Ons nieuwe onderkomen - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van aad en karin jong - WaarBenJij.nu Ons nieuwe onderkomen - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van aad en karin jong - WaarBenJij.nu

Ons nieuwe onderkomen

Door: Aad

Blijf op de hoogte en volg aad en karin

09 Maart 2014 | Thailand, Hua Hin

Hua Hin 8 Maart

Goedemorgen, Nederland het is zaterdag ochtend Karin zit even tv te kijken uitzending Vermist daarvoor heb ik de serie over Johan Cruijff gezien.
En ik dacht het wordt wel werd weer tijd om weer wat van ons te laten horen, we zijn blij dat mijn ouders een leuke dag hebben gehad en dat het met iedereen zo goed gaat op wat kleine ongemakken na.

Maar we begrijpen dat niemand naar Thailand gaat komen dus hebben we het huis nu voor ons alleen.

Maar hoe is alles de laatste dagen gegaan het vertrek uit Lemmon House was jammer we hadden hier fantasties onderkomen maar we hadden het ook wel een beetje gehad met Patong het is een leuke plaats maar een maand is dan ook wel genoeg.
En nu we in Hua Hin zijn zien we het verschil de stad is veel schoner de sfeer is veel rustiger het strand is zeer lang en het verkeer veel gemoedelijker dus hebben we een brommer gehuurd voor ruim een maand maar dat moet ook wel want we zitten nu op Grant Hill appartement 5 km van het strand af.
Daar zit wel een verhaal aan vast we kwamen aan in Hua Hin na een lange busrit van ruim 8 uur het hotel wat we hadden geboekt was op twee minuten lopen van de bushalte, en dat was ook wel nodig want we hebben zoveel mee dat het niet te dragen was, dus Karin bleef wachten en ik ging eerst naar het hotel met de eerste lading en daarna weer terug voor de andere tassen.
Het hotel was klein maar knus, we sliepen hier drie nachten mijn eerste taak was het zoeken naar een verhuur adres van brommers maar dat is in de avond wat moeilijk.
We hadden een brommer nodig want we moesten wat zoeken waar we een maand konden gaan wonen, er was wel een leuk adres maar daar konden we pas woensdag kijken.
We vonden geen brommer adres maar we hadden wel een gesprek bij een makelaar gehad en deze ging ons dinsdag een aantal huizen en appartementen laten zien.
Dus dinsdag was voor ons de dag we moesten vandaag wat vinden of anders moesten we het huis van onze Nederlander gaan bewonen welke op foto’s er prachtig uitzag.
Onze dag begon vroeg eerst ontbijten we liepen langs een kapperszaak en voor de deur stond een falang {buitenlander] met een hogedruk spuit de brommers schoon te spuiten, en er stond een bordje brommers te huur en ik had gelezen dat je brommers beter van een buitenlander kon huren dan bij een thai.
Dus hebben we een brommer gehuurd voor drie dagen het eethuisje waar we altijd ontbeten is er niet meer maar er zijn genoeg eethuisjes waar we konden ontbijten hier werd ons plan gemaakt eerst gingen we met de makelaar op pad en daarna wilde we zelf op zoek gaan met de brommer en we wilde ook even langs het huis van de Nederlander gaan om te kijken waar het was.
Dat was ons plan bij de makelaar gingen we in haar auto op pad we hebben drie huizen bekeken maar het viel allemaal tegen te ver weg of te veel hotel of gewoon zeer oud.
Daarna gingen we de brommer halen eerst even oefenen op een stil plekje en toen dit soepel ging ,zijn we op pad gegaan.
Uren hebben we rondgereden maar we konden niet echt wat vinden we werden er een beetje moedeloos van we dachten, wat we zoeken is hier gewoon niet of is niet te huur.
Hua Hin is erg lang en uitgerekt maar we vonden niets, bijna hadden we het opgegeven en we dachten we gaan alvast kijken bij onze Hollander maar op eens zagen we langs de weg een bord Grand Hill Appartements en het lag niet ver weg.
Er stond bij de appartementen een bord te koop maar op een paaltje bij het restaurant een klein A4tje en hierop stond Te Huur.
Karin riep we gaan kijken dus we stopte bij het restaurant en we vroegen of we even mochten kijken maar ze had geen tijd want ze moest koken.
We vroegen of het dan even snel kon oké ze ging wel even mee.
We gingen de ingang door en toen zagen we een groepje huizen zeer mooi en daarvan was een boven woning beschikbaar we kwamen boven het was nog een beetje rommelig want er moest nog schoongemaakt worden maar het zag er mooi uit.
De prijs en de voorwaarden waren goed er was plek tot 9 april alleen moest de eigenaar een Noor nog akkoord geven maar dat moest geen probleem zijn want haar moeder was met deze Noor getrouwd.
We spraken af om de volgende dag uitslag te geven, hierna gingen we op weg naar het huis van de Hollander waar we zeker morgen terecht konden het was moeilijk te vinden dus hebben we een thai op een brommer voor 40 bath ons de weg laten wijzen.
Bij het complex stonden bewakers en deze wilden ons eigenlijk er niet toe laten wel wilde ze het huis laten zien als we achter hun aanreden het was een mooie omgeving wel erg groot allemaal witte huizen het was er erg stil maar het huis van de Nederlander was wel mooi, met een zwembad onder het huis en het zag er verzorgt uit maar we konden pas morgen komen kijken dus gingen we weer terug naar ons hotel.
In het hotel aangekomen kwam het grote probleem twee mooie huizen een van de Noor mooi ruim leuke omgeving dicht bij de stad maar te snel bekeken, en een huis van de Nederlander omgeving iets minder verder van de stad maar wel met alles er op en er aan zoals Nederlandse tv, dvd en als er problemen zijn de verhuurder woont er naast en dat was ook een veilig gevoel.
We namen een besluit we gingen het huis van de Noor nog een keer bekijken de volgende dag.
En daarna het huis van de Nederlander dus wij woensdag op pad elf uur bij de Noor en om twee uur naar de Nederlander.
Een lijst met vragen mee genomen richting de Noor het huis was nu schoon we controleerde alles de grote van het balkon, de slaapkamers, de airco of de tv wel werkt of er Nederlandse tv was, een dvd speler stond er ook, alles wat op onze lijst stond klopte. En er was zelf een zwembad.
Wat nu toen hebben we het besluit genomen we gaan niet naar het huis van de Hollander kijken dit was gewoon perfect.
En nu slapen we al drie dagen is dit prachtige huis, gisteren hadden we al visite gehad van mensen die we bij het ontbijt waren tegen gekomen, het was een gezellige avond op ons nieuwe balkon.
Ze moesten wel met de taxi komen maar we hadden heerlijke wijn en nog wat hapjes.
De komende dagen gaan we met onze brommer de omgeving bekijken gisteren heb ik ruim twee uur langs het strand gelopen en dat was heerlijk.
Ik stuur gelijk wat foto s mee zodat jullie weten wat jullie missen want deze woning heeft drie slaapkamers en we hadden aangeboden dat jullie gratis hadden kunnen slapen.

Maar niemand heeft gereageerd een gemiste kans want het is hier geweldig.
Ook kunnen wij begrijpen dat niet alles zomaar kan dagen vrij vragen of afspraken verzetten of zoals Willem zegt ik moet eerst de lotto winnen [ speel Willem wel in de lotto ]
Het enige wat ik nu nog wil zeggen ga snel de foto’s bekijken.
Eerdaags weer een klein verslagje over wat we echt in Hue Hin mee maken.

Groetjes Aad en Karin
Vanuit Hua Hin willen we Sjaak feliciteren maar ook Manuel welke 11 maart jarig is.
En we willen de fam post bedanken voor de leuke avond en bedankt voor het goede wijn advies hij smaakt heerlijk.
We wensen iedereen een mooie zondag toe.

• 09 Maart 2014 - 09:40

Frank Vonk:

Hoi Aad en Karin,
    Laat ik dit keer ook eens reageren. Jullie hebben het weer mooi voor elkaar. Ik lees jullie verslagen met extra interessen ik ga in juni richting Thailand. Veel plezier.

Frank

• 09 Maart 2014 - 11:41

Janneke:

Het ziet er allemaal mooi uit hoor, we hadden er zin in, maar te veel afspraken en geen vrij kunnen krijgen. Ik had het helemaal uitgezocht. Helaas het is niet anders. Gisteren naar Andre Hazes geweest, was goed en gezellig. Nu ga ik straks eens kijken voor redelijke prijzen voor de Jersey Boys, want dat moet ook zo goed zijn. Gisteren hoorde wij iemand zeggen dat hij voor € 39.00 ging en ik zie alleen maar in de € 70.00. We zitten nu in de tuin, het is prachtig weer, wel wat wind. Kan ik mooi met mijn camara aan de gang.
    Doe voorzichtig op de brommer en nog veel plezier.
    Dikke kus van ons

• 09 Maart 2014 - 12:05

Olganieuws:

Goh, dat ziet er wederom niet verkeerd uit.
    Heb nog wel even gedacht om langs te komen, want de reis waarmee ik al sinds november mee bezig was ging toch niet door, maar na nog twee pogingen bij andere organisaties is het dan toch gelukt en ga ik in april dus op vakantie, helaas kan ik dan nu niet ook nog eens weg
    Heerst een flinke griep in Purmerend, dus goed dat je niet in de buurt bent, zelf al twee weken ziek, waarvan een week in bed doorgebracht. Meestal ontloop ik dit, maar was nu ook eens aan de beurt.
    Dit weekend is het prachtig weer en volop zon, dus vanmiddag maar weer eens actief en naar de tennisbaan.
    Geniet nog maar ff lekker daar en tot ziens
    Groetjes Olga

• 09 Maart 2014 - 16:58

Sandra:

Zo he, dat ziet er lekker uit. Het idee was leuk maar verplichtingen roepen helaas. We hebben het serieus overwogen. We houden het in gedachten voor het volgende jaar dan plannen we op voorhand al een week in maart. Een extra week hebben we nu in juni. Ook leuk want dan gaan we toeren door Frankrijk met de eend. Heel anders maar ook leuk. Groetjes en geniet van jullie heerlijke onderkomen.
    Dikke kus

• 09 Maart 2014 - 17:38

Mam:

hallo jullie zien we hebben de mail en fotos ontvangen en dan hartstikke leuk dat jullie ons ook eens
    bellen eerst schrok ik er even van er zal toch niets gebeurd zijn ? maar gelukkig niet een verrasing
    het is hier nu half zes en zitten altijd nog buiten onvoorstelbaar vanavond ga ik Janneke en sandra
    bellen dat je van morgen gebeld heeft verder niet zo veel nieuws gerrit ons zwarte monster is
    bij de ballen dokter geweest nu dat heeft hij ons zeer kwalijk genomen heeft een paar dagen
    niet naar ons gekeken en nu slaapt hij de hele dag maar ik verdenk hem er van dat hij savonds
    op stap gaat verder aad de foto s die je gemaakt heb bij vd valk zijn heel goed geworden
    wil jr heeft er thuis vergroot en was het papier op dus de rest bij de hema verder weet ik geen verhaal
    tot de volgende mail dikke kus mam

• 09 Maart 2014 - 22:23

Bets:

Zo dat ziet er toch weer prima uit. Lekker ruim. Ook een mooi strand. Hier houden jullie het vast wel een maandje uit.
    Bij ons niet zoveel bijzonders, wel enkele nieuwe vrijwilligers bij de zonnebloem.
    Lekker weer hier, maar ik moest helaas beide dagen hele dag werken.
    Nou, geniet er nog maar even van.
    Groetjes Bets

• 11 Maart 2014 - 09:03

Nel Van Vuren:

Hallo
    Mooi huis hoor mooie omgeving en lekker weer. Zo zou ik het ook wel uithouden denk ik Ha Ha Hier alles goed lekker wandelen.
    Groeten Chris en Nel

• 11 Maart 2014 - 11:38

Anja:

Heerlijk aanbod maar helaas ook andere verplichtingen/bezigheden ed in het wonderschone Nelderland. Zaterdag een reünie van de korfbalclub, zondag een heerlijke dag naar Texel en maandag kwam Linda een dagje naar Friesland. Volop lente hier en erg genoten. Vandaag weer aan het werk. We denken wel aan jullie en het aanbod blijft aantrekkelijk. Veel plezier XX

• 11 Maart 2014 - 12:39

Pa En Ma De Jong:

Qhullie het wel een maand in uithouden
    Het is net het paleis op de dam zo mooi zeg
    Nou geniet er maar lekker van die laatste maand
    De zon is weer gaan schijnen dus wij kunnen er ook van geniet
    Zo Aad en Karin wij wensen jullie nog veel plezier van pa en ma

• 11 Maart 2014 - 22:41

Willem:

Ja Willem speelt in de lotto en de postcodeloterij en met oud en nieuw een staatslot. Maar het heeft nog niets opgeleverd meer dan een eigen geldje. Als ik al het geld had dat ik er aan heb uitgegeven dan had ik waarschijnlijk wel langs kunnen komen. Aan de foto, s te zien zitten jullie niet verkeerd. Veel plezier nog in jullie nieuwe onderkomen. Grtjs Willem en Marga

• 20 Maart 2014 - 22:56

Gerrit En Erik:

Hallo Aad en Karin,

Nou we zien het wel, dat jullie het prima maken.
    De foto's van Hua Hin komen ons zeker heel bekend voor. Wij waren zoals jullie weten 4 dagen daar voor de bruiloft. We hebben nog goed rondgekeken op de avondmarkt, maar helaas jullie niet gevonden.
    Wij hebben het heel erg naar onze zin gehad. De bruiloft was geweldig. Helemaal compleet met monniken, danseressen en een Thai's orkest.
    Intussen zijn we al weer ruim een week thuis. Gelukkig is het in Nederland goed weer.
    Wij wensen jullie nog een hele fijne tijd, en kom gezond weer thuis.

Groetjes van Gerrit en Erik