india - Reisverslag uit Mahabalipuram, India van aad en karin jong - WaarBenJij.nu india - Reisverslag uit Mahabalipuram, India van aad en karin jong - WaarBenJij.nu

india

Door: aad

Blijf op de hoogte en volg aad en karin

05 Januari 2013 | India, Mahabalipuram

5 jan.
Het eerste verhaaltje we vertrokken met de trein om 6.45 en we werden uitgezwaait door karin haar ouders en natuurlijk Gerard en Anja na de bekende foto s gingen we op weg naar schiphol.
Onze eerste vlucht naar Bombay verliep perfect hier hadden we een paar uurtjes over maar de indiers zorden er wel voor dat deze overstap toch wel enige uurtjes ging kosten en nergens een atm machine dus konden we niets kopen.
De vlucht naar Chennai deden we met Jetair maar wat was het heet in dit toestel de stoelen konden we niet veranderen dus kwamen we zeer vermoeid aan in Chennai en hier stond iemand ons al op te wachten met een bordtje met onze namen erop de rit met een super mooie auto ging perfekt en na een uurtje kwamen bij ons hotel in Mamallapuram aan.
Mamallapuram is een klein plaatsje en omdat het vroeg in de ochtend was gingen we eerst een rondje lopen maar na een aantal uren werden we vermoeid maar ook de warmte deed ons besluiten om maar eens een paar uurtjes te gaan slapen.
Om twee uur in de middag kwammen we ons bedje uit nu ik zo aan het typen ben kom ik er achter dat Michiel niet de goede word programa op dit computerje heeft gezet en dat de spelling controle niet werkt en als iemand deze nodig heeft dan ben ik dat wel ik baal er behoorlijk van had ik het maar gecontroleert.
Maar goed het was wat koeler geworden en we gingen even lekker door de straten slenteren en we genoten weer van alle indiers wat zijn ze weer vriendelijk Mamallapuram is bekent om zijn 6 eeuwse beeldhouwerken van de rotsen met de afbeeldingen van olifanten en natuurlijk de goden Shiva en Vishnu nu hier hebben we vier dagen de tijd om dit alles te bekijken.
Na wat te hebben rond geslentert vonden we het wel tijd om eens wat te gaan eten en liepen we een straatje in en we keken onze ogen uit allemaal winkeltjes met daarboven vele leuke eethuisjes.
Na alles te hebben bekeken zagen we een leuk eethuisje waar vele blanken zaten te eten dus wij naar boven en een lekker biertje met een goede maaltijd gegeten daarna gingen we om 9 uur naar bed en je gelooft het niet de volgende dag werden we pas om 10 uur wakker.
Deze dag hebben je gelooft het haast niet Sander van onze Ethiopia ontmoet we hebben samen nog even wat gedronken en lekker bij gepraat over onze reis van vorig jaar Sander ging vandaag naar huis.
Gisteravond hadden we een probleem de airco in onze kamer was kapot en na drie pogingen door drie indiers moesten we in een andere kamer slapen nu we hebben hierdoor best wel een omrustige avond gehad.
Vanmorgen een heerlijk ontbijt genomen niet in ons hotel maar in een leuk koffie tentje waar we gisteravond super lekkere koffie hadden gedronken.
De riksja man stond al op ons te wachten want we gingen de Vijf Rathas bekijken een vijftal tenmpels opgedragen aan vijftal goden nu zit ik in de zon want het is nu te heet om door de stad te lopen.
We zijn wel van kamer gewisselt want onze arco is zieker als we dachten we zitten nu in kamer 003 ik hoop dat onze gids van de reis ons nu wel kan vinden want de groep komt morgen ochtent om 03.00 aan we wachten het maar af.
Vanmiddag gaan we een tempel aan de kust bekijken.
En ook nog even een dansfestival bezoeken.
O wat is dit moeilijk typen ik moet alle moeilijke woorden vermijden ik ga toch onze gids om hulp vragen mssichien weet hij wat.
Maar ik weet nu al deze reis door india wordt heel anders als onze twee hiervoor beter eten en veel meer comfort als de arco het maar wel doen.

Grt Aad en Karin

  • 05 Januari 2013 - 15:16

    Jacqueline:

    Heeey Karin en Aad,
    Leuk verhaal weer en hele mooie foto's.
    Veel plezier verder en geniet ervan.
    Groetjes Fons en Jacqueline.

  • 05 Januari 2013 - 15:27

    An Ten Berge:

    Lieve Karin en Aad,
    Leuk dat jullie weer op reis zijn. Groot gelijk en geniet er van. Ik lees met plezier jullie verslagen en ik kijk likkebaardend naar jullie foto's.
    In december heb ik Sander nog gesproken en met hem (en Harmanda en Ineke) gegeten in Den Haag. Ik wist dat hij ook naar India zou gaan, maar dat jullie elkaar zouden ontmoeten..... Wie had dat kunnen bedenken!
    Geniet verder en ik lees verder.
    Lieve groet van An.

  • 05 Januari 2013 - 16:23

    Sandra:

    Hoi, hoi, dat ziet er weer mooi uit. Ik heb even zitten rommelen met de foto,s, ik kreeg ze niet op mijn i pad maar gelukkig, het is gelukt. Schrijf en fotografeer maar lekker door dan genieten wij met jullie mee, veel plezier, groetjes uit Vlaardingen

  • 06 Januari 2013 - 02:00

    Hennie:

    Hallo Karin en Aad,
    Wij hadden het vanavond weer over het prachtige fotoboek van jullie, vandaar dat ik nu even nieuwsgierig op de site kijk. Wat ontzettend leuk om op deze manier mee te reizen. Heel veel plezier en mooie momenten samen. Veel liefs Hennie

  • 06 Januari 2013 - 10:41

    Anja Hindriks:

    Leuk om jullie verslag te lezen op een druilerige zondagmorgen. Goeie reis, Anja

  • 06 Januari 2013 - 15:13

    Donna&Freek:

    Hoi Karin en Aad.

    Het is weer fjn om jullie reisverslag te volgen.
    Het zijn leuke foto's, en karin zit toch niet vals te spelen met die kids.
    Aad ik heb met paul zijn clubs gespeeld zoals afgesproken, duidelijk
    verbetering in mijn spel.
    Zo dat was het weer, maak er een mooie reis van.

    Groetjes Donna en Freek.

  • 07 Januari 2013 - 18:45

    Willem:

    Valt wel mee met die disleactie van jou er zaten bijna geen spelfouten in .
    Weer mooie foto,s bij .
    René komt zo zal aan hem eens vragen of we een bestand via de mail kunnen vesturen.
    Om het spelling probleem op te lossen .
    Grtjs Willem


  • 08 Januari 2013 - 12:30

    Sjaak Tuyp:

    hai aad en karin fijne reis toe gewenst
    ik ben zelf met amerika reis bezig
    ben er nog niet helemaal uit maar ik ga pas april of zo
    ik hou jullie reis verslag in de gaten
    gr sjaak

  • 09 Januari 2013 - 13:38

    Anja:

    Hai reizigers,

    Geen zorgen om je spelfouten hoor Aad, we lezen toch met veel plezier mee. De foto's op het station zijn leuk maar jullie hebben nu alweer de mooiste foto's geplaatst. Karin lekker met de kinderen in de weer. Heel veel plezier en geniet van iets meer luxe op deze reis.

    Liefs, Anja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

aad en karin

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 569
Totaal aantal bezoekers 204281

Voorgaande reizen:

10 December 2015 - 11 April 2016

beleef bangladesh en thailand 2016

01 Januari 2015 - 16 April 2015

een nieuwe reis gaat weer beginnen 2015

10 December 2013 - 04 April 2014

rondreis centraal india en thailand

02 Januari 2013 - 15 April 2013

Zuid India en Molukken en Thailand

22 December 2011 - 29 Maart 2012

Van Ethiopia naar Kaapstad

Landen bezocht: