delhi - Reisverslag uit Delhi, India van aad en karin jong - WaarBenJij.nu delhi - Reisverslag uit Delhi, India van aad en karin jong - WaarBenJij.nu

delhi

Door: aad

Blijf op de hoogte en volg aad en karin

04 Januari 2014 | India, Delhi

Goede Morgen Nederland

Delhi
4 januari dit is al weer onze tweede dag in Delhi vanmorgen hebben we onze eerste ontmoeting met de groep gehad, zoals we al wisten is iedereen een beetje op leeftijd maar ik denk dat het wel gaat lukken de meesten hebben al een beetje India ervaring onze gids is een vrouw en ze heet Dita en is best wel een beetje streng maar dan weet iedereen ook wel waar je aan toe bent en de eerste mededeling was dat we morgen om 4.45 met de koffers beneden moeten staan voor onze eerste van vier treinreizen en eigenlijk ben ik ook wel weer een beetje blij om deze stad weer te gaan verlaten.
Want Delhi is een zeer grote stad en de afstanden zijn eigenlijk niet te belopen, dus ben je altijd afhankelijk van een tuk tuk chauffeur en als deze een blonde vrouw zien en een man met een grote camera dan kost alles gelijk 10x zoveel meer en als je nee zegt dan lopen en rijden ze zeker nog een paar honderd meter mee en als je denk daar ben ik vanaf komt er weer een nieuwe die alles weer beter weet en soms klopt het ook wel wat ze zeggen maar wij moeten ook weer even wennen aan India.
2 januari 9.17 met de trein naar Schiphol we werden bij huis al uitgezwaai door Agnes, Anja, Astrid, Maps en Fred en aan de overkant stond Lia te zwaaien en op het treinstation Anja en Vader Thijs en Karin haar vader en moeder.
Het wordt al weer een beetje een gewoonte maar het is toch altijd weer leuk als mensen je uitzwaaien maar voor ons is het altijd weer leuk om aan een reis te beginnen.
Het vliegtuig vertrok met een vertraging van 40 minuten richting Delhi en in Delhi kwamen we om 01.30 in de ochtend aan, op het vliegveld ging alles lekker snel en gelukkig stond iemand met een bordje Fam Adrianus de Jong op ons te wachten en gingen we snel naar ons hotel [ Jivitesh ] hier gingen we snel naar bed.
Maar wat was het koud de thermometer staat op 8 graden en hier hadden we niet op gerekend, maar overdag is het ongeveer 18 graden maar als de zon ondergaat wordt het weer koud dus heeft Karin al een vest gekocht een mooie blauwe hij kosten 3 euro.
Maar we schrokken wel even toen we hier aankwamen vanmorgen hebben we het ons gemakkelijk gemaakt en zijn we de hele dag met een Chauffeur op pad geweest we hadden drie plekken op ons programma en hij bleef de hele dag bij ons ook wel zo gemakkelijk eerst gingen we naar Akshar Temple deze tempel is geopend in 2005 er is niets oud aan en je mag geen fototoestel meenemen maar hij is wel super mooi hier hebben we twee uur gelopen toen we terug naar de parkeerplaats liepen konden we de chauffeur niet meer vinden, ik dacht al als dit maar goed gaat maar gelukkig had ik een kaartje gekregen met de naam van de chauffeur zijn kentekennr en zijn telefoonnr dus konden we hem opbellen en inderdaad hij stond er nog.
Daarna zijn we naar de Lotus temple gegaan een mooie nieuwe tempel welke is geopend in 1986 de tempel is gebouwd in de vorm van een lotus en het is eigenlijk aan de binnenkant meer een kerk als een tempel en hier kan iedereen in stilte zijn gedachten of een beetje mediteren.
Daarna gingen we India grootste van zandsteen en marmer gebouwde toren.
Toen was het ongeveer 4 uur en we moeten nog terug naar het hotel dus we vonden het wel weer genoeg voor vandaag in het hotel vroeg ik of er nog een bericht voor ons was maar helaas geen bericht maar ze vertelde wel dat Dita onze reisbegeleider op haar kamer was deze hebben we dus even gesproken omdat we wilde weten wanneer we de groep morgen konden ontmoeten en gelijk maar even een leuk eethuisje gevraagd aan Dita en daar zijn we gelijk gaan eten.
Vandaag hebben we maar een attractie bezocht de Grootse Moskee van India de Jama Masjid hier hebben we een uurtje rondgehangen daarna moesten we weg want het middag gebed begon.
Voor de rest van de dag hadden we geen plannen dus gingen we een beetje rondlopen bij de Moskee maar de straten werden steeds smaller en dan ga je een beetje verdwalen, de weg terug kan je nooit meer vinden maar je ziet wel de meest ongelofelijke dingen welke je normaal niet gauw ziet dus het eigenlijk best wel interessant.
We vonden de weg hieruit door bij elke hoek te vragen welke richting het treinstation van New Delhi was, en dan gingen die kant op en na een aantal uren waren we weer op een weg waar auto’s reden.
Daarna nog even wat geslenterd maar elke keer wisten we niet echt waar we waren want straatnamen bestaan haast niet en dan ben je blij dat er een tuk tuk chauffeur is en deze je voor 100 roepies terug naar je hotel brengt.
Vanavond eten we met de groep en morgen staan we om 4.45 beneden met onze rugzakken en gaat de rondreis centraal India beginnen.
Zo de heerlijke maaltijd zit erop en ik hoorde dat internet straks weer moeilijk gaat worden dus daarom dit verhaal er toch maar weg gestuurd.
Grt Aad

• 04 Januari 2014 - 20:20

Janneke:

Hoi hoi India, wat leuk zo snel een berichtje en ook nog eens foto's. Ik zie dat je de eerste kappers al gefotografeerd zijn. Dat het zo koud is. Hier is het vandaag 12 graden en morgen voorspellen ze 14 graden. De rozen bloeien en als je last van hooikoorts heb, dan heb je pech. Het weer is wat in de war. Ik hoop dat de reisgroep gezellig is, maar dat zullen we lezen.
    Dikke kus uit Vlaardingen.

• 04 Januari 2014 - 20:46

Jacques Post:

De start ziet er beloftevol uit;knappe foto's op deze 1e dag maar wel koud daar.
    Goede reis verder en veel genoegen;wij blijven jullie volgen

• 05 Januari 2014 - 11:11

Marga:

Ziet er weer gezellig uit. De wareninspectie trekt de haren uit het hoofd als ze dit zien. Lekker buiten slachten en bakken. veel plezier en een goede treinreis.

• 05 Januari 2014 - 11:34

Davlds:

hallo wat fijn om wat van jullie te horen zondag morgen de zon schijnt en de vogels zingen
    dus voor het weer is er weinig verandering maar wat niet is kan komen de buurtavond is
    prima geslaagd alleen was er veel eten over maar daar was jaap de koster erg gelukkig mee
    dus opgelost hartelijke groetjes en pas goed op elkaar mam

• 05 Januari 2014 - 14:17

Arie & Margareth:

Ha die buurtjes. Jullie waren weg voordat we het wisten. Had nog even langs willen komen. Maar langs deze weg kunnen wij jullie ook een mooie reis toewensen. Veel succes met jullie ontdekkingstocht door India.
    Wij reizen met jullie mee.

• 05 Januari 2014 - 17:05

Marielle En Eef.:

Hoi Luitjes, nog de beste wensen voor het nieuwe jaar.. Is weer een chaotisch begin, zo'n start in Delhi. Ben je meteen wakker, al je zintuigen schieten in de overuren... Heel veel plezier. Gaan jullie volgen. Veel plezier.

• 06 Januari 2014 - 08:53

Nancy:

Heey....Aad ,Karin....leuk om dit weeer allemaal te lezen!
    Hoop dat t weer voor jullie iets beter wordt de komende tijd,vekl plezier met jullie reis
    Door India!
    Have fun!!
    Grtjs Nancy

• 06 Januari 2014 - 10:59

Mary :

Hee karin,Aad.

Ziet er allemaal weer fantastisch uit ,wat een heerlijk idee,dat je nog heel wat weekjes voor de boeg hebt.Genieten dus!!!! Maar dat deden jullie al zo te zien.

X Mary.

• 06 Januari 2014 - 11:03

Anja:

De eerste mooie foto's en belevenissen.... Leuk! Vandaag is het in Nederland de warmste dag in januari ooit las ik net. 12 graden.... Ons vest kan dus uit ;-)
    Veel plezier op jullie rondreis XX

• 06 Januari 2014 - 15:42

Willem:

Gelukkig weer veilig aangekomen op de bestemming. Hoop voor jullie dat het iets warmer wordt, hier is de lente alweer begonnen. En die tuincentra weer lachen als straks alles kapot vriest. Veel plezier op de verdere reis. De foto's zijn weer ouderwets goed.
    Grtjs Willem

• 06 Januari 2014 - 16:24

Thijs En Lienq:

Hier is alles goed. Bij jullie ook?
    Ik ben de buurman en ik probeer een beetje behulpzaam te zijn voor het verzenden van een berichtje. Het bloemstuk is prachtig. Als dit berichtje goed doorkomt stuur dan even een reactie.

• 07 Januari 2014 - 14:10

Astrid:

Alweer bijna een week weg, weer in India en koud hier is het nog steeds ongeveer 11 graden,heb mijn eerste werkdag er al weer opzitten,
    met nog een lekker weekend achter de rug in Zwolle-IJssculpturen bekeken
    erg mooi en -8 heerlijk de winter mag van mij beginnen,Nieuwtjes:Portugese voetballegende Eusébio (71) overleden volgens Dirk kent iedereen die maar ja ik en voetbal!
    vanmorgen vroeg stond bakkerij Harry de Groot in het stadje in brand, schade nog onbekend brandweer kon er moeilijk bij,
    Onze nieuwjaarsreceptie van de buurtver. was weer geslaagd,
    Nog heel veel plezier gr.Dirk,Astrid

• 09 Januari 2014 - 14:17

Lia:

Wat een verrassing, zo prachtig, zo chique. Bedankt.
    Koud begin van jullie reis, hoop dat de treinreizen goed bevallen.
    De foto's zijn al heel mooi. Vooral die scheve stenen palen.
    Hier gaat alles steeds beter.
    Genieten van alle mooie dingen, zien en lezen wij dat ook.

• 09 Januari 2014 - 23:22

Pa En. Ma :

We zij voor twee de keer aan verhaal
    Het is elf uur dus tot morgen

• 09 Januari 2014 - 23:25

Paul Schouten:

Hallo Aad en Karin,
    Even een reactie van mijn zijde zo te lezen is het naar jullie zin mooie gebouwen gezien maar als ik het zo lees kan je dan wel veilig over straat. De temperatuur is die kouder dan verwacht, is het daar nu zomer of lente! Aad en Karin ik wens jullie nog heel veel plezier en ik hoop voor jullie dat je nog hele mooie dingen gaan zien.
    Veel plezier Paul en Irene