een dagje Phuket - Reisverslag uit Phuket, Thailand van aad en karin jong - WaarBenJij.nu een dagje Phuket - Reisverslag uit Phuket, Thailand van aad en karin jong - WaarBenJij.nu

een dagje Phuket

Door: Aad en Karin

Blijf op de hoogte en volg aad en karin

27 Februari 2014 | Thailand, Phuket


Phuket 27 februari

Goedemorgen Nederland

Hier zijn we dan weer met ons wekelijkse ouwehoertje
Ik heb net het beroemde ontbijt van Aad gehad, yoghurt met veel vers fruit
Deze week is er niet zo veel gebeurt, we zijn naar de verjaardag van de vriendin van Manuel geweest
Daar waren we voor uit genodigd aan het strand de hele familie Post was er dus altijd gezellig
Er ontbrak aan niets een heerlijke barbecue, een zangeres en natuurlijk werd er vuurwerk voor de jarige afgestoken
Het huisje waar we nu zitten is geweldig jammer dat we het niet mee kunnen verhuizen want we moeten hier 3 maart uit
Aad is nu bezig met iemand via de mail die een paar appartementen heeft in hue hin en zoals dat er nu uit ziet kunnen we daar 5 maart in
Eerst gaan we een brommer huren en zelf op speurtocht maar zoals het er nu uit ziet zijn de appartementen wel erg mooi
Dit is iets nieuws, nooit eerder gedaan en Aad leest ook dat we goed moeten opletten want er zijn nog wel een paar regels aan gebonden als je huurt van een particulier
Eerst maar 3 maart met de bus naar hue hin [de kaartjes zijn gekocht we vertrekken om 7.15 ]
Maar dit alles horen jullie nu van Aad

Hallo, iedereen ja je moet een beetje geluk hebben om wat leuks te vinden en het moet ook net maar even vrij zijn maar we gaan het op ons gemak bekijken maar persoonlijk denk ik dat het een perfecte afsluiting kan worden.
Het was even zoeken op internet en opeens vond ik een verhuurster een Nederlandse architect welke vier huizen heeft gebouwd een welke ze zelf bewoond twee welke voor grote gezinnen zijn, en een huis welke in twee appartementen zijn verdeelt de woningen staan op palen met daaronder een zwembad wordt vervolgd.
We hebben hier zelfs een kamer over dus als iemand in maart denk ik ga even naar de zon in Thailand kan zo bij ons logeren voor noppes.


Maar voor dat ik alles ga vertellen ga ik eerst mijn Vader en Moeder feliciteren met hun 60 jarig huwelijk welke 28 februari is
Ik weet dat jullie er eigenlijk niet veel mee doen maar toch wensen Karin en ik jullie een hele leuke dag toe.



En als we terug zijn doen we deze dag nog wel een keer over.
Zoals ik begrijp is het bijna het einde van de winter in zicht en hebben jullie dit jaar bijna geen echte kou gehad en kunnen de winterbanden al weer richting schuur, hier is het elke dag 30 graden af en toe een wolkje maar dat is het dan ook wel.
Normaal sta ik als eerste op maak dan de koffie kijk even gauw naar het nieuws via de tv uit Holland daarna komt Karin als ze gelopen heeft of niet koffie drinken dan bekijken we ook of er nog mail is vanuit Holland daarna maak ik van verse Mango en Papaja een heerlijk bakje yoghurt, met deze vruchten en meestal gaan we richting het strand om 10 voor elf.
De kortste route gaat door het winkelcentrum heen, dit winkelcentrum is eigenlijk heel modern en super groot. Soms zijn we er zo doorheen maar ook moeten we soms nog even kijken de winkels zijn dan net open gisteren zagen we een winkel welke s avonds bijna leeg was en de volgende ochtend was hij weer hele opnieuw gevuld het personeel in alle winkel doen bijna allemaal hetzelfde of ze zijn zichzelf in de spiegel te bekijken of ze hebben alleen maar aandacht voor hun nieuwe telefoon soms is dit weleens jammer maar ze werken dan ook van 10 uur tot 10 in de avond.
En ik heb net gelezen dat de gemiddelde Thai 300 bath per dag verdiend dus ik kan begrijpen dat ze niet zo actief meer zijn in de avond uren.
Na het winkel centrum nog twee straten te gaan hier worden we om de 25 meter aangesproken of we Engels praten dat doen we wel maar ze moeten ons niet hebben want eigenlijk willen ze alleen mensen uit Australië een Time Share Product aansmeren.
Dan komen we de kleermakers tegen welke ook de mooiste pakken maken voor weinig, en dan lopen we via Patongbay hotel naar het strand hier staan dan onze bedjes al klaar.
Dan hebben we een heerlijke dag aan het strand als het even te warm wordt ga je dan even de zee in en hier sta je dan met de mensen te praten eigenlijk is de zee een ontmoeting plekje voor de boys en als de zon bijna ondergaat, dan weer terug naar ons bungalow daar nemen we een heerlijk glas wijn.
Ook hebben we de spelregels van Rummie Cup aangepast want als je dit spel speelt en je trekt geen joker dan kan je niet winnen de Stand is nu Karin ? Punten tegen Aad 0 punten dus gisteren heb ik voorgesteld om ieder 1 joker te geven want nu had Karin er bijna elke dag twee. [maar misschien is ze wel beter]
Dus verwacht ik dat de score de komende dagen gaat veranderen.

Nu jullie begrijpen het wel we vermaken ons nog steeds best alleen konden we gisteren onze lievelingswijn niet meer in grootverpakking krijgen hij was totaal uitverkocht dus hopen we maar dat er vandaag weer een nieuwe voorraad is aangekomen.[ dus niet ]
Ook moet ik vandaag of morgen naar de tweedehands boeken winkel om nog even wat boeken te kopen voor als we in Hua Hin verblijven misschien heeft onze verhuurder wat boeken maar ik neem maar geen risico.
Zo ik denk dat het wel weer genoeg is voor deze keer onze volgende verslag komt uit Hua Hin.


Grt Aad en Karin

Ps als er meerdere liefhebbers zijn voor gratis wonen in hua hin wordt er geloot maar familie gaat altijd voor en als er twee zijn kunnen we misschien wel wat regelen.










  • 27 Februari 2014 - 07:42

    Carla:

    Hallo Aad en Karin

    Hartelijk bedankt voor de kaart uit India en gefeliciteerd met het 60-jarig huwelijk van Aad's ouders. Alles gaat hiet z'n gangetje. Weinig nieuws te vertellen. We moeten nog wennen aan het gemis van de Olympische Spelen en de medailleregen. Het lijkt wel voorjaar hier, dus dat is wel lekker. Ik ben benieuwd of we nog winter krijgen, maar voor mij hoeft het nu niet meer. Misschien in april, als jullie weer terug zijn, haha. Veel plezier in Hua Hin en ik ben benieud of jullie nog een logee krijgen.
    Groeten Gerard en Carla

  • 27 Februari 2014 - 08:40

    Chris:

    Hoi aad en karin heerlijk om te lezen dat jullie zo genieten Ik heb het in de bus onderweg naar mijn werk gelezen het is in de bus Net zo warm als bij jullie

  • 27 Februari 2014 - 20:12

    Astrid:

    Heb jullie kaart ontvangen! Is volgens mij lang onderweg geweest?
    Mijn vrije week zit er al weer bijna op,vandaag regenachtig maar de rest van de week was goed wandel weer.Het appartement ziet er mooi uit, maar het gaat niet lukken in maart,
    Groetjes uit de Beemster (de marathon beemster zit nu vol)

  • 01 Maart 2014 - 16:12

    Willem:

    Jullie vervelen je nog steeds niet begrijp ik. Het aanbod om even langs te komen is zeer verleidelijk, wie weet win ik de lotto dit weekend, dan kun je ons verwachten. Familie heeft voorang dus hoef ik me geen zorgen te maken dat er geen plek is. We hebben hier de winter gewoon overgeslagen en de lente is begonnen alles loopt uit. Veel plezier op jullie nieuwe adres.
    grtjs Willem en Marga

  • 01 Maart 2014 - 16:42

    Pa En Ma De Jong:

    Hallo Aad en Karin,

    We hebben gisteren ons 60 jarig jubileum gevierd. Het was erg gezellig, bedankt voor het mooie bloemstuk en de leuke advertentie in de krant!
    We hebben veel kaarten (zelfs een brief van de koning) ontvangen.
    Gisteravond waren we erg uitgeput en we lagen al om half 10 in bed, een leuke dag dus maar wel erg vermoeiend.

    Heel veel plezier nog en we hopen dat het huisje goed bevalt!

    Veel liefs,

    Pa en Ma de Jong

  • 02 Maart 2014 - 17:30

    Els Bouwmeester:

    Hallo Aad en Karin, vraagje... kunnen de mensen die bij jullie op "kamers" komen ook rekenen op zo'n lekker ontbijtje van mango, papaya en yoghurt????
    Het ziet er allemaal heel verleidelijk uit! Nog heel veel plezier en groetjes van Els & Gert

  • 04 Maart 2014 - 11:31

    Donna En Freek:

    Hoi Aad en Karin
    Eindelijk weer een berichtje van ons.dachten dat alles meezat,doch computer stuk.maar nieuwe gekocht ,wel weer installeren niet onze hobby. en werd ik verleden week ziek,griep dacht ik,doch het blijkt longontsteking te zijn ,dat heb je met die oudjes,word tijd voor een warme vakantie.
    Het word wel erg degelijk bij jullie appartementje huren maar wel leuk zeg,kunnen wij ook eens ;
    langs komen Nog heel erg bedankt voor je leuke kaart,ga nu maar weer naar bed.saai hoor

    Groetjes en een dikke kus van ons
    Donna en Freek


  • 08 Maart 2014 - 09:34

    Sjaak:

    hoi aad en karin
    eindelijk weer tijd om even te kijken naar jullie reisverslag
    druk druk druk bij brasserie heerenhuis van jacob duin
    hij wil eind april open
    alles is vernieuwt veel groter splinternieuwe keuken komt er in
    volledig nieuwe bar we zijn met veel mensen aan het werk
    vandaag ben ik jarig dus vrije dag straks 10 uur komt de visite
    morgen met de lopers groep naar bergen trakteer ik daar
    het schijnt mooi weer te worden
    misschien eind april naar Zuid-Afrika met Corinne
    hee buurtjes fijne voort zetting en fijn weekend
    gr Sjaak

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Phuket

aad en karin

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 581
Totaal aantal bezoekers 204277

Voorgaande reizen:

10 December 2015 - 11 April 2016

beleef bangladesh en thailand 2016

01 Januari 2015 - 16 April 2015

een nieuwe reis gaat weer beginnen 2015

10 December 2013 - 04 April 2014

rondreis centraal india en thailand

02 Januari 2013 - 15 April 2013

Zuid India en Molukken en Thailand

22 December 2011 - 29 Maart 2012

Van Ethiopia naar Kaapstad

Landen bezocht: