een berichtje uit thailand - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van aad en karin jong - WaarBenJij.nu een berichtje uit thailand - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van aad en karin jong - WaarBenJij.nu

een berichtje uit thailand

Door: karin

Blijf op de hoogte en volg aad en karin

24 Maart 2013 | Thailand, Hua Hin

Hue hin 23 maart
Zo hier zijn we dan weer eens met een reis verslag uit het warme Thailand
We reizen nu op een tropenrooster het is hier erg warm elke dag tussen de 35 en 40 graden en dan is er weinig puf om wat te doen
We waren in Phuket geland op 3 maart en de reis viel erg mee
Ons hotel lag wel ver van het strand elke dag liepen we ruim een half uur om naar het strand te komen
Aad zijn t shirt was dan al nat van het zweet voordat we op het strand waren
Gerrit en Erik lagen er ook weer twee lieve n...... uit Eindhoven die we elk jaar in Phuket tegen komen en altijd vele verhalen hebben waar wij erg om kunnen lachen
O ja Gerrit een nieuwtje 007 heeft zijn werkt niet goed gedaan want er was uit 1 van de strand gasten uit haar tas gestolen dus ik weet niet of hij er volgend jaar is misschien kan je nu gaan solliciteren dit is je kans
We hebben eerst 6 nachten in Phuket geslapen en toen moest er wat gaan gebeuren vonden wij, we hebben de boot naar Phi Phi eiland genomen er daar voor 4 nachten een kamer gehuurd en jullie willen het niet geloven de zelfde als twee jaar geleden bij twee dames met een supermarkt
Phi Phi is ons eiland en heeft een mooi strand aan de andere kant van het eiland long beach maar dat is dan wel weer 3 kwartier lopen dus weer een natte rug maar dat hadden we er wel voor over
Dus zus de 4 daagse van Valkenburg moet een makkie worden
S avond een heerlijk eethuisje gevonden meer hebben Aad en Karin niet nodig
Toen we weer terug kwamen hadden we een kamer in het zelfde hotel geboekt zodat we bijna al onze bagage hadden laten staan Aad had wel gevraagd of we de zelfde kamer konden krijgen op de eerste verdieping omdat je dan alles kan zien wat er op straat gebeurd als je op het balkon zit
Het werd een kamer er naast ook best en zo konden wij de chinezen zien aan de overkant die daar sliepen wat een aparte mensen zijn dat toch
Ze lopen met lange rokken, vesten aan en grote hoeden over straat of ze huren een brommer en doen dan toch een jasje aan
Het is een druk volk maar wel erg leuk om te zien hoe andere reizen
Zelf wilde we na nog 5 dagen slapen in Phuket naar Hue Hin en Aad had op de mail een nieuwe bus organisatie gevonden die met massage stoelen daar naar toe reden [de gele bus ]
Maar waar we kaartjes moesten halen was nog een probleem
Dus hadden we hulp nodig van de dames van het hotel
Aad is toen naar beneden gegaan want dat ligt in Thailand beter in de markt een man en geeft ze toen aan het werk gezet
De bus kaarten moesten gehaald worden in oud Phuket en dat was een stukje rijden en zo werden de kaarten te duur maar je begrijpt het al Aad heeft al zijn charme gegeven en toen ging 1 van de dames ze halen voor ons
Ook moesten we nog transport hebben naar het busstation dus moest Aad weer naar beneden om te vragen of ze ons voor een normaal prijsje er naar toe wilde brengen
Ook dat werd weer geregeld zodat we 20 maart weg werden gebracht in een auto van het hotel
Op het busstation moesten we om 8 uur gaan staan voor het volkslied dat elke dag word afgespeeld iedereen staat dan op of blijft staan of stop waar hij mee bezig is altijd weer grappig om mee temaken
De bus was niet geel maar groen of ze hier kleurenblind zijn weten wij niet maar er waren wel echten massage stoelen in en iedereen had zijn eigen tv
Na 3 films kwamen we eindelijk aan in Hue hin en moesten we alleen ons hotel nog zoeken maar dat was snel gevonden
Op de site van dit hotel stond zeezicht en de foto s van de kamers waren erg mooi en groot ik weet niet waar de fotograaf heeft gestaan toen hij die foto s nam ,maar zeker 3 meter uit de kamer
We zitten nu in een piep klein kamertje als de 1 moet p.....of douche dan moet de ander eruit of op het bed gaan zitten
Over zeezicht hebben we niet te klagen omdat we een heel groot dakterras hebben die we wel moeten delen maar dat maakt niet uit en s avond is het een mooi uitzicht en leuk om er nog wat te drinken wat je zelf even moet halen op straat
Zo nu even over nederland we hebben vandaag de Telegraaf gekocht voor het eerst er kwam een man op strand en die vroeg of ik een krant wilde lezen en wij zeiden meteen de Telegraaf die had hij natuurlijk niet want hier zijn weinig Nederlanders
Maar na een half uur kwam hij toch terug met de krant onder zijn armen wat een zakenman is dit
En wat las ik Binnen Blijven als je niet naar buiten moet en de kinderen goed aan kleden en vaseline op hun lippen doen als ze toch naar buiten gaan
Wat een drama is dit en zo te zien word het nog niet echt beter
Hier moet je vaseline op je lippen smeren voor bescherming van de zon en is het bijna niet tedoen overdag van de warmte
Je ziet maar het is ook nooit goed wat jullie tekort hebben ,hebben wij weer teveel
Wij gaan 28 maart weer een stukje verder reizen eerst gaan we naar Chiang Rai
Dat doen we met het vliegtuig Chiang Rai is het drie landen punt maar daar is ook de witte tempel en die hebben wij nog nooit gezien en door Gerard en Carla warm gemaakt dus die gaan we zeker op zoeken
Maar opdat het zo warm is had Aad een guest house met zwembad geboekt en ontdekte een paar uur later dat die er helemaal geen zwembad was
Dus op gebeld en gevraagd hoe ze dat dan op de site konden zetten
Wij konden niet van dit hotel af zonder wat te betalen dus aad een mail geschreven en wat denk je na een uur kregen toch gelijk en hoefde we niets te betalen je ziet maar weer wat een mailtje van de chef kan doen
Nu heeft Aad wel een hotel met zwembad geboekt hopen we maar als we de foto s moeten geloven is onze kamer groter dan het zwembad hier horen jullie nog van
Zo ik denk dat dit verhaal weer aardig lang begint te worden dus ik hou er mee op
Ik hoop dat het weer snel beter word bij jullie en tot de volgende mail
Lieve Cees en Sandra al gefeliciteerd met jullie verjaardag en wij wensen jullie een gezellige dag toe
Dikke kus van ons

• 24 Maart 2013 - 18:36

Janneke:

Hallo daar, gezellig weer wat foto's en een bericht. Ja, het is hier koud, bar koud kan ik wel zeggen. Gisteren wel 30 km gelopen in Naaldwijk, leuke tocht, maar op het strand was het haast niet te harden. Dit was ook een goede traning voor de 4 daagse, hoewel ik mij niet kan indenken dat je dan zulk weer zal hebben. Toch went die kou het ook wel weer als je loopt, maar niet te lang want we zijn er wel klaar mee. Ik hoop voor jullie dat het beter weer is als jullie terug komen. Gelukkig voor jullie duurt het nog wel even. Ben heel benieuwd hoe jullie hotel zal zijn, je kan dus van alles verwachten als ik dit zo lees. Gelukkig zijn jullie wel wat gewent. Nog veel vakantie plezier.

Dikke kus uit Vlaardingen

• 24 Maart 2013 - 21:33

Bets:

Hai Aad en Karin

Eindelijk een berichtje van mij. Heb wel steeds jullie berichtjes gelezen, maar waren dan zolang dat ik alweer wat anders moest doen.
    Lekker hoor dat het bij jullie warm is, die kou hier is maar niets, maar ja, we moeten het ermee doen.
    Bij de Zonnebloem loopt het lekker. De ontspanningsmiddag is erg goed bezocht en van de week brengen we de paasstukjes weer bij de gasten.. Verde lees je alles wel in de verslagen.
    Geniet nog maar even van jullie heerlijke vakantie en tot in april.

Groetjes Bets.

• 25 Maart 2013 - 12:08

Cor En Truus:

Lieve Aad en Karin,
    Weer bedankt voor het nieuwe reisverslag en de mooie foto's.
    Als wij jullie waren boekten we er nog maar een paar weken bij, wij hebben in de maand maart twee mooie middagen gehad dat we buiten konden zitten.
    Elke dag hebben we hier een dikke jas en een muts op als we buiten gaan, dus we verlangen erg naar mooi weer. Het vriest hier nog elke nacht, niet normaal.
    Zoals we hebben afgesproken heb ik voor jou pootaardappelen gekocht voor op de tuin voordat ze allemaal op zijn.De filmavond van de buurtvereniging was zoals altijd weer erg gezellig en goed verzorgd.
    We wensen jullie nog een paar mooie weken en tot gauw.
    Aad zag ik het goed op de foto's dat je tanden ziet zo wit waren als vorig jaar.
    Groetjes en dikke kus van Cor en Truus

• 25 Maart 2013 - 21:52

Willem:

Leuk weer een bericht van jullie te krijgen.
    Ja het is hier nog steeds koud gisteren eengevoelstemp van-15dat is toch belachelijk. Opwwarming van de aarde mijn hoela niet hier. Iedereen begint een beetje sjagerijnig te worden we zijn de kou zat .
    Ik hoop voor jullie dat als je terug komt het wat beter is.
    Nog een fijne vakantie en tot gauw.
    Groeten Willem

• 25 Maart 2013 - 22:45

Petra Glandorf:

Hey Karin!
    Reislustige Karin; heb ik begrepen!
    Wellicht ken je mij nog van de lagere school in de Wijdewormer? Van de middagen dat we bij jullie wel eens op de grote boerderij( bedrijf!) van je vader en moeder mochten spelen; geweldig vond ik dat!! Ik heb al 20 jaar een damesmode winkel in Amersfoort, opgezet met mijn broer Adri, die inmiddels er uit is en directeur van een hout/verf-fabriek.
    Op 20 April hebben we ons jubileum weekend met modeshows en festiviteiten ( zie facebook; Emiclaer winkelcentrum). En het zag er naar uit, dat ik niet zou kunnen komen, maar na goed overleg met mijn collega's ( vinden het allemaal superleuk, als ik naar de reunie kan), toch die zaterdag maar vrij genomen...
    Wat bijzonder om uitgenodigd te worden door Marja de Jong en via haar op jouw "waarbenik-site" te belanden!!
    Wat is dat lang geleden!
    Ik zie dat het goed met je gaat en dat je nog steeds zo lang en slank bent als vroeger!
    Je hebt een gezellige man getroffen, zo te zien? Heb je inmiddels ook kinderen?
    Ik heb 1 dochter van 16 jaar; Laura. Schat van een Puber met echte puber-streken en ADHD, dus ze telt voor 3! Gelukkig is mijn partner, Frans, rustig en laat zich niet zo snel uit balans brengen.
    Hij houdt het al 6 jaar met ons uit, gelukkig (nuchtere tegenhanger ;-)).
    Het loopt hier tegen elven en ik ben geen avondmens.. dus mijn mand roept en hopelijk stuur je een berichtje terug? Veel plezier nog in Thailand!
    Vrienden van ons zijn er gaan wonen en vinden het er geweldig!
    Dus misschien moeten we er ook maar eens gaan kijken..
    Lieve groeten, Petra

• 27 Maart 2013 - 09:57

Cor En Agnes:

Hoi Aad en Karin,
    Wat een leuk verslag weer,en prachtige foto's, geniet maar lekker.
    Aad van harte gefeliciteerd alvast en een fijne verjaardag.
    Hier gaat alles zijn gaan .

groetjes Cor en Agnes

• 29 Maart 2013 - 16:03

Pa En Ma De Jong:

Hallo luitjes,
    Jullie zitten lekker in de warmte terwijl hier de kachel nog aan staat. Het wordt tijd dat het warmer wordt want de griep heeft toegeslagen. Een paar dagen vroeg naar bed en dan zullen wij er wel weer zijn. Wel leuke vakantie gehad ondanks de kou.
    Wij zijn blij dat wij rolluiken hebben want die houden de oostenwind tegen.
    Hebben jullie daar ook Pasen? Aad alvast een fijne verjaardag en wij wensen jullie nog een fijne tijd in Thailand.
    Groeten,
    Pa en Ma de Jong

• 30 Maart 2013 - 16:47

Sari Bekhof:

Hoi Aad en Karin,

We zijn jaloers op het lekkere warme weer in Thailand.Hier is het elke nacht nog aan het vriezen.
    Aad alvast namens de buurtvereniging gefeliciteerd en Karin natuurlijk ook.We hebben een hele geslaagde filmavond gehad op 23 maart. Het was een volle bak in het ijsclub gebouw, maar daar doen we het voor.
    Het fotoboekje van Jaap viel erg in de smaak, en d.v.d.is ook heel mooi geworden.De Fam. van Marsbergen heeft het professioneel aangepakt.Margareth is voorzitter af. De drie nieuwe bestuursleden hebben zich
    de 23ste voorgesteld. Frank(voorzitter)Claire (penningmeester) en Agnes hand en span diensten.
    Volgens mij vormen we weer een leuke groep met elkaar.Gisteren nog een stukje geschreven voor de Beemsterbengel en vandaag(za) was het al geplaatst. Geniet nog maar lekker van jullie vakantie en het mooie weer.

Groetjes Jaap en Sari

• 05 April 2013 - 21:29

Margreet Boot:

Hallo Aad en Karin,

Jee wat hebben jullie het toch weer prachtig zeg!
    Al zoveel gezien en meegemaakt echt heel bijzonder, en wat een prachtige verslagen en
    schitterende foto's.
    Genieten is het voor mij om jullie verslagen te mogen lezen.
    Hier is het nog erg koud en de sneeuwklokjes bloeien nog volop!
    Zeker nog geen lente, blijf nog maar lekker daar hoor......
    Nog heel veel reis plezier!

Veel liefs van Margreet