een verhaal uit phuket - Reisverslag uit Phuket, Thailand van aad en karin jong - WaarBenJij.nu een verhaal uit phuket - Reisverslag uit Phuket, Thailand van aad en karin jong - WaarBenJij.nu

een verhaal uit phuket

Door: aad en karin

Blijf op de hoogte en volg aad en karin

10 Februari 2014 | Thailand, Phuket



Patong strand [phuket] 10 feb het is weer een mooie dag de zon schijnt en het is 30 graden op dit moment zit ik aan een zwembad en kijk uit over het strand.
In de verte ligt een groot cruiseschip deze boten komen elke week even een dagje kijken op Phuket en deze dagjes mensen gaan aan wal bij het strand waar Manuel zijn restaurantje heeft dus hij zal wel een druk dagje hebben.
Laatst zijn we even bij hem wezen kijken maar hellaas was hij niet aanwezig want zelf na jaren moeten de buitenlanders af en toe het land uit voor hun visum, dus volgende week gaan we weer even kijken bij hem want dan is zijn zus en zijn ouders er ook.
Maar hoe gaat het met ons nu met ons gaat alles zeer goed wel even geschrokken over dat mijn moeder in het ziekenhuis heeft gelegen maar gelukkig is alles weer goed en ben ik blij dat ik ze allebei nog even heb gesproken want ik heb nu in Thailand maar een telefoonkaart gekocht en deze kon ik gelijk even proberen de lijn was niet al te goed maar ik heb ze toch aan de lijn gehad en ben weer gerust gesteld.
En we gaan eerdaags wel weer even bellen.
Wij gaan elke dag naar het strand en we liggen bijna altijd op dezelfde plaats en dat bevalt ons goed het hotel waar we slapen ligt in een gedeelte van Patong waar we nog nooit waren geweest en dit gedeelte ligt ons wel en we hebben ook waar we gisteren zijn achter gekomen de duurste kamers van het hotel.
Want we hebben een slaapkamer een kleine zitkamer een keuken en een badkamer en ook nog een balkon maar helaas zitten we wel aan een drukke weg.
Maar een kamer als deze hadden we nog nooit gehad maar vanmorgen zijn we gaan kijken of we toch wat anders konden krijgen na de 15 feb we moesten veel meer betalen of we kregen een hele kleine kamer dus vanmorgen na een kopje koffie en een bakje yoghurt met papaja en mango [ wat hebben we het toch slecht ] gingen we even in de omgeving kijken naar wat anders en ongeveer 100 meter verder in een klein straatje zagen we een klein zwembad met 6 kleine huisjes deze huisjes hebben allemaal een veranda met tafel en stoelen en ligt niet aan de drukke weg Karin was dolblij toen ze deze huisjes zag maar tussen zien en kunnen huren zit weleens een verschil.
Maar na de bezichtiging en het horen van de prijs waren we gelijk klaar maar er was een probleem de 15 FEB was niet vrij dus gaan we nu 18 FEB inderdaad op Karin haar verjaardag verhuizen en we mochten ook in ons hotel drie nachten in onze eigen grote kamer blijven voor zeer weinig.
Dus blijven we nu tot 3 maart in Phuket want het is dan wel een zeer drukke badplaats maar we genieten hier toch wel het eten is heerlijk het strand prachtig en hele mooie winkels maar je kunt ook s avonds heerlijk lopen, over lopen gesproken Karin is al drie keer vroeg haar bedje uit gegaan om toch weer te gaan oefenen met het hardlopen want ze heb niet voor niets haar hardloop schoenen meegenomen ze komt wel helemaal bezweet weer terug maar voorlopig doet ze het wel.
Ja, eigenlijk is er niet zo veel te vertellen de volgende keer zal ik er wat foto’s bij voegen want dan komt het verhaal iets beter over, ik volg wel elke ochtend de Olympische spelen dus weet ik ook dat er twee gouden een zilveren en een bronzen medaille zijn gewonnen.
Ik ga zo weer even op mijn strandbedje liggen of ik ga naar Phuket radio luisteren of weer verder in mijn boek ja ik lees nog uit een boek want Karin heeft een nieuwe hobby namelijk lezen met haar nieuwe e reader welke we hadden gekocht op Schiphol en we vonden iemand van vorig jaar welke ongeveer 9000 boeken op haar computer had staan en deze wel op een usb stick wilde zetten dus hebben we nu ook 9000 boeken en ze vind het heerlijk lezen.
Nu komt Karin de groetjes van mij
Ja, lieve mensen wat moet ik nu nog vertellen na dit verhaal
We zijn zeker geschrokken van ma de Jong en we hopen dat ze weer op knapt en van de schrik bij komt
We waren blij dat we haar even aan de lijn hadden gekregen en natuurlijk ook pa de Jong

Zoals jullie lezen heb ik de loopschoenen aan getrokken en ga ik vroeg in de ochtend lopen op die momenten kan je al een ei op de weg bakken ik hoop dat het went maar zoals ik terug kom op de kamer denk ik van niet
Wel mis ik India erg het leven is daar zo anders als hier de laatste dagen hebben we het zo mooi gehad en we genoten zo
De stranden zijn daar rustig en de mensen die daar zijn genieten daar op een hele andere manier als hier
Maar goed we moesten afscheid nemen van dit mooie land met als zijn geweldige tempels en gebouwen en lieve mensen wat ik nooit meer zal vergeten
Ook al was de reis behoorlijk zwaar en was er weinig tijd voor je zelf toch hebben wij erg genoten van de reis
Ik weet zeker dat wij terug komen
Maar nu onze kamer wat Aad vertelde erg groot en er mankeert niets aan ook al word het wat minder volgende week ik verheug me er wel op een mooie tuin ligt er omheen en het word wat rustiger en we zitten wat meer tussen de lokalen wat wij altijd leuk vinden
Zoals jullie lezen is het hier nog niet zo slecht en we genieten nog elke dag
Het is wel erg wennen dat we geen echt reis schema hebben en dat we met de dag leven
Zo dit was het ouwehoertje van mij ik hoop dat jullie weer genoten hebben van ons verhaal en tot de volgende keer

Dikke kus van ons








  • 10 Februari 2014 - 17:21

    Janneke:

    Hoi, vakantie gangers, blijf maar lekker daar. Hier is het bewolkt en als ik de weerman moet geloven komt er veel regen. Zo te lezen zijn jullie lekker lui en soms wat inspanning. Nou ik doe je het niet na, Karin
    Ook ik heb niet zo veel te vertellen, want jullie weten alles al.
    Veel plezier en doe de Familie Post de groetjes van ons.
    Dikke kus

  • 10 Februari 2014 - 19:49

    Anja:

    Lekker hoor!!
    Geniet ervan en liefs xx

  • 10 Februari 2014 - 22:19

    Jacques Post:

    Wij hebben de koffers klaar staan om morgen te vertrekken naar Patong/Kalim.
    Tot 2maart blijven wij bij Manuel en Sai (5!5! on THE beach)om dan te vertrekken naar Koh Samui.
    Esther en Taco komen vrijdag in Patong aan, maar waar zij verblijven is nog niet bekend.
    Om een afspraak te maken kunnen jullie het beste telefonisch kontakt opnemen met Manuel (0066867865501 -dit is het nr vanuit NL).;dit wordt dan als het ware een zgn. Wijdewormer-reünie in Thailand; heel bijzonder en lijkt ons erg gezellig !
    Graag tot binnenkort.
    Groetjes van Gre en Jacques Post.
    P.s. ons mob.nr. Is 06-20597667, maar niet altijd op zak want wij nemen altijd een Thais nummer.


  • 11 Februari 2014 - 10:08

    Carla Van Schaik:

    Hallo Aad en Karin,

    Ik heb genoten van jullie verhalen en prachtige foto's. Geniet nog maar even van het prachtige weer daar. Bij ons wordt iedereen maar ziek door dat wisselvalige weer, denk ik.
    Wat goed van de schaatsers hè? Alweer drie keer goud, twee keer zilver en twee bons op 3 afstanden. Vooral de sprint was heel spannend.
    We hebben eindelijk een weekend kunnen plannen dat we met het hele gezin + aanhang weg kunnen. We gaan dan naar Drente (Centerparcs). Ik ga natuurlijk niet zeggen wanneer, want dan wordt het hele huis leeggehaald (al is er bij ons eigenlijk niets bijzonders te halen), maar tegenwoordig moet je met alles rekening houden.
    Komend weekend gaan Olga en ik naar de Ziggodome, naar de ladies of Soul, dat wordt vast wel een swingende avond en binnenkort hebben we ook nog een etentje bij Renate met de ouders van Sjors, dus dat houdt ons van de straat.

    Heel veel plezier nog, groeten Gerard en Carla

  • 11 Februari 2014 - 13:22

    Peter:

    Hoi Karin en Aad,
    Jullie zitten ons wel lekker te maken.
    Gr. Kathy en Peter

  • 11 Februari 2014 - 22:11

    Mam:

    hallo blij weer wat van jullie te horen hier gaat alles goed maar zijn ook geschrokken
    toen we het telefoontje kregen van lien maar gelukkig is ze weer wat opgeknapt
    het weer is hier nep af en toe zon is het net een beetje voorjaar de sneeuwklokjes
    en de narcissen bloeien al maar nu weer regen voor ons geen probleem we kijken
    tv de spelen geweldig nu weer een bronzen plak het kan niet opnog nooit zoveel
    tv gekeken als deze tijd doe de groetjes aan de fam post als jullie die tegenkomen
    van mij een dikke knuffel en geniet er van mam

  • 12 Februari 2014 - 20:20

    Pa.:

    Hallo luitjes we hebben net de mailtjes van jullie ontvangen die op 8 2 14 door jullie zijn verzonden hoe dit komt is een raadsel maar het is overgekomen.Verder genieten we van de Olympische spelen met al die gouden zilveren en bronsen plakken.Verder wensen we jullie heel veel pretigge weken en gezond weer thuis. Grt Pa en Mam.

  • 12 Februari 2014 - 22:33

    Pa En Ma De Jong:

    Aad en Karin zo dat gelukt
    Wat waren blij om jiullie stem te horen
    En het weer bij
    Jullie zo goed weer hebben
    Karin het wel wat vroeg maar wij wensen je alvast
    Een fijne verjaardag
    Aad ook jij van harte gefeliciteerd met Karin
    Maak er een fijne dag
    DIkke kus van pa en ma

  • 14 Februari 2014 - 20:54

    Willem:

    Hallo Aad en Karin
    Jullie zijn heerlijk aan het chillen lees ik , geniet ervan.
    grtjs Willem en Marga

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Phuket

aad en karin

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 450
Totaal aantal bezoekers 204295

Voorgaande reizen:

10 December 2015 - 11 April 2016

beleef bangladesh en thailand 2016

01 Januari 2015 - 16 April 2015

een nieuwe reis gaat weer beginnen 2015

10 December 2013 - 04 April 2014

rondreis centraal india en thailand

02 Januari 2013 - 15 April 2013

Zuid India en Molukken en Thailand

22 December 2011 - 29 Maart 2012

Van Ethiopia naar Kaapstad

Landen bezocht: