even een klein verhaal van Karin - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van aad en karin jong - WaarBenJij.nu even een klein verhaal van Karin - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van aad en karin jong - WaarBenJij.nu

even een klein verhaal van Karin

Door: karin

Blijf op de hoogte en volg aad en karin

07 Februari 2013 | Indonesië, Batavia

Reis ouwehoertje
Zo hier ben ik dan met mijn jaarlijks reis ouwehoertje
De was is gedaan en hangt aan de airco en aan het douche rek waar het eigenlijk niet voor is maar anders word het niet droog
We hebben het ook al eens aan de ventilator gehangen maar toen kwamen ze kijken dus dat doen we maar nietReis ouwehoertje
Zo hier ben ik dan met mijn jaarlijks reis ouwehoertje
De was is gedaan en hangt aan de airco en aan het douche rek waar het eigelijk niet voor is maar anders word het niet droog
We hebben het ook al eens aan de ventilator gehangen maar toen kwamen ze kijken dus dat doen we maar niet meer maar de was is dan wel lekker snel droog
Maar nu stoppen met het huishoudelijke dienst regelmenten want we zijn op reis en de was word wel weer droog
De laatste dag in Mumbai was geweldig we hadden een dag ervoor 12 uur in de trein gezeten en kwamen er gaar uit maar snel naar bed want de volgende dag moesten we de laatste dag heel Mumbai bekijken
We hadden een lijst gemaakt wat we wilde zien maar eerst moesten we nog iemand zo gek krijgen omdat met ons te doen
Maar die gek hadden we snel gevonden zo een met een tulband op zijn hoofd [sikhs]
Na wat onderhandelingen zei hij ,ik doe het maar ik laat jullie ook echt India zien
Nadat we alles op ons lijstje hadden gezien wasplaats[Dhobi Ghat] ,tempel [Haji Ali] ,Gateway of India en de Dabba Walla s een verhaal wat jullie zeker moeten weten maar te groot is om het het nu te vertellen als jullie dat willen weten vertellen wij het wel als we thuis zijn want anders word het verhaal weer eens te groot
Maar na dit alles wilde onze vriend een ander India aan ons laten zien en hij had alle tijd om ons er naar toe tebrengen en dat waren de krottenwijken [slums] van Mumbai
Dat was wel even slikken toen we daar aan kwamen Aad durfde eerst niet eens foto s temaken
Maar hij zei dat dat wel kon en hij liep rustig door de straten als je het nog een straat mag noemen ,we waren er eerst stil van maar omdat onze sikhs alle tijd nam kregen wij ook weer wat meer vertrouwen
Maar wat we daar hebben gezien blijft bij ons nog wel even volgen wat een troep en armoede is het daar en er zijn bijna geen wc s
Wij liepen op een open stuk en dat was een groot poep veld en ze poepen gewoon door ook al kom je langs lopen
De mensen wonen allemaal op en in elkaar dus je begrijpt het al het is er niet schoon
En dan nog niet over de kinder arbeid gesproken als je kan lopen ga je aan het werk een vreselijk rot gezicht maar onze vriend had gelijk dit is ook India maar je mag best weten ik was blij dat we die nacht niet gingen slapen maar onder weg naar Jakarta gingen want we konden door dit alles toch geen oog dicht doen
Maar het is wel gek we hadden India net verlaten en ik had alweer heimwee naar dit land met al zijn bijzonderheden en lieve mensen

Nu zitten we alweer vier dagen in Jakarta en we doen rustig aan het hotel is super want we zijn in de stad geweest maar wij vinden dat we weer mazzel hebben met ons stekje voor 6 nachten
Elke dag gaan we wat bezoeken maar dit is een stad waar je alleen flat gebouwen ziet of grote winkelcentrums of ze bouwen er wel 1
En dan nog niet gesproken over het verkeer dat zit de hele dag vast
Ook worden we elke dag gewekt door de moskee want er staan er wel erg veel bij ons ,op ons plafon staat de richting welke kant we op moeten bidden dat is wel weer makkelijk maar goed dat maakt het reizen ook zo bijzonder
Vandaag hebben we ook een potje pindakaas gekocht en wat kaas voor het ontbijt want elke ochtend ei op je brood dat is ook niet alles ik legde bijna zelf een ei dus morgen kaas en pindakaas op brood
Het is vandaag woensdag en we hadden een heerlijk ontbijt gehad daarna zijn we naar een museum geweest maar dat viel een beetje tegen toen we naar buiten wilde regende het behoorlijk dus Aad zei dit is zo over maar na een uurtje was het nog niet over en we gingen toch maar lopen de straten waren ondergelopen en omdat er grote gaten in het wegdek zijn moet je goed opletten dat je niet in zo gat valt en opdat het water tot knie hoogte was viel het niet te zien maar we zijn weer heel aan gekomen in ons hotel maar toen we de tv aan deden was het op het nieuws te zien bijna heel Jakarta is nu een zwembad en het is 1 grote verkeers opstopping
Morgen de laatste dag in Jakarta want vrijdag gaan we ons weer bij een groep aan sluiten van 11 mensen we hebben er zin in
Ik hoop dat het allemaal een beetje duidelijk is hoe wij reizen en hoe ik het op de mail heb gezet
We weten niet of je in de Molukken ook kan mailen maar dat merken jullie van zelf wel
Ik wil iedereen de groetjes doen die dit leest en natuurlijk ook een dikke kus van ons

meer maar de was is dan wel lekker snel droog
Maar nu stoppen met het huishoudelijke dienst reglementen want we zijn op reis en de was word wel weer droog
Maar die gek hadden we snel gevonden zo een met een tulband op zijn hoofd [sikh's]
Nadat we alles op ons lijstje hadden gezien was plaats[Dhobi Ghat] ,tempel [Haji Ali] ,Gateway of India en de Dabba Walla s een verhaal wat jullie zeker moeten weten maar te groot is om het nu te vertellen als jullie dat willen weten vertellen wij het wel als we thuis zijn want anders word het verhaal weer eens te groot
Maar na dit alles wilde onze vriend een ander India aan ons laten zien en hij had alle tijd om ons er naar toe te brengen en dat waren de krotten wijken [slum's] van Mumbai
Dat was wel even slikken toen we daar aan kwamen Aad durfde eerst niet eens foto s te maken
Maar hij zei dat wel kon en hij liep rustig door de straten als je het nog een straat mag noemen ,we waren er eerst stil van maar omdat onze sikh's alle tijd nam kregen wij ook weer wat meer vertrouwen

Elke dag gaan we wat bezoeken maar dit is een stad waar je alleen flat gebouwen ziet of grote winkelcentrum's of ze bouwen er wel 1
En dan nog niet gesproken over het verkeer dat zit de hele dag vast
Het is vandaag woensdag en we hadden een heerlijk ontbijt gehad daarna zijn we naar een museum geweest maar dat viel een beetje tegen toen we naar buiten wilde regende het behoorlijk dus Aad zei dit is zo over maar na een uurtje was het nog niet over en we gingen toch maar lopen de straten waren ondergelopen en omdat er grote gaten in het wegdek zijn moet je goed opletten dat je niet in zo gat valt en opdat het water tot knie hoogte was viel het niet te zien maar we zijn weer heel aan gekomen in ons hotel maar toen we de tv aan deden was het op het nieuws te zien bijna heel Jakarta is nu een zwembad en het is 1 grote verkeer's opstopping

• 07 Februari 2013 - 15:46

Sjaak:

ja dan kan je wel zien dat nederland een relatief schoon land is
    kan ook niet anders met al die regeltjes
    he tijgers fijne voortzetting van de reis
    aad mocht je goedkoop ondergoed tegen komen
    neem dan wat mee want corine heeft mijn underwear mee genomen
    jij kan nog al goed afdingen dus niet meer dan 1euro per stuk
    je mag gaan tot 2 euro maar wel graag zijde van 1e kwaliteit
    dus geen zeemannetje of iets dergelijks
    wel het bonnetje mee voor mij ik betaal in gepaste valuta
    groeten sjaak

• 07 Februari 2013 - 19:49

Nancy:

Hoiii,Aad en Karin,

Ben erg druk geweest vandaar dat ik vanaf nu pas met jullie meereis!
    Maar ik zit er alweer helemaal in!
    Wat zijn t toch leuke en bijzondere verhalen,geniet van jullie reis en ik kan niet wachten
    tot t volgende verslag.
    Heel veel lieve groetjes van Nancy

• 07 Februari 2013 - 22:28

Janneke:

Wat een fotos, ik kan mij voorstellen dat jullie onder de indruk zijn, want dit blijft wel even hangen. Wat goed dat hij jullie mee nam om een andere India te laten zien, want dat zien denk ik weinig mensen. Hier gaat alles zijn gangetje. Ik moet jullie vorige reis verslag nog lezen en dat ga ik nu doen.
    Veel reis plezier en een dikke kus van ons.

• 08 Februari 2013 - 08:38

Anja:

Zeer indrukwekkend..... Wat een armoede! Maar ook blije kinderkopjes als Karin wat uitdeelt. Bedankt Karin voor je verhaal en goede reis verder xx

• 08 Februari 2013 - 12:35

Chris:

Wat een ellende en die kindjes op dat poepveld :-( zo erg.
    Ik ben al onder de indruk van de foto's dus kan me wel een beetje voorstellen hoe jullie je d'r bij voelden.
    En wat een verschil van foto's.
    Veel plezier op de volgende trips!!
    xx

• 09 Februari 2013 - 22:52

Astrid:

Als je de foto's bekijkt blijf je je verbazen dat dit anno 2013 nog bestaat,
    veel plezier verder,hier waren vandaag weer eens sneeuwbuien
    een witte wereld het is nu weer allemaal weg,morgen Schoorl met Annemarie houd je op je hoogte
    groetjes

• 10 Februari 2013 - 10:41

Willem:

En wij maar klagen dat alles zo duur wordt eigenlijk zou iedereen verplicht zo een rondleiding moeten hebben dan sta je weer met beide benen op de grond.
    Zo jongens nu veel plezier in het land van de insulinde dat zich kronkelt om de evenaar als een gordel van smaragd .
    Grtjs Willem

• 12 Februari 2013 - 23:14

Mary Van Der Stelt:

Jeetje wat een verhaal,werd een beetje misselijk van dat poepveld.Ben je er nog even bij gaan zitten,te erg voor woorden he!En wat een luxe hebben wij hier dan in Nederland.Heb je nooit 1 dag heimwee?Niet allen voor de luxe dingen,maar toch al die niet altijd leuke indrukken.Jullie hebben natuurlijk al zo veel gezien,en meegemaakt.

Groetjes uit Neck.

• 13 Februari 2013 - 17:10

Jaap En Sari:

Had wat achterstand met de reisverslagen, maar heb nu alles weer gelezen.Wat doen jullie weer een ervaringen op.Wat hebben wij het dan toch goed in ons landje! Veel mensen hebben daar geen weet van dat er ook nog zoveel armoede is.Gisteravond hebben we vergadering gehad van de buurtvereniging.
    Alles is goed verlopen, en zoals het er nu naar uit ziet, gaat Claire de financiën beheren en Frank wordt waar-
    schijnlijk de nieuwe voorzitter. Verder komt Agnes ons bestuur ook versterken.We gaan op 23 maart de dvd
    van de Fam.Marsbergen bekijken.Jaap is klaar met zijn fotoboek en dat wordt die avond aan de leden overhandigd'en ook de dvd.We maken er weer een gezellige avond van.
    De 23ste Februari hebben we de ontspanningsmiddag van de Zonnebloem, met de toneelclub uit Spijkerboor.
    Verder is er op 22 maart nog een bijeenkomst in Amsterdam van de Zonnebloem waar ik me voor heb opgegeven. Het duurt de hele dag en gaat over de toekomstvisie van de Zonnebloem.
    Ik ga samen met Wies, Bets en Joop er naar toe.
    Ben heel benieuwd naar jullie nieuwe belevenissen en wens jullie nog een hele mooie vakantie.
    Gr. Jaap en Sari

• 16 Februari 2013 - 11:24

Cor En Agnes:

Hoi Karin en Aad,
    Wat een mooie maar ook indrukwekkende foto's, wat wordt er hier dan toch veel gezeikt.
    Wel mooie om te lezen en de foto's te zien.
    Hier gaat alles zijn gangetje, we hebben nog een leuk nieuwtje Niels en Ilja kregen,
    de tweede in augustus.
    Karin we willen je van harte feliciteren, met je verjaardag,en maak er een
    leuk dag van , verder nog heel veel reis plezier.

groetjes Cor en Agnes

• 17 Februari 2013 - 11:19

Pa En Ma De Jong:

Karin, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Fijne dag toegewenst. Ook Aad natuurlijk gefeliciteerd.
    Wij lezen elke keer jullie verslag en maken daaruit op dat jullie het erg naar jullie zin hebben.
    De foto's zijn indrukwekkend.
    Hier gaat alles prima, de sneeuw is weg en het zonnetje begint nu te schijnen.
    Wij wensen jullie nog veel plezier en tot ziens.
    Hartelijke groeten,
    Pa en Ma
    Bert en Jacqueline

• 17 Februari 2013 - 21:37

Ella En Wil:

hoi karen ,, van harte gefelicitterd ,, !!! ik en wil gaat naar london morgen 4 dagen maar ,, maar wil jr is beetje ziek ,, doe een groeten van aad ,, !! ANYWAY HAPPY BIRTHDAYS !!HAVE A NICE DAYS W/ YOU AND AAD ,,grts van ons

• 18 Februari 2013 - 07:31

Anja En De Rest:

Lieve Karin,

Van harte met je verjaardag daar in de Molukken. Veel liefde, gezondheid en geluk toegewenst. Geniet en we proosten op jou en Aad xx

• 18 Februari 2013 - 12:44

Donna&Freek:

Hoi Karin

Vandaag alleen een emailtje voor jou Van Harte gefeliciteerd met je verjaardag
    Wij zullen straks een wijntje op je drinken
    Alles goed hiier . De Golfbaan is weer open dus ben ik Freek weer een tijdje kwijt !!
    Maak er een leuke dag van ,elke dag is voor jullie leuk.
    Ook Aad van Harte gefeliciteerd

Veel liefs van Donna en Freek

• 18 Februari 2013 - 13:01

Carla Van Schaik:

Hallo Aad en Karin,

Van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Karin. We nemen er een borrel op.
    Alles goed daar bij jullie. Wij zijn druk bezig met het veranderen van de huiskamer en zitten dus in de troep. Maar het wordt wel mooi. Liefs Gerard en Carla

• 18 Februari 2013 - 16:39

Breda:

Yep, het is wat aan de late kant maar ook vanuit het zonnige Breda van harte gefeliciteerd met je verjaardag Karin. Volgens ons zijn jullie nog in Indonesie en genieten jullie van het mooie landschap daar. Met ons gaat het prima, ondanks het mooie weer werken wij gewoon door en gaan pas met de pinksteren er even tussenuit. Vervolgens door tot aug om dan met een camper door West-Canada te cruisen voor 4 weken. Maar dat is nog vreselijk ver weg.
    Breda wenst jullie nog zeer veel mooie dagen toe en veel reisplezier.
    Tot ergens in het voorjaar ofzo.
    Groetjes.

• 18 Februari 2013 - 20:46

MAM:

HALLO KARIN VAN HARTE MET JE VERJAARDAG HIER GAAT ZOALS ALTIJD ZIJN GANGETJE\\
    VANDAAG WEER EEN KLEIN BEETJE VOORJAAR MAAR MORGEN WEER WAT WINTER VAN MORGEN HEEFT PA ELLA EN WIL NAAR DE BUS IN AMSTREDAM GEBRACHT NAAR LONDEN HET KWAM NOG GOED AF WANT WIL WAS DE LAATSTE DAGEN GOED ZIEK MAAR NET BELDE HIJ EVEN OP MAAR WAREN NOG NIET IN HET HOTEL IK GELOOF HET PARK HOTEL WAAR WIJ TOEN OOK WAREN IK HEB MAAR NIET VERTELD WAT WIJ DAAR HEBBEN BELEEFD DIE LAATSTE NACHT KAN ALTIJD NOG DIE VERBOUWING ZAL NU TOCH WEL KLAAR WEZEN? HOPEN OP GAUW WEER EEN VERHAAL VAN AAD VAN ONS ALLEBIJ EEN DIKKE VERJAARDAGS PAKKERD WIJ NEMEN ER EEN FEESTELIJKE NEUT OP GROETJES PA EN MAM

• 19 Februari 2013 - 09:24

Astrid:

Van Harte gefeliciteerd met je verjaardag,jullie in de verre Molukken,wij een weekendje Friesland
    gedaan heerlijk relaxed we hebben op je geproost XX

• 23 Februari 2013 - 22:16

Petra:

hoi aad en karin,
    wat een reis ,wat geweldig om te zien en zeer zeker om het in werkelijkheid mee te maken , ik sta versteld dat sommige dingen evengoed nog gebeuren ,maar jullie hebben bewijs dat zie ik maar.
    ik wens jullie verder nog een fijne reis verder lieve groetjes petra