er is weer even internet dus even snel een bericht - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van aad en karin jong - WaarBenJij.nu er is weer even internet dus even snel een bericht - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van aad en karin jong - WaarBenJij.nu

er is weer even internet dus even snel een bericht

Door: aad

Blijf op de hoogte en volg aad en karin

10 Januari 2012 | Ethiopië, Addis Abeba

10 Jan Bahir Dar
Het is nu 8 uur in de ochtend gisteren zijn we hier om 4 s middags aangekomen Bahir Dar is een echte grote stad dus zijn we even lekker aan de wandel gegaan een terrasje gepakt om een heerlijke mango sopje te drinken en natuurlijk even over de markt gelopen, de markt is echt groot vele kruiden en specerijen ook wordt hier erg veel meel gemalen Karin heeft nog een leuke sjaal gekocht trouwens met haar enkel gaat het alweer een stuk beter want ze is vanmorgen met de groep meegegaan om naar een waterval te gaan kijken en daar aansluitend een wandeling van 2 ½ uur te gaan maken dus met haar enkel moet het nu wel goed zijn.
Helaas kon ik niet mee want vannacht is de diaree een beetje toegeslagen terwijl ik dit nu schijf gaat het al weer wat beter maar vannacht ben ik 4 keer eruit geweest en ik kon het toilet maar net op tijd halen dus leek het mij maar een goed idee om het ochtend programma maar te laten schieten zodat ik vanmiddag wel meekan om eerst een boottochtje op het meer te maken op dit meer liggen schiereilandjes met daar op eeuwen oude kloosters en dat trok me toch wel iets meer dan een wandeling met kans op een volle broek.
Ook heb ik nog even de site gelezen want ze hennen hier wifi in dit hotel dus als alles gaat lukken probeer ik toch even een berichtje te plaatsen maar alvast bedankt voor de leuke reacties zoals we lezen is er bij jullie erg veel regen nu hier is het super weer in het zuiden bijna altijd rond de 30 graden maar in dit gedeelte is het wel wat kouder maar rond de 20 graden en een blauwe lucht, ik kijk uit naar onze boottocht en de kloosters ook gaan we een markt bezoeken met zilver dus hebben we gisteren toch maar even wat geld uit de muur gehaald.
Onze laatste dagen waren lange reis dagen maar omdat de uitzichten prachtig zijn verveel je geen moment en we mochten toch af en toe de benen strekken het landschap is totaal anders dan het zuiden we rijden nu al 1 ½ dag door een gebied met graan tef en maïs en lijnzaad deze worden nu alweer geoogst dus kijken we uit over goudkleurige velden waar op gewerkt wordt.
Ons verblijf in Addis was kort maar we hebben toch nog wel wat van het Ledet feest gezien Ledet is het Ethiopische kerstfeest en dan liggen er in de hotels allemaal groene takken op de grond en ook staan er kleine kerstbomen en de tuk tuk en bussen rijden rond ook met deze groene takken, in Addis heb ik dan even het lange verhaal op de site gezet.
De dag daarna zijn we met een bus vertrokken richting Derbre Markos onderweg hebben bij de koffiestop even de Portugese brug bekeken en hebben we een van de oudste kloosters bezocht dit klooster uit de 16 eeuw was heel bijzonder om te zien maar het ziet er helaas niet meer zo oud uit ook was daar een klein museum met eeuwen oude relikwieën vandaar uit reden we langs de blauwe Nijl deze rivier loop door een diepe kloof met zeer hoge rode rotsen de brug daar over hebben we lopend gedaan terwijl de militairen toekeken.
Toen we laat aankwamen in Debre Markos was er in het hotel een voorstelling waarbij ook gelegenheid was om te dansen en dat was toch wel weer leuk deze voorstelling was vanwege hun tweede kerstdag maar het dansen van de Ethiopiër bestaat voornamelijk uit het schudden van de schouders en wel op zoen manier dat wij er bijna een schouder blessure aan over houden en de muziek is zeer luid onze gids zegt dan ook dat de Ethiopiër maar een stand kunnen en dat is dan ook helemaal open.
Om 10 uur hielden we het dan ook voor gezien en we gingen vermoeit naar onze kamer gelukkig hield de muziek om 11 uur op dus konden we toch een goede nachtrust meemaken.
Gisteren was een reisdag een paar korte stops en een leuke wandeling rond van een uur rond een maar welke in een krater ligt omzoomt met dennegroen waar vele apen van tak tot tak slingeren.
De komende dagen staat erg in het teken van oude kerken klooster bezoeken want het geloof speelt en belangrijke rol in dit toch wel zeer bijzonder land ik geloof dat het met de diaree weer wat beter gaat mede dankzij ons poedertje nog vanuit Birma.
Zo ik ga nu stoppen want dan kan ik nog wat foto’s selecteren zodat ik jullie dit verslag nog kan toesturen.
Wanneer er weer internet is weet ik wederom niet dus tot de volgende keer.
Als jullie snel reageren, kan Karin nog vanavond de reactie lezen dat zal ze erg leuk vinden.
Grt Aad en Karin

• 10 Januari 2012 - 07:15

Bep De Blok:

hoi karin en aad
    was en weekend weg dus niet gereageerd op vorig bericht maar blij te lezen dat het met karin nu goed gaat en dan nu jij weer maar sterkte ermee en veel plezier met jullie boot tocht
    groetjes uit het natte purmerend
    Bep en Sjef xx

• 10 Januari 2012 - 07:18

Gert En Els:

Hallo vakantiegangers... Leuk om te lezen dat het jullie goed lukt met het foto uitdelen. Leuk dat kind met zijn of haar eigen foto... Aad beterschap met je buikje en Karin, die loopt al weer als een kievit??? Als we jullie verslagen lezen hadden we best mee kunnen gaan, jullie doen zoveel andere dngen dan wij in onze reis. Je hebt het allemaal ook weer leuk opgeschreven Aad, voor ons erg leuk om te lezen! Heel veel plezier in het noorden, liefs, Gert en Els.

• 10 Januari 2012 - 09:23

Astrid:

Het is leuk om jullie ook via Google Earth te volgen , plaats in typen zie je precies in wat voor omgeving jullie lopen/zijn. Let op waar jullie lopen en kiijk uit met eten,géén blessures en volle broeken meer! XX

• 10 Januari 2012 - 11:56

Cor En Truus,:

Allereerst nog de beste wensen voor 2012. Hier gaat alles z'n gangetje. Cor heeft deze week zijn vijfde chemokuur gehad en begint weer een beetje op te knappen. Hoeveel hij nog moet horen we volgende keer als hij weer naar de specialist moet. De vijver ziet er goed uit, we gaan geregeld even kijken.
    We hebben gister een nieuwe televisie gekocht, z'on grote platte.
    We zijn alle feestdagen weer goed doorgekomen met veel gezelligheid.
    De foto's zijn weer prachtig.
    En het verslag was weer super, we genieten er van om mee te reizen.
    Gelukkig zijn al jullie ongemakken weer voorbij, geniet van jullie reis. Doe voorzichtig en tot gauw weer op de site,
    Groetjes en een dikke kus van Cor en Truus

• 10 Januari 2012 - 15:53

Piet En Lia:

Wat maken jullie veel mee. We zijn blij dat enkel en darmen weer ok zijn.
    Hier gaat alles z'n rustige gangetje.
    Volgende week naar je gasten.
    Schrijf dan weer.
    Groetjes.

• 10 Januari 2012 - 17:04

Kathy En Peter:

Hoi Aad en Karin,
    Beter laat dan nooit, ook via deze weg de beste wensen. Sterkte met jullie ongemakken. Één naar huis uit jullie gezelschap is wel genoeg. Veel plezier!

• 10 Januari 2012 - 19:33

Jacqueline:

Mooie foto's zeg.
    We leven weer helemaal mee.
    Groetjes uit Zaandam.

• 10 Januari 2012 - 20:28

Sandra & Cees:

Hoi luitjes,
    Bij ons alles goed, feestdagen in gepaste vrolijkheid doorgebracht en Beemster 400 jaar is van start.1januari
    stond in het teken van de opening d.m.v de vuurkorven en de activiteiten op het marktplein. `s avond om 18.30 uur verzamelde zich de eerste mensen bij het welkomsbord om vervolgens door het noodweer naar de vuurkorf te lopen. Wij kwamen iets later aan en wat schetste onze verbazing, daar stonden rond de vijftig buurgenoten om dit spektakel te aanschouwen. Ondanks de barre weeromstandigheden was het met o.a. een kruidenbittertje een gezellige boel. Daarna vertrokken naar het marktplein waar het ook goed druk was. Vanwege alle paraplu`s kon je het alleen niet goed zien en persoonlijk vond ik het niet veel voorstellen. Daarna ging men naar de kloek voor de nieuwjaarsreceptie, daar was zeer gezellig en druk met een optreden van Frans Bauer. Nu bezig met de voorbereidingen voor de nieuwjaarsreceptie welke zondag alweer is. Zaterdag wordt er een start gemaakt met de erepoorten dus zoals je leest is alles in volle gang. Volgende keer meer nieuws, nog veel pleziet gr. de bijvoetjes.

• 10 Januari 2012 - 21:30

Mary Van Der Stelt:

Hoi Karin,gaat goed daar lees ik net ,en met jou ook,ga zo even de fotoos bekijken,en dan naar me mandje.Was weer een mooi verhaal,tot schrijfs.xxx

• 11 Januari 2012 - 13:02

Jaap Marja Immerzeel:

hoi karin en aad.
    leuk om op deze manier toch nog een beetje betrokken te blijven met "onze" reis naar ethiopie. vervelend dat jullie nu zo krap in de auto's zaten. we vroegen ons af hoe de kok meegereisd is. moest hij ook nog mee in een auto?
    wat een mooie foto's hebben jullie al gemaakt zeg!
    gisteren naar het ziekenhuis geweest en er blijken "slechts" 3 breuken in de kop van m'n bovenarm te zitten, dus dat scheelt weer 1 breuk! gelukkig hoef ik niet geopereerd te worden.
    ik hoop dat er nog veel mooie verhalen van jullie volgen. we genieten ervan! nog heel veel plezier en doe iedereen de groeten. jaap en marja

• 11 Januari 2012 - 17:29

Cor En Agnes:

Hallo Karin en Aad Aller eerst de beste wensen voor 2012, Aad wat schrijf jij toch leuke verhalen daar moet je wat mee gaan doen heel erg leuk.Karin gelukkig gaat het weer goed met je enkel . Hier gaat alles zijn gangetje,het feest jaar is begonnen met heel veel regen en wind slechter kon haast niet. Aad en Karin wij wensen jullie heel veel plezier en pas goed op elkaar.groetjes Cor en Agnes

• 11 Januari 2012 - 20:22

Donna En Freek:

Hoi Aad en Karin

Alle Nieuwjaarsrecepties zijn weer voorbij en gaan we weer er volop tegenaan. Freek Piet en Paul zijn nog elke week aan het golfen,maar ja Aad kan niet meedoen met zijn zwakke darmen.ze missen je wel hoor Aad want jij bent natuurlijk de BESTE.
    Ik heb weer genoten van je verhalen
    Nu groetjes van ons.

• 11 Januari 2012 - 20:43

Fam Purmer:

fijn dat we weer wat van jullie horen en dat alles goed gaat jammer van aad kan jeje broekspijpen niet dicht knopen misschien helpt dat sneller hier gaat alles zijn gang vnmiddag bij wil spaans geweest een iets verlaten nieuwjaars borrel hartelijke groetjes het weer is hier altijd nog nep heel misschien volgende week wat vorst groetjes van pa geniet er van dikke kus mam

• 12 Januari 2012 - 19:36

Astrid:

Heb mevr.Hoos jullie reisverslagen gegeven inclusief een mooie foto,
    je mag raden welke!? ze was er héél blij mee!

• 14 Januari 2012 - 03:16

Marianne:

Hoi aad en karin, wat leuk om de verhalen te lezen. Zou zo weer terug willen naar dat prachtige land. Hoop dat jullie ook van het Noorden kunnen genieten. Heel veel groeten, ook aan Jeanette, Marianne

• 14 Januari 2012 - 18:02

Sjaak Tuyp Van:

vandaag zaterdag
    bij havik aan de erepoorten
    samen met fred ruud cor klaas jan sjaak
    we zijn lekker opgeschoten
    volgende week zaterdag weer