een klein berichtje vanuit Hua Hin - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van aad en karin jong - WaarBenJij.nu een klein berichtje vanuit Hua Hin - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van aad en karin jong - WaarBenJij.nu

een klein berichtje vanuit Hua Hin

Door: aad

Blijf op de hoogte en volg aad en karin

24 Maart 2014 | Thailand, Hua Hin

Hallo Nederland

Het is nu zondag ochtend we zaten rustig buiten en toen begon het opeens te regenen gisteren hadden we in de avond een heel klein buitje gehad maar vanmorgen, leek het wel of alles er in een keer uit moest.
Maar het is nu een uurtje verder en alles is weer voorbij het is nu wel een beetje broeierig warm dus eerst maar een koude douche genomen.

Als eerste ga ik maar eens reageren op de reacties van jullie jammer dat niemand komt logeren maar we maken ons wel op voor Nico en Gerda welke 29 maart naar Hua Hin komen we weten al in welk hotel ze slapen en dat ziet er niet verkeert uit, dus Nico we komen de 29 maart naar Varee Diva we laten ons telefoon nr achter bij de receptie [voor de zekerheid 0887832739 ] en dan gaan we even een lekker biertje nemen en een hapje eten.

Het is helaas niet mogelijk om brood te bestellen maar dan nemen we gewoon wat anders, maar dat is hier met alles toch zo vandaag pindakaas in de supermarkt morgen helaas op.
En dat is dan in Thailand [No Have] deze paar woorden hoor je zo vaak dat je het gewoon maar niet meer vraagt.
Zo is als je een dingetje in je hand heb en vraagt hoeveel het kost dan vragen ze eerst hoeveel je er van wil kopen, en als je iets gaat passen dan vinden ze het allemaal geweldig staan en vragen ze gelijk [ jou buy] maar daar raak je gewoon aan gewend.

Maar zoals laatst ik had wat broeken gekocht maar ze moesten wel wat korter gemaakt worden dan zit er een man aan de kant van de weg met een naaimachine en deze maakt dezelfde moment voor 50 baht je broek korter.
Het is wel een raar gezicht als je zo in je onderbroek langs de weg staat om je broek te laten afspelden.
Ook op het strand alle verkopers ze worden nooit kwaad terwijl ze de hele dag met hun produkten langs lopen soms zit je zo in je boek verdiept dat je ze niet ziet lopen maar dan hebben ze altijd wel een woordje dat je toch even kijkt, en dat je beleeft nee tegen ze kan zeggen.

Maar na een paar weken strand ga je vanzelf wel weer wat kopen bij ze als ze het toevallig niet hebben in je maat of een andere kleur komen ze altijd weer terug.
En dat soort dingen maakt je ook mee zoals bij Kim restaurant heerlijke Pad Tai maken ze daar en dan vragen wij hoe ze dit maken en of we hier een kookles in kunnen krijgen en dan is hun vraag gelijk wanneer.
Dus de volgende dag les gehad in Pad Tai maken toen we aankwamen stond alles al klaar, dat is dan weer het leuke van dit land afspraken komen ze altijd na, ook gelijk even gesproken met deze dames wat blijkt ze komen allemaal uit Isaan een zeer arme provincie in Thailand en gaan eind deze maand weer naar huis.
En dan komt er gewoon weer een andere ploeg werken in dit restaurant waarvan de eigenaar een aantal kroegen heeft en nooit aanwezig is.
Ook als je hier wat doorvraagt komt er erg veel personeel uit Birma of andere delen van Thailand.
Ook gaat er wel eens wat fout ik ging naar de kapper [het vrouwtje waar we de brommer huren heeft een kapsalon] ik wilde aan de voorkant wat korter en aan de achterkant het wat langer laten, nu het resultaat is totaal anders geworden achter is nu kort en de voorkant een klein beetje minder.
Maar achteraf ziet het er best wel als ik het van me eigen mag zeggen behoorlijk uit.

Laatst zijn we naar de wasserette geweest deze wasserette bestaat uit een aantal wasmachines welke gewoon aan de straatkant staan met grote letters erop 20,30,40 deze letters geven de prijs aan en de wasmachine kan dan 6,8,12 kilo was hebben, dat wilde we wel een keer gaan proberen want we hebben nu best wel veel was bv handdoeken, lakens en dan nog alles wat je gewoon aan heb.
Het plan was Karin aan de was en ik naar de supermarkt maar bij de wasserette bleek dat het een uur duurt, en dat alles gewoon vanzelf gaat, dus Karin vult twee machines zeep erbij 20 bath in de machine en klaar is Kees.
We hoefden er niet bij te blijven dus na een uur kwamen we terug alles was gewassen en bijna droog dus wij weer op de brommer met de boodschappen en de was richting huis alles opgehangen en binnen een uur was alles heerlijk droog dus dit gaan we vaker doen zo gemakkelijk als dit is, nu hebben we ook een strijkbout geleend dus gaat alles nu ook nog op de vouw.
Morgen gaan we weer een flinke wandeling maken want de test met het korte onderbroekje is geslaagd helemaal geen last gehad.
O ja toen we hier in Hua Hin aankwamen waren ze tegenover ons bezig met het zwembad dan komt het personeel bestaande uit twee vrouwen en twee jongens en een hond ze leggen eerst een kleed op de grond gaan erop zitten en beginnen te eten na ongeveer een uurtje gaan ze een emmer cement maken de andere gaan wat leidingen aanlegen en als we terug komen om 5 uur in de middag is de emmer cement wel leeg en hebben ze zeker wel wat leidingen aangelegd.
Nu dit gebeurde de eerste week elke dag soms hadden de vrouwen ook nog een kind mee en we zijn nu drie weken verder ze komen nu niet meer langs maar het werk is volgens mij nog niet gereed.

Zo ik ga nu even stoppen we gaan richting strand met de brommer, en dat is toch altijd wel wat want het verkeer hier is totaal anders.
Volgens mij zijn er geen regels ze halen je L in maar ook R, ze parkeren gewoon midden op de weg en dan kan er ook opeens een deur opengaan, slaan gewoon af zonder richting aan te geven eigenlijk is het hier gewoon een jungle de sterkste en de brutaalste gaan gewoon voor en dan blijkt dat je met een brommer hier het makkelijkste door deze verkeers chaos gaat.
Wij rijden gewoon langzaam door en dan komt alles vanzelf weer goed want ze zien wel dat we buitenlanders zijn want twee mensen met een helm op welke eigenlijk te langzaam rijden dat moeten wel buitenlanders zijn en ook nog hun hand uitsteken als ze afslaan dan weten ze het zeker.
Zo dat was weer een leuke dag aan de zee we zijn s avond naar de nacht bazaar gegaan en elke keer zie je toch weer wat nieuws deze bazaar is een combinatie van winkelen op een markt en daarna met uitzicht op de markt een hapje eten Karin eet nog steeds veel Thais maar ik ga toch meestal voor de bbq en ze hebben hier heerlijke karbonade met een gepofte aardappel.
Zo dat was het weer voor deze keer en als ik zo naar mijn computer kijk zie ik dat het al weer de 24 maart is dus gaat onze reis ook al weer een beetje opschieten maar ook dat ome Cees en Sandra eerdaags jarig zijn dus alvast gefeliciteerd met jullie verjaardag.
En dat jullie een mooie dag mogen hebben.

Grt Aad en Karin

• 24 Maart 2014 - 10:02

Janneke:

Hallo Vakantiegangers, wat zien die broodjes er lekker uit. Lijkt wel de Lidl wel. Verslag nog niet gelezen, want ik zit op mijn werk met een hele trage verbinding. Hoe staat het met het project kappers fotograveren of ben je daar al klaar mee?
    Dikke kus

• 25 Maart 2014 - 14:33

Chris:

Hoi Aad en Karin,
    Weer met veel plezier jullie'kleine' berichtje gelezen, en de foto's bekeken ziet er goed uit allemaal heerlijke broodjes en zo je was doen is wel heel gezellig :-)
    xx Chris

• 26 Maart 2014 - 16:37

Astrid:

Leuk zo'n kook cursus, en wat een heerlijke dingen bij die bakker,
    wist niet dat ze dat ook hadden,
    Het gaat nu echt snel nog 2 weken, nog even en dan kunnen we weer proosten,
    Groetjes

• 27 Maart 2014 - 15:52

Pa En Ma De Jong :

Hier het verhaal van je ouders
    Heti is mooi weer maar nog wel koud
    Pa is naar de dokter maar nog niet oké we wachten op zon
    Zo jullie vakantie zit er ook op nog twee weekjes
    En dan maar weer het normalen leven in
    Komend weekend gaat de zomertijd weer in
    Dus Aad En Karin nog vele mooi dagen toe gewend van jullie
    Ouders pa en ma en een dikke kus

• 27 Maart 2014 - 16:34

Willem:

Hallo Aad en Karin
    Dat ziet er goed uit die bakkerswinkel. Hier in Holland is weer alles normaal na de nucleaire wereld top , hadden we hier toch bijna alle belangrijke mensen die er wereldwijd toe doen over de vloer. Van het weekend gaat de zomertijd weer in dus een uurtje korter slapen. Als vergoeding krijgen we dit weekend prachtig zomerweer. Temperaturen oplopend tot 20 C. We gaan de fiets pakken en weer toeren. Nog veel plezier de laatste weken, doe Nico en Gerda de groeten.
    grtjs Willem en Marga

• 28 Maart 2014 - 08:43

Anja:

Haaaaiii daar!

Grappig om even met bekenden een avondje door te brengen.
    Nico en Gerda Kooij bedoel je toch?
    Het schiet alweer op voor jullie.
    Hier alles goed, straks weer naar het mooie Friesland :)
    Veel plezier daar en liefs XX

• 28 Maart 2014 - 16:06

Fransen Chris:

Hoi aad en karin, wat gezellig zo elkaar tegen te komen op het strand, waar een wandeling al goed voor is. We hebben jullie verhalen gelezen en foto's van jullie appartement bekeken. Ziet er super uit. Houden we in gedachten. Als het er van komt treffen we elkaar nog even en anders in nederland. Have fune (you have).

Grz frans en chris

• 30 Maart 2014 - 17:35

Lia:

Hallo Aad en Karin

Wat leuk die wasserette met overal draden. Wel handig voor jullie, heb je meer tijd om andere
    leukere dingen te doen. De andere foto's zijn ook grappig en mooi.
    Ik vergat iedere keer te vragen of jullie 1 of 2 brommers hebben, maar dat weet ik nu.
    Ik ben wel vroeg maar Aad alvast gefeliciteerd met je verjaardag en maak er een leuke dag van.
    Groetjes uit zonnig Middenbeemster.

• 02 April 2014 - 09:47

Willem En Marga:

Hallo Aad van harte gefeliciteerd met je verjaardag
    grtjs Willem en Marga

• 02 April 2014 - 14:23

Nico Kooij:

Hallo Hua Hin
    Zo wij zijn weer thuis,en al weer een broodje beemsterkaas op dat is toch wel een gemis.
    Wat een reis vier uur van Hua Hin naar Bangkok en dan twaalf uur vliegen,dus er staat je nog wat te wachten.
    Vanmorgen de krant gepakt vijf graden dat is even wennen,maar 38 graden is ook wel erg heet.
    Als nog een keer op de markt komt neem dan een foto van die brokken vlees, want Martijn wil niet geloven dat die karbonades daar 25 cm lang zijn.
    Oja je kan ook met de bus naar de markt dat kost 10 bath pp tjoek tjoek100 bath.
    Aad en Karin wij vonden het een heel gezellige avond en geniet er nog maar van.

• 02 April 2014 - 14:59

Gerard:

Hallo Aad en Karin,
    Allebei gefeliciteerd met de verjaardag van Aad. Neem er maar een lekker borrel op.
    Ik kreeg vanmorgen nog een leuk berichtje. Vanaf volgende week mag ik de komende 3 maanden 2 dagen per week in Diemen werken. Lekker hoor niet meer alle dagen naar Zutphen op en neer.
    Geniet de komende dagen nog maar even en tot gauw.
    Groetjes,
    Gerard en Carla

• 02 April 2014 - 15:56

Pa En Mam:

Hallo luitjes . In de eerste plaats van harte gefeliciteerd met je verjaardag Aad en maak er een mooie dag van en natuurlijk ook Karin gefeliciteerd met Aad. Hier is het alle dagen heel mooi weer het kan niet op. In de tweede plaats Aad moet je moeder even bellen want die belde mij vanmorgen op dat je vader in het ziekenhuis ligt met een longontsteking maar hoe ernstig het weet ik ook niet.
    Verder gaat alles hier naar behoren ne Mam had vanmorgen weer de handwerkgroep en kreeg omdat ze het zo leuk doet een enorme plant.
    Nu luitjes tot volgende week op Schiphol
    Grt Pa.
    hallo allebij van harte gefeliciteert met aad zijn verjaardag vervelend voor jullie dat er
    zoeen naar berichtje tussen door komtwat er nu presies aan de hand is weten we ook niet
    maar misschien valt het allemaal wel mee ondanks alles een prettige dag en van mij
    een dikke verjaardagskus mam

• 02 April 2014 - 21:06

Ma De Jong:

Ik ben van middag naar het ziekenhuis geweest en met pa gaat het weer beter

Maar het was wel even schikken dus maak jullie geen zorgen
    Het gaat nu weer de goede kant uit
    Jongens nog veel groetjes van ma
    En een goede reis naar Holland

• 02 April 2014 - 22:27

Astrid:

Ook vandaag weer een heerlijke warme dag (vanmorgen wel heel mistig)
    ook wij eindelijk het eerste kievitsnest bij boer Piet,
    En Proost (ik neem wel alleen even een borrel om te toosten,dirk heeft nacht)
    Van harte gefeliciteerd,Dikke kus