tweede gedeelte van india - Reisverslag uit Cannanore, India van aad en karin jong - WaarBenJij.nu tweede gedeelte van india - Reisverslag uit Cannanore, India van aad en karin jong - WaarBenJij.nu

tweede gedeelte van india

Door: aad

Blijf op de hoogte en volg aad en karin

21 Januari 2013 | India, Cannanore

18 jan
Ik zit nu op het heetst van de dag even mijn verhaal te typen het is nu bij jullie heerlijk koud, en jullie zitten te hopen op een elf steden tocht welke er waarschijnlijk er toch nooit komt.
Ik zit op de veranda terwijl Karin heerlijk bij het zwembad zit een boekje te lezen vanmorgen zijn we eerst eens lekker gaan ontbijten vandaag is een vrije dag dus zoek het maar eens lekker zelf uit en dat is geen probleem hier.
Gisteren in de namiddag kwamen we hier in Verkala aan het ligt direct aan de zee welke ongeveer 30 a 40 meter lager ligt vanaf de rotsen zit je dan te eten en kijk je dan uit naar het strand,er zitten hier in dit mooie dorpje erg veel Nepalezen welke hier een winkeltje hebben of gewoon hier in de horeca werken en er zijn winkeltjes te over,de eethuisjes zijn super goed gisteren hebben we lekker bij een Italiaans gegeten en dat was super lekker.
De afgelopen dagen zijn we wezen varen we gingen van Kumily het plaatsje waar we hebben gevaren met het vlot richting de westkust op een gegeven moment moesten we de bus verlaten om op een boot naar Alappuzha te varen dit gedeelte wordt ook wel het Venetie van het zuiden genoemd, dit komt door het vele water want het lijkt totaal niet op Venetie want de waterwegen zijn lang en vooral best wel breed de uitzichten waren leuk maar niet echt super de boottocht duurde ongeveer 2 ½ uur we kwamen om 7 uur in de avond aan in Coir Villa ge ressort en wederom weer een super locatie het ressort ligt op kleine eilandjes welke ongeveer 5 meter uit elkaar liggen en met kleine bootjes wordt je dan over gevaren, we gingen om 8 uur eten de andere groep van koning aap gingen om 7 uur eten,we hadden een buffet maar toen wij om 8 uur aankwamen zat onze halve ploeg al te eten dus was er nog wel eten voor ons maar de lekker stukjes kip en vis hadden ze al uit de saus gevist maar toch nog wel lekker gegeten want het eten hier is toch niet mijn ding.
De volgende ochtend vroeg opgestaan om toch nog even het zeer kleine dorpje te bekijken, waar de mannen waren dat weten we niet maar alle vrouwen waren maar met een ding bezig,nl het maken van touw van de vezels van de kokosnoot.
Om 10 uur gingen we weer varen over de beroemde Black waters en onderweg kwamen we een hoop tegen zoals de Chinese visnetten welke midden in het water staan hier laten ze het net zakken met een spaarlamp er boven om de vis s nachts te lokken.
En je ziet wat bedrijvigheid langs het water maar drie uur op deze boot was echt genoeg onderweg hadden we nog een indiaanse lunch maar deze kregen we van de reisorganisatie aangeboden,en het was een Talie dus dan krijg je op een bananenblad allemaal sausjes met wat droge rijst het stukje vis was er wel lekker bij en het brood ook alleen het eten zonder bestek dat ging ons iets te ver.
We zitten nu aan de andere kant van India en je ziet ook echt het verschil met de kwaliteit van de huizen worden groter en ze zijn hier veel mooier de winkels ook veel beter hier wordt absoluut meer geld verdient er is ook nog wel armoede maar veel minder.
Ik denk dat we nu ook de tempels wat minder gaan zien we nu veel meer kerken.
Zo ik ga weer eens stoppen Karin gaat vanmiddag een massage nemen en ik ga dan maar even een rondje lopen.
Morgen gaan we naar Kochi maar ik zal Verkala nooit vergeten wat is dit een leuk plaatjes zo aan de zee wel een beetje spiritueel en erg veel joga lessen maar super leuk.
Toch nog even een klein stukje erbij ik lees net de reactie s even na en zie dat mijn vader en moeder in het bezit zijn van een i pad 86 jaar oud maar voor ons super leuk dat ze nu ook alles kunnen volgen pa ma we zijn best wel trots op jullie.
21 jan
Ik zit nu in de trein we stonden om half zes op en de reistijd in deze trein is ongeveer 6 uur dus tijd genoeg we zitten in een best wel ruime coupe maar hij is behoorlijk smerig.
Ook vinden vele het een beetje koud maar wij zitten vooraan dus blaast de arco niet op ons [mazzel] somigen hebben de trui al aangetrokken.
We vertrokken van Kochi hier hebben we twee nachten in wederom een heerlijk hotel geslapen eigenlijk mag ik dit niet zeggen want we reizen met twee Koning Aap groepen we zien ze niet vaak maar de andere groep had wel een paar klachten nl ze voelden zich achtergesteld want onze bus is groter onze boot ook groter en de hotels vinden ze van ons veel mooier, dit verhaal vertelde Hans [gids] in de bus terwijl we naar Kochi reden nu is ons gevraagd hier niet teveel over te praten maar iedereen zit nu een beetje te genieten.
Maar we zitten nu wel in dezelfde coupe.
In Kochi kwamen we om 4 uur aan en gauw de tassen op de kamer gezet want we gingen deze avond naar een Kathakali dans voorstelling kijken en omdat de danser zichzelf schminken en dat konden we bekijken moesten we al om vijf uur hier zijn,het schminken was een mooi gezicht we zaten er met een grote groep naar te kijken na een uurtje was dit gedaan en konden we naar de voorstelling gaan kijken deze duurde ongeveer een uur en het was echt spectaculair.
Hierna zijn we heerlijk gaan eten de plek was super we zaten aan het water en het eten was top de boten vaarden voorbij terwijl we aan de soep zaten.
De volgende dag vroeg op want Kochi is een havenplaats welke op drie schiereilanden ligt wij zaten op de oudste deze is ongeveer 500 jaar oud is waren de Portugezen eigenaar daarna de Hollanders en daarna de Engelsen dus er vele oudheden te bekijken we hadden een handig kaartje gekregen dus we gingen snel op pad maar na een paar bezienswaardigheden zag karin een leuk winkeltje en we hadden net gepint dus de portemonnee was goed gevuld de dingen welke we wilde kopen vonden we veel te duur dus bood ik 50 euro de verkoper dacht lang na toen deed ik er nog een paar roepia bij hij twijfelde nog steeds maar hij wilde ons niet laten gaan,toen werd de baas gebeld en deze ging akkoord met het bedrag.
Toen we buiten stonden kwam er een tuk tuk naar ons toe en deze had een leuke toer van 4 uur naar alle mooie plekjes van Kochi voor slecht 100 roepia nu dat hebben we gedaan en het was een mooie tocht we gingen langs was plaatsen tempels gebouwen waar vroegen de kruiden lagen,ook moesten we vele winkels bezoeken waar de tuk tuk man een bijdrage kreeg het was een leuke middag maar het werden steels meer winkels en op een gegeven moment was het genoeg de hele dag is het toch ruim boven de 30 graden.
Wij terug naar het hotel welke natuurlijk weer zeer mooi was.
Even gaan opknappen in het hotel zaten twee mannen op de computer naar ajax feijenoord te kijken 3-0 wij gingen uit eten maar we kwamen in een grote eetgelegenheid hier was het zeer druk maar vooral er ging een hoop fout het brengen van het bier ging super snel maar het eten duurde en duurde veel te lang iedereen vlak bij ons begon te klagen na een uur had Karin haar soep naast ons begon een Indiër ook al te mopperen tegenover ons liepen al mensen weg zonder te betalen na 1 ½ uur had ik nog steeds geen naan .

Er komt nu iemand in de trein langs met chocolade dus Karin zit nu aan een Snickers helaas had hij geen Mars.
Maar goed na bijna twee uur zijn we kwaad weggelopen we hebben wel betaald maar waarschijnlijk 40 roepies tekort want de ober kwam achter ons aan.
Daarna heerlijk ergens anders gegeten.
Dit hotel Konnar ligt buiten de stad dus vanavond eten we van een Buffet met onze twee groepen en nuheeft de andere groep tenminste ook een goed hotel ik ben al even wezen zwemmen alles is weer opgeladen.
Dus gaan we nu op weg naar de receptie om het verhaal weer sturen.
Want dan kan ik na het eten nog even naar de reaktie kijken.
Grt Aad en Karin










  • 21 Januari 2013 - 20:50

    Willem:

    Hallo Aad en Karin
    Het is hier inderdaad een stuk kouder dan bij jullie . De elfsteden tocht kunnen we vergeten want er is een dik pak sneeuw gevallen en het ijs is naar de klote . Van het weekend weer naar Paradise geweest we waren maar met zijn drieën Frans Rob en ik. Het was er niet zo druk toch weer een gezellige avond gehad. Nog veel plezier in India en tot het volgende verslag.
    Grtjs Willem

  • 22 Januari 2013 - 10:50

    Cor En Agnes:

    Hoi Aad en Kain,
    Wat een mooie verslag en prachtige foto''s.
    Hier gaat alles zijn gangetje,veel sneeuw ruimen maar wel erg mooie.
    We hebben de nieuwjaars receptie gehad was erg gezellig.
    groetjes uit de Beemster Cor en Agnes.

  • 22 Januari 2013 - 12:47

    Carla Van Schaik:

    Hoi Aad en Karin.
    Wat fijn dat jullie nu ook eens mooie hotels hebben.
    Gisteren was mijn moeder jarig en ik was daar overdag om te helpen, maar er kwam niemand vanwege het weer (alles moet natuurlijk vanuit Zuid-Holland komen). Heb ik met ze zitten klaverjassen. Ook gezellig. 's Avonds kwamen Gerard, Renate, Daan,Maura, Olga en Roel en nog een kennis, dus was er toch nog een beethe reuring.
    De foto's zijn weer prachtig, maar dat zijn we natuurlijk zo gewend.
    Veel plezier,
    Carla

  • 22 Januari 2013 - 21:17

    Mam:

    hallo kids fijn om weer wat van jullie te horen en dat alles goed gaat en aad dat jullie
    zo lekker kunnen eten dat valt mij tenminste op hier gaat alles wel goed alleen koud en sneeuw maar daar gaan we ook wel aan wennen hartelijke groetjes ook van pa dikke kus mam

  • 22 Januari 2013 - 22:52

    Janneke:

    Hoi hoi, ziet er allemaal weer ontzettend goed uit. Wel een hele andere vakantie, mooie hotels ipv een tentje. Ik ben helemaal druk met nieuwe loopschoenen, de andere zijn zo versleten dat ik steeds kramp kreeg en dat is niet prettig. De slaapkamer schiet al aardig op, we zijn afhankelijk van de weekenden en die zitten soms ook vol. We kamperen soms in de woonkamer. Het blijkt als je in een verflucht slaapt dat je hersenen krimpen, dat moeten wij dan maar niet doen. hahaha. Ik hoop zaterdag weer een tochtje te kunnen gaan lopen, maar dat is wel een beetje afhankelijk van het weer. Het is hier en daar toch nog iets te glad, maar het is prachtig loopweer. De eend doet het nog steeds, dus tuf ik er lekker op los naar al mijn klanten. die vinden het allemaal ontzettend stoer. De tuin ligt er mooi bij met al die sneeuw, zo mooi dat we er niet in lopen. De vogels moeten maar bij de buurvrouw hun eten halen. Vandaag was het prachtig weer, met gevolg dat het vannacht flink onder nul zal zijn. ze praten over een koude golf. Ik wens jullie nog heel veel reisplezier.
    Dikke kus van ons.

  • 23 Januari 2013 - 13:43

    Pa En Ma De Jong:

    Lieve Aad en Karin,

    Nog een leesteken van je ouders. Alles is hier oké, wij hebben de hond van JAC en Bert, alles gaat prima met ze. Ze zijn op vakantie.

    Vele groetjes

    Pa en ma de jong

  • 23 Januari 2013 - 21:10

    Pa Davids:

    Aad ik hoop dat je mij mail gekregen heb van de aangetekende brief die ik vanmiddag
    gekregen heb over de koemarkt .Bericht mij dat even groetjes van ons uit de Purmer.

  • 24 Januari 2013 - 13:37

    Sjaak:

    nou je hebt het van iedereen wel gehoord
    sneeuw in de beemster
    fred heeft jullie pad wel sneeuw vrij gemaakt altans een looppadje
    ik heb corine weer van schiphol gehaalt gedaan met de rust
    ik breng haar overal naar toe van bank naar supermarkt
    ik heb haar ook naar monnickendam gebracht voor het schaatsen
    ze zakte daar prompt door het ijs en ik dacht die heeft er gelijk genoeg van niet dus
    na van sokken gewisselt te hebben ging ze toch van start
    mogen jullie raden wie er zonder sokken stond maar ik ging toch niet schaatsen
    ze heeft haar huis verhuurt dus ik had ook gelijk een logee
    er zitten bij mij kledingstukken in de wasmachine die er normaal niet inzitten
    maarach alles went
    ik vindt wel dat er meer koningklijke onderscheidingen voor mannen moeten komen
    aad en karin groeten van sjaak

  • 29 Januari 2013 - 12:47

    Carla Van Schaik:

    Hallo,
    Even een laatste nieuwtje. De koning treed af op 30 april 2013. (Leve de Koning!!) Ik weet niet of het dan wat wordt om naar Amsterdam te gaan. We zullen zien. In De Rijp komt ze in ieder geval niet.
    Groeten Carla

  • 29 Januari 2013 - 15:19

    Astrid:

    Weer mooie foto's toch had je hier in onze witte wereld ook prachtige foto's kunnen maken!
    En Carla is me voor géén Koninginnedag
    volgend jaar een Koningsdag! vandaag regen de sneeuw is zo goed als weg!
    Groetjes

  • 30 Januari 2013 - 17:41

    Piet:

    Hoi Karin en Aad,

    Ik hoorde van Freek dat jullie eerder waren vertrokken en ik heb nu alle reisverslagen achterelkaar gelezen. Jullie hebben al veel gezien en mooie foto's gemaakt. Geniet er maar lekker van.

    Groeten van Piet

  • 07 Februari 2013 - 20:49

    Mam :

    blij weer wat van jullie te horen en dat alles goed gaat ihier is het nog altijd winter
    afentoe sneeuw maar geen strenge vorst dus geen schaatstochten dus helemaal gen elfsteden
    tocht nier gaat alles zijn gangetje verder geen nieuws uit de polder groetjes ook van pa
    kijkt tv een dikke kus mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

aad en karin

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 523
Totaal aantal bezoekers 204273

Voorgaande reizen:

10 December 2015 - 11 April 2016

beleef bangladesh en thailand 2016

01 Januari 2015 - 16 April 2015

een nieuwe reis gaat weer beginnen 2015

10 December 2013 - 04 April 2014

rondreis centraal india en thailand

02 Januari 2013 - 15 April 2013

Zuid India en Molukken en Thailand

22 December 2011 - 29 Maart 2012

Van Ethiopia naar Kaapstad

Landen bezocht: