nog steeds alles goed hier - Reisverslag uit Kumily, India van aad en karin jong - WaarBenJij.nu nog steeds alles goed hier - Reisverslag uit Kumily, India van aad en karin jong - WaarBenJij.nu

nog steeds alles goed hier

Door: aad

Blijf op de hoogte en volg aad en karin

15 Januari 2013 | India, Kumily

13 jan
Munnar vandaag hadden we een geweldige busrit van ruim 7 uur we hebben het vlakke land nu even achter ons gelaten de bus had het wel even moeilijk met al die krappe bochten maar de uitzichten waren geweldig,we zitten nu in een gebied waar er veel thee plantage s zijn alleen jammer dat er weinig thee plukkers waren want zondag is toch hier eigenlijk een vrije dag.
Munnar is een leuk dorpje in de bergen en het was er druk in de straten,vanavond zaten we lekker in het hotel te eten,toen kwam er een zeer grote groep jongeren in het restaurant alle tafels zaten vol dus schoven er twee studenten bij ons aan tafel, we hebben een kort tafelgesprek gehad het waren studenten welke twee dagen even er op uit moesten om de stress van het studeren even te vergeten.
Maar dat was vandaag maar de afgelopen twee dagen waren we in Madurai en dat waren twee super dagen welke voor het merendeel in het teken stond Sri Meenakshi tempel deze tempel heeft vier ingangen welke zeker de hoogte bereiken als een twaalf etage hoge flat elke ingang heeft weer andere beeldtenissen op de trapvormige gevel het ziet er een sprookjesachtig uit.
We konden deze tempel om vier uur bezoeken maar er stond een rij van zeker 100 meter te wachten om naar binnen te gaan dus liepen we nog maar even rond.
En we keken onze ogen uit maar toen was het toch tijd om naar binnen te gaan eerst de schoenen uit daarna werden we gecontroleerd of we niets bij ons hadden zoals aanstekers messen en weet ik veel ik dacht daar gaat mijn aansteker weer, maar iemand controleren met een giga rij die allemaal naar binnen willen lukt hier zeker niet dus de aansteker heeft het overleeft .
Deze Meensakshi tempel is super groot en aangezien het Punjap festival vandaag in deze tempel eindigt, zijn er zeer vele in het zwart geklede pelgrims we komen ze al de hele reis tegen, deze pelgrims trekken het hele land door van tempel naar tempel met als hoogtepunt om met Punjap in deze tempel door te brengen.
Helaas maakte wij het hoogtepunt niet mee maar het waren wel super leuke mensen, wij bij hun op de foto zij bij ons, de tempel zelf is uniek zulke prachtige schitterende galerijen uren hebben we er rond gelopen.
Het vinden van de plek waar de groep ging eten dat was een stuk moeilijker maar we hebben het gevonden.
De volgende dag gingen we met een fietsriksj door de soms kleine smalle straatjes tijdens deze tocht hebben we het Gandi museum bezocht en een paleis welke gedeeltelijk in de moorse stijl in de 17 eeuw is gebouwd,we reden als een lang lint door het drukke en vaak gaotische verkeer welke je al toeteren voorbij wilde gaan, ook hebben we een bananen en groente markt bezocht later op de dag hebben we toch nog maar een keer de Meenakshi tempel bezocht want we dachten dat om 7 uur in de avond de ceremonie waarbij de god Shiva met veel fanfare naar de slaapkamer van haar echtgenoot Meenakshi wordt gebracht maar helaas gebeurt dit om 9 uur s avonds en om nog twee uur rond te lopen ging ons iets te ver we hebben wel weer geeten in het zelfde eethuisje van de dag daarvoor want om zomaar ergens binnen te stappen om wat te gaan eten is in India niet voor iedereen geschikt, en ik ben eigenlijk best wel een moeilijker eeter dus ga ik vaak voor kip met gebakken rijst.
En vanavond heb ik in het hotel een soepje patat kip en een ijsje toe gegeten het was een buffet dus gelijk maar twee keer opgeschept.
14 jan
Kumily we reden vandaag bijna de zelfde rit door de bergen weer terug onderweg nog een foto stop gemaakt bij de thee plantages,een koffie stop zat er helaas niet in want de buschauffeur kon niet iets vinden terwijl we er toch meerderen passeerde morgen maar eens aan Hans [reisleider] vragen, want we zijn wel op vakantie dus hebben we alle tijd.
Morgen gaat de groep een jungle tocht maken en in de middag een boottocht wij gaan deze keer niet mee want we gaan met nog twee anderen ook varen en een kleine jungle tocht maken maar wij gaan niet op een grote boot maar met een soort bamboe raft in denk wel dat ik hiervan nog wel de foto s zal mailen want internet is bijna in elk hotel aanwezig maar je weet het maar nooit.
Met ons gaat alles nog super goed geen poeperij het weer is goed de hotels okee de groep is ook leuk al denken sommige wel dat het een Kras reisje is.
Noord holland is goed aanwezig twee uit purmerend twee uit zaandam twee uit zuiderwoude en een uit scharwoude dus moet het wel lukken om wat alvast mee te geven maar dat vragen we wel in week drie van deze reis.
Zo dat was het dan weer.
O ja we hebben drie belgen in onze reis en deze melden ons dat Stef Bos was overleden de hele groep was ontroerd van dat nieuws maar een dag later bleek dat het een foutje was want het was de zanger Bart van der Vossen nu dat was een hele verandering want wie kan er nu een liedje van Bart ik in iedergeval niet.
Dus als jullie wat nieuws uit nederland hebben mail het, maar zorg wel dat de namen klopen want anders sta ik voor aap.
Grt Aad

• 15 Januari 2013 - 14:09

Aad En Karin De Jong:

goed gedaan

het zijn veel teveel foto s vind karin

grt aad

zonder abc [spellingscontrolle]

• 15 Januari 2013 - 16:27

Sjaak:

de nieuwjaars receptie is goed verlopen
    ik ben nu bestuurslid af
    maar er komen weer nieuwe bij
    veel plezier samen
    mooie fotos aad
    het sneeuwt hier een beetje

• 15 Januari 2013 - 18:59

Cor En Truus:

Lieve Aad en Karin, heerlijk dat jullie het zo naar jullie zin hebben en zoveel zien. Hier in de Beemster gaat alles goed. We hebben sneeuw en vorst en op enkele plaatsen in Nederland wordt al op natuurijs geschaatst. de temperatuur is zelfs overdag beneden nul. Dus dik aankleden als je naar buiten gaat.
    De foto's zijn weer prachtig en we genieten van jullie verhalen. Nog veel plezier, dikke kus van Cor en Truus

• 15 Januari 2013 - 19:58

Astrid:

Mooie foto's gelukkig hoeft daar géén abc-tje op te zitten
    en kun je zonder problemen weer prachtige foto's maken,
    Ik zie er al een paar die uit vergroot zouden kunnen worden
    Groetjes

• 15 Januari 2013 - 21:30

Anja:

Mooi verhaal en prachtige foto's! In Nederland zijn vooral scheidingen die de roddelpers bezig houdt. Bedankt voor de mooie kaart, die was snel! Erg leuk en veel plezier met het vervolg van jullie mooie reis xxx vanuit een wit Purmerend.

• 15 Januari 2013 - 21:54

Freek En Donna:

Hoi Aad en Karin
    Moest er wel even voor gaan zitten,wat een verhalen zeg.
    Nu je leest wel dat het hier koud is en sneeuw,dus geen golfweer.
    Ik moest van Freek zeggen dat hij de golfclubs van Callaway gekocht heeft ,dus hij is meteen eerste geworden zegt Hij ??????
    Gaan zaterdag uit eten bij de Vijf Vlieghen in Amsterdam want Carry werkt 25 jaar bij de KLM,dus haar baas trakteert dus veel wijn drinken ha ha
    maar verder heel veel plezier met de groep (zijn het bekende uit purmerend)
    Groetjes van ons

• 15 Januari 2013 - 22:00

Janneke:

Na een dag met heel veel gedoe, is het erg leuk om een bericht van jullie te krijgen. Wat ziet het er kleurrijk uit. Wat ik zo bijzonder vind zijn die koeien of zijn het ossen? Hier in Vlaardingen veel sneeuw en vanmorgen 1000 km file in Nederland. Snap ook niet wat iedereen op de weg moet. Het is dan wel niet zo kleurrijk als bij jullie, maar een sneeuw deken heeft toch ook wel wat. De elfstedentochtkoorts is weer langzaam aan het op lopen. Elke avond in het nieuws zie je wel iemand een gaatje boren hoe dik het ijs is. Misschien gaat het dit jaar lukken, de vorst houd aan. Ik heb net even de krant bekeken, daar stond nu geen nieuws in wat jullie zouden moeten weten of ik mis iets.
    Dikke kus van ons.

• 16 Januari 2013 - 12:31

Willem:

Vanuit purmerend weinig nieuws te melden . Veel plezier met de jungle trip ondanks dat het er veel waren zijn ze weer wel de moeite waard die foto,s
    Grtjs Willem

• 17 Januari 2013 - 20:18

Pa&ma:

Hoi Aad en Karin,
    Hier een eerste mailtje van ons. Wij hebben een IPad.
    Dus wij kunnen jullie nu volgen.
    Jullie hebben er al weer 2weken op zitten en maken weer mooie dingen mee.
    Nog veel plezier en tot kijk.
    Pa en ma

• 19 Januari 2013 - 15:19

Jaap En Sari:

Hoi Aad en Karin,
    Wat weer een mooie verhalen en foto's. Leuk dat we de reis zo kunnen mee beleven.
    Gisteravond bij Kees de vidio-film bekeken, welke de Fam.Marsbergen heeft gemaakt.
    Het is een prachtige film geworden en mooie muziek op de achtergrond.
    Jaap is ook aan zijn opdracht begonnen voor de buurtvereniging.
    Het is de bedoeling dat we in maart een avond organiseren om de film te laten zien voor
    de leden.En een verdere invulling moeten we daar nog aan geven.
    Op de nieuwjaarsreceptie is besloten dat de buurtvereniging blijft bestaan.
    Frank heeft zich al beschikbaar gesteld als bestuurslid. En de volgende vergadering
    komen nog twee misschien toekomstige bestuursleden.
    Een verslagje van de Nieuwjaarsreceptie staat op de Beemsterbengel.
    Groetjes uit een koud Middenbeemster,
    Jaap en Sari.

• 20 Januari 2013 - 16:17

Fam.Davids:

(Wil Jr.) ben bij oma en opa het is sneeuwt als een gek hier.Ben al een keer door het ijs gezakt.
    Het was nogal koud en het was niet leuk.Verder, papa gaat morgen op weg naar brazilie.
    Morgen moet ik de CITO doen om te kijken wat mijn score is en waar ik naar school moet.
    Hartelijke groetjes van oma, opa, mama,papa,ome Cees en van de kind Wil Jr.