laatste dag in African Dreams guest house - Reisverslag uit Noordhoek, Zuid-Afrika van aad en karin jong - WaarBenJij.nu laatste dag in African Dreams guest house - Reisverslag uit Noordhoek, Zuid-Afrika van aad en karin jong - WaarBenJij.nu

laatste dag in African Dreams guest house

Door: aad

Blijf op de hoogte en volg aad en karin

08 Maart 2012 | Zuid-Afrika, Noordhoek

8 maart noordhoek [kaapstad]
Zo we hebben vandaag een rustdag want we hebben de laatste dagen toch wel weer wat gereden met onze huurauto ik ben zo juist even benzine gaan tanken [10 rand per liter]want de tank was bijna leeg hier werken ongeveer bijna 10 man bij elke pomp staat een mannetje bij de kassa twee en in de winkel ook nog twee, je komt aanrijden geeft je sleutels en de pompbediende doet alles wast je ramen pompt je banden op in die tussentijd kijk je maar wat in het rond.
We hebben nu zo ongeveer 400km gereden de afstanden zijn niet zo groot maar je moet wel altijd om een bergje heen het l rijden gaat al een stuk beter maar wat ben ik blij met onze tom tom want anders reed ik nog steeds in Kaapstad.
Morgen gaan we hier vandaan naar Swellendam we hebben een mooie route beschrijving gehad van Bram de eigenaar van onze B&B hij heeft er gisteren even goed over nagedacht en ik moet zeggen het ziet er zeer goed uit en we hebben dan ook maar besloten om zijn schema over te nemen.
Hij heeft er zelf de slaap adresje bij vermeld dus we gaan met vertrouwen een klein stukje van Zuid Africa bekijken.
Maar dat lezen jullie nog wel hoe waren onze laatste dagen nu we zijn heerlijk uitgeslapen we worden nu pas om half acht wakker dan drinken we eerst een kopje koffie [Nescafé] daarna nemen we een heerlijk ontbijt en we gaan dan om ongeveer half tien met de tom tom in de hand op pad.
Meestal heeft Barm dan ons al weer wat tips gegeven.
De eerste dag zijn we uit eten geweest met onze Oostenrijkse kennissen dat was in Houdbaai maar dan moest je wel eerst de Chapmans Peak pas nemen deze staat bekent om zijn mooie uitzichtpunten maar ook wel om zijn smalle bochtige weg en de reden op een zondag natuurlijk vele fietsers maar we hebben het heen en terug gered het eten was geweldig in een vissersdorp moest je natuurlijk vis eten en dat deden wij dan ook daarna even langs de haven geslenterd waar we dolfijnen en zeeleeuwen zagen hierna nog even naar een leuke markt geweest en toen was het tijd om afscheid te nemen van onze Oostenrijkse vrienden s avonds hebben we bij KFC gegeten.
De volgende dag zijn we maar gewoon wat gaan rondrijden eerst naar Fish hoek daarna naar Kalkbay hier hebben we aan de haven bij een soort viswinkel een heerlijke portie kabeljauw gegeten en Karin een tosti met tonijn mayonaise hiervandaan zijn we naar Simonstad geweest en hier hebben we bij de Boulders de africaanse Pinguïns kolonie bekeken en dat was toch wel een zeer leuk gezicht er waren looppaden zodat je ze goed kon bekijken hier liepen ook veel Chinezen of Jappers rond met zeer grote fototoestellen.
De dag daarop wilde we naar Kirstenboch Botanische tuinen gaan maar Bart wist wel een leuke er naar toe via de wijngebieden van Constatia maar dan moest Karin wel een beetje gaan kaartlezen dus kwam het voor dat Karin zei l af terwijl mijn tom tom zei r af nu l rijden met deze informatie gaf wat problemen bij de eerste wijngaard hebben we maar even elkaar aangekeken is dit wel leuk maar het kaartlezen terwijl de tom tom aanstaat, gaat nu zeer goed en we worden al een behoorlijk team.
De weg naar de tuin was nog moeilijker dan de Chapmans road maar zeer mooi en de tuinen waren echt zeer mooi we hebben hier uren rondgelopen daarna zijn we nog even naar groot Costantia gegaan om naar de wijnkelders te gaan kijken helaas waren we net te laat maar we hebben wel een heerlijke witte wijn gedronken en het is een mooi gezicht zo n wijngaard maar deze wijngaarden zien we nog wel een keer op deze reis.
Daarna gingen we ons opfrissen om lekker uit eten te gaan op onze kamer lag een leuke lijst met adressen dus we hadden er twee uit gezocht maar helaas was de lijst niet zo goed want de eerste hebben we nooit gevonden en de tweede was alleen overdag geopend dus zijn we toen maar naar Simonsstad geweest en hebben we heerlijk geeten met een heerlijke championensoep vooraf en ik had een T bone en Karin de Calamaris maar deze viel een beetje tegen want we hadden van die ringetjes verwacht maar het was een groot stuk inktvis.
Maar het was toch wel lekker dus gaan we er vanavond weer eten.
Gisteren hadden we een zeer drukke dag we wilden naar Cape point gaan maar de Tafelberg was ook bijna wolken vrij dus hebben we toen maar eerst de Tafelberg gedaan op de makkelijke manier nl met de kabelbaan en echt ik overdrijf niet het was super zo mooi is het als je 1080m hoog over de stad uitkijkt en er zijn daar bovenop vele wandelpaden welke je over deze rare berg heen laat wandelen het was absoluut een hoogtepunt.
Hierna gingen we op weg naar Cape Point we reden langs een mooie kustweg waar je zeer mooie uitzichten heb dus we genoten zeer bij cape point hebben we even heerlijk over de twee oceanen uitgekeken daarna nog even bij kaap de goede hoop stilgestaan en hier liepen de struisvogels langs de kust en toen we terug via een andere kustweg via het Kommetje kwamen we voldaan weer in onze B&b alwaar Bart onze route had klaarliggen.
En vandaag ligt Karin in de zon met een mooi boek en zit ik lekker met een biertje dit verhaal te typen.
Zo dat was het dan weer zoals ik lees gaat alles goed in ons landje de poorten schieten al weer wat op ik hoop wel dat ze de 29 maart als we de straat inrijden er dan ook wel echt staan en wie er 1 april komt dat zien we dan wel weer.
Grt Aad en Karin uit het zonnige Zuid Afrika
Als iemand nog een leuk adresje heeft in Zuid Afrika laat het maar even weten je weet het maar nooit.

• 08 Maart 2012 - 14:50

Astrid:

We hebben jullie kaartje ontvangen vanuit Cape Town, weten jullie al hoelaat jullie op schiphol aankomen?
    Wat zal het weer heerlijk zijn een beetje meer luxe!

• 08 Maart 2012 - 15:16

Chris:

Zo weer even met een kopje koffie bij de hand heerlijk jullie verslag gelezen!:-)
    En wat een prachtige foto's zitten erbij.
    Nou geniet nog van jullie laatste stuk van de reis.
    xxx Chris

• 08 Maart 2012 - 16:21

Carla:

Het ziet er op de foto's allemaal prachtig uit. Het lijkt alsof jullie hier het meest genieten. Ga zo door, voor je het weet zit je weer in Nederland. Groetjes Carla

• 08 Maart 2012 - 16:22

Carla:

Oh ja,ik vergat nog te vragen of jullie al die flessen leeggedronken hebben (grapje)
    CArla

• 08 Maart 2012 - 18:51

Cor En Truus,:

Lieve Aad en Karin,
    Wat hebben jullie weer een prachtige foto's gemaakt. Ik weet niet of jullie on de buurt zitten van Plettenbergbaai, daar zijn we met een boot de zee op geweest om vlak bij de walvissen met hun jongen te komen. Een unieke belevenis.
    Ook wij zijn bij de pinquins geweest en bij capepoint stond Neptunis.
    Ons hart gaat weer open als we alles lezen wat jullie beleven, geniet er van
    Het is zo weer voorbij.
    We missen jullie wel en zullen blij zijn als jullie weer in de van Randwijklaan zijn.
    In ieder geval nog veel plezier en tot gauw weer. Kus Cor en Truus

• 09 Maart 2012 - 13:54

Willem:

Weer prachtige foto's
    Veel plezier die laast week in suid afrika.

• 09 Maart 2012 - 17:54

Janneke:

Jullie zijn dicht bij huis, Monnickedam zag ik staan, grappig hoor. Het lopen tussen al die dieren is toch ook wel heel bijzonder.Wat een hoogte die kabelbaan. Het is niet mijn dingetje, maar zou daar zeker wel in gaan. Wat heb je veel haar Aad, je ziet er goed uit moet ik zeggen. Knip het dus maar niet af. nog veel plezier.
    Dikke kus van Sandra en Janneke

• 13 Maart 2012 - 12:53

Agnes:

Wat een mooie foto''s, de tijd schiet nu op nog 2 weken ,geniet er nog maar lekker van groetjes Cor en Agnes

• 14 Maart 2012 - 20:34

Donna En Freek:

Hoi Aad en Karin
    Weer terug in de bewoonde wereld.wat een mooie foto,s weer.Nu neem maar wat benzine mee ,want hij is hier niet te betalen,dat wordt veel fietsen als jullie weer terug zijn.
    a.s.Zondag alvast een heel fijne dag v an ons
    Groetjes Donna en freek

• 14 Maart 2012 - 20:47

Chris En Nel:

Hoi a
    Aad en Karin
    Wij zijn ook in Zuid Afrika geweest en vonden het daar geweldig zeker de tafelberg vonden wij een belevenis. Jullie reis schiet al weer op. Wensen juliie nog 2 fijne weken. Groetjes van ons.

• 15 Maart 2012 - 09:48

Astrid:

Nog 13 dagen, het is hier vandaag een prachtige zonnige dag lente weer,dus tijd om de tuin te boenen,snoeien,
    En het word tijd dat ik weer eens langs kan fietsen en stoppen voor een rosétje/rood wijntje in de v,Ranwijk
    nog even,Groetjes en dikke kus Astrid

• 17 Maart 2012 - 06:40

Anja:

Moest vanmorgen ineens aan jullie denken, had de foto"s al bekeken maar nog geen berichtje geplaatst. Hier ook gezellig druk en veel te doen. Met prachtig lenteweer erbij!
    Het schiet allemaal al op en jullie genieten vast nog even van de laatste luxe weken. Dikke kus XX

• 17 Maart 2012 - 11:31

Gerrit En Erik :

He wereldreizigers.
    Wat zijn jullie weer een fantastische reis aan het maken zeg. Prachtige verhalen en supermooie foto's. Ja wij volgen jullie weer. Aan heeft een weelderige krullenkop en de tandjes zijn nog steeds hagelwit. Wij wensen jullie nog een hele fijne reis en blijf gezond.
    Ook nog bedankt voor de mooie kaart met die jonge leeuwen. Net jullie
    Dikke kus Gerrit en Erik.

• 17 Maart 2012 - 15:48

Jaap En Sari:

Weer prachtige foto's en een mooi verhaal. Onze jongste dochter is ook op de tafelberg geweest, met een geweldig uitzicht.Vanmorgen zijn er weer veel leden van onze b.v. aan het schilderen geweest.Een enthousiaste groep.Volgende week gaan ze weer verder.Het begint nu echt te leven onder de mensen.groetjes.

• 18 Maart 2012 - 16:28

Klein Feestje:

van harte gefeliciteert met deze gedenkwaardige dag. Karin vooral zal er van ophooren waar wij gisteren geweest zijn.W ij zijn naar de begrafenis van Dirk Laan geweest'.Vorige week was hij plotsklaps overleden door een hartstilstand Dus voor de fam Laan een hele toestand Gistermorgen waren we 11 uur bij het kerkhof en om 4 uur weer thuis wat een dag en zoveel mensen Het hele verhaal vertel ik wel als jullie weer thuis zijn wat nu niet zolang meer duurt. Wij nemen nu een borrell op de 29 jaar .Groetjes en een dikke kus van Pa enMa

• 18 Maart 2012 - 19:52

Anja:

Ik wilde jullie ook nog feliciteren met de trouwdag! Staat op de kalender. Lees zojuist dus het bericht van je ouders; dat is de vader van Irma toch?
    Heel naar! Voor jullie het beste gewenst en genieten van elkaar en de omgeving. Foto's zijn geweldig! X