weer een normaal bad - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van aad en karin jong - WaarBenJij.nu weer een normaal bad - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van aad en karin jong - WaarBenJij.nu

weer een normaal bad

Door: aad

Blijf op de hoogte en volg aad en karin

25 Februari 2012 | Namibië, Windhoek

19 FEB
Hallo mee reizigers.
Ik wil Julie eerst bedanken voor de felicitaties en de leuke kaarten.
Het is altijd leuk om wat van Nederland te horen.
Mijn verjaardag is gevierd op een mooie plek waar we maar 1 dag stonden maar er was internet dus we konden meteen ons bericht door sturen en kijken op de mail.
Daarna nog wat gewandeld maar er was weinig te zien en toen we terug kwamen had Conny de witte wijn ontdekt
Dus op mijn verjaardag 3 heerlijke koude wijntjes gedronken wat een cadeau.
En de locatie was prachtig zo wil ik wel 51 worden ook.
Maar na het eten horen we altijd wat de volgende dag ons gaat brengen en we moesten er om 5 uur uit.
En dan om 6 uur vertrekken dat betekend in 1 uur wassen, lenzen, tent, matrassen in de truck en nog op het laatste je ontbijt en dat heb je wel nodig.
Daar tussen door moet alles in de truck en alles moet schoon dus je begrijpt wel het meestal wel een stres boel is.
En dat alles tussen 5 en 6 uur.
Maar we hebben het weer gered want het is nu half 4 in de middag en we zitten nog in de bus.
Vandaag moeten we 600 km rijden en de voorraad moet aan gevuld worden en wij hebben geld nodig omdat we weer de grens zijn over gegaan de een gaat pinnen de ander moet geld wisselen in de supermarkt.
Altijd een rommelig gedoe omdat de pin niet altijd werkt en je weet niet wat de koers is en het was nu ook nog zondag.
Maar na een half uur had iedereen geld en dat kon je wel zien aan de inkoop bij de super markt.
Lekker gevoel als je weer goed bij kas bent.
Als het goed is zijn we om 5 uur op de campsite hoor ik net en morgen gaan we een natuurpark in voor 2 dagen.
Zo dat was het dan weer heel erg bedankt nog dat jullie dat oude wijf niet hebben vergeten en morgen neemt Aad het stokje weer over.
Dikke kus Karin
20 Feb we zitten nu even buiten Etosha nationaal park en dit moet een van de mooiste parken zijn van Zuidelijk Africa zijn vandaag zijn we bijna het hele park doorgereden maar helaas hebben we de ons beloofde dieren nog niet gezien [de zwarte neushoorn en de zwartkop impala] maar dat heeft allemaal een reden want door de vele regen is het hele park groen en de zoutpan waar na het park vernoemd is staat geheel onder water.
Dus de aan gelegde waterplaatsen waar normaal alle dieren op af moeten komen worden op dit moment gemeden door de dieren deze drinkplaatsen worden ook nog s nachts verlicht dus gingen we gisteravond toen we bij de lodge waar ook onze campsite was, gingen we toch nog even kijken maar er waren enkel een aantal zebra s en deze dieren graasde wel bij het gras maar er werd door een enkeling slechts gedronken na het avondeten zijn we nog even gaan kijken want deze drinkplaats was prachtig verlicht maar niets te zien alleen hoorde we een gebrul in de verte een leeuw maar helaas hebben we hem niet gezien jammer.
En vandaag Mozes stond de hele dag te kijken naar dieren maar behalve de dieren die we al een paar keer eerder hebben gezien niets nieuws waargenomen wel hebben we twee keer een leeuw gezien en deze was gelukkig zeer nabij en ik denk ook wel dat ik geslaagd ben om een mooie giraffekop te fotograferen maar onze hoge verwachting is helaas niet uitgekomen.
We zitten nu even buiten het park maar morgen gaan we nog een keer proberen maar helaas regent het nu alweer dus zit ik in de bus dit verhaaltje te typen nog bedank voor alle leuke reacties op Karin haar verjaardag gelukkig hadden we deze dag internet dus konden we alles op ons gemak lezen we hebben haar verjaardag in stilte gevierd alleen Jack wist dat ze jarig was en dat hebben we maar zo gelaten en hebben met hem en Conny een lekker biertje en wijntje gedronken.
21 Feb vandaag gingen we om 7 uur weer een gamedrive doen het is de laatste van deze reis denk ik en we hebben de big five noch niet echt gezien gisteren hebben we een lekker wijntje gedronken en we hoorde al wat berichten dat sommige deze dag niet mee zou gaan deze wilde liever een dagje uitslapen of misschien even bij het zwembad zitten dus vanmorgen gingen met een groep van 12 personen het weer was goed we hadden er zin in Mozes stond weer in de bus uitkijkend over het landschap wat ook echt prachtig is maar het begon weer zoals het gisteren geëindigd was wel dieren zoals koedoe springbok struisvogels dik dik maar het grote wild was helaas niet te zien.
Maar opeens zei Mozes ik denk dat ik een Zwarte Neushoorn zie en inderdaad toen we goed keken daar stond hij recht overeind we konden hem van links en van rechts fotografen toen ging hij ook nog even liggen het kon niet op eigenlijk was toen al onze dag geslaagd we gingen daarna nog terug naar een lodge in het park om te lunchen er was ook nog gelegenheid om te zwemmen dus dat hebben we dan maar ook gedaan in de middag was er niet echt veel meer te zien.
Dus we gingen op weg naar Twijfelfontijn een aantal gezichten stonden op omweer maar er geen regen meer gevallen in de bus.
Onderweg hadden we een leuke stop bij een supermarkt maar er was ook een warme bakker en daar hebben we een heerlijk bakje koffie met appeltaart gegeten en deze was super lekker maar dat komt ook dat Namibië half Duits is.
Daarna gingen we naar onze campsite we slaan onze tenten op bij een droge rivier bedding hierna gingen we naar Twijfelfontijn om de beroemde rotstekeningen te gaan bekijken deze wandeling duurde ongeveer 50 minuten en we liepen in een zeer mooie omgeving.
Het landschap is in honderd km veranderd in een meer woestijn achtige omgeving.
23 Feb vanmorgen vroeg op en gaan we naar Spitzkoppe deze rit was zeer leuk want we gaan steeds meer naar het woestijn landschap toe nu staan bij mooie rotsen en gaan vanavond een wandeling maken om een mooie zonondergang te kunnen fotograferen ik heb er veel zin in maar ook zijn we vandaag naar Cape Cross geweest dit is een plek waar vele honderd duizenden Robben liggen, we kwamen aanrijden en er kwam om een geur tegemoet waar je bijna van moest overgeven maar bij het zien van de Robben was je dit gelijk vergeten het was een zeer bijzonder moment om al deze robben te zien vele hadden jonge robben na een uur moesten we weer verder het was een bijzondere ontmoeting met deze beesten.
24 febr
Je wilt het niet geloven maar hier ben ik dan weer met een berichtje.
Aad staat onder de douche en ik had de eer om deze dag te beschrijven.
Het was een heftige nacht het regende en er stond af en toe veel wind we keken om de beurt of het buiten zeil er wel bleef op zitten van onze tent.
We hoorde dat het zeil van de bus de vrijheid had gekregen maar de gids lag op een oor en kwam er niet uit maar toe de pannen in de lucht gingen toe kwamen de mannen in Aktie het blijft een apart volk er moet wel erg veel gebeuren maar dat hadden al gemerkt bij de overstroming van onze tenten.
Vandaag je raad het al vroeg op 6 uur we konden de zon opkomst fotograferen maar ik had geen lekkere nacht gehad met al die regen en wind dus ik koos voor een uurtje meer maar Aad ging wel op pad het was droog maar als er 15 man uit hun tent komen dan kan je er beter zelf uit gaan en ik moest ook de tent af breken wat tegenwoordig appeltje eitje is.
Om 9 uur vertrokken we naar Swakopmund en we waren daar om 2 uur dus een makkelijke dag daar wonen bijna allemaal Duitser dus een dorp wat we niet veel tegen komen alles is er en je wilt het niet geloven we hebben een kamer voor 2 dagen Aad en ik zijn helemaal door het dolle heen een bed een eigen toilet en niemand die op je zit te wachten die na je moet geen mensen met toilet papier in hun handen wat een rijkdom.
We zijn meteen het dorp in gegaan en een heerlijk koffie tentje gevonden wat kan je genieten van die kleine dingen en van avond een leuk klein eet tentje gevonden en ik denk dat het wel een schnitzel zal worden vele van de groep gaan naar de Italiaan maar daar hadden wij geen zin in we zitten bijna 3 dagen van de week aan de pasta en een keer lekker met ze twee is ook wat waard.
Morgen gaan we lekker niets doen geen tent of wekker die ons kan storen hoop ik en een ontbijt met deze keer geen bord op ons schoot we hebben het strand bekeken en gaan daar lekker lopen want elke dag in de truck is voor de spieren niet al te best.
We gaan nu uit eten want we hebben voor de zekerheid een tafel gereseveerd laat het eten meer komen want we zijn wel wat kilo s kwijt geraakt.
Het is nu half 10 en ik moet even wat zeggen wat hebben we genoten van het eten ik merkte dat het heel lang is geleden dat we zo hebben gegeten we hadden er alle twee een beetje buikpijn van maar voor van avond maar weer een tafeltje besteld want voor de laatste 9 dagen weten we niet wat we nog krijgen.
Nu ga ik lekker naar bed schone lakens en morgen gaan we uit slapen.
Dikke kus Aad en Karin.
25 Febr 9 uur
Goede morgen heerlijk geslapen maar we waren al om 6 uur wakker het shema van reizen zit in ons hoofd Aad ligt nog wat na te sudderen dus ik schrijf alvast wat op.
Vandaag gaan we naar het strand waar we een stuk gaan lopen als het niet te warm word even nog genieten van niets doen.
En vanavond kijk ik nog even nar jullie reakties.
Groetjes Aad en Karin

• 25 Februari 2012 - 08:07

Nancy:

Heey Aad en Karin,Ik lees weer enorm leuke dingen!
    Wat waardeer je t gewone kopje koffie en je eigen wc tje he als je zo'n reis maakt!Super mooie foto's weer!
    Ik zit er alweer helemaal in hoor!
    Geniet lekker en doe voorzichtig!
    liefs Nens

• 25 Februari 2012 - 08:34

Anja:

Geweldig die natuur!! We genieten op dit moment dubbel van berichten uit Afrika. Gelukkig staat hier het leven ook niet stil en maken we, naast het werk en het huishouden, van àlle dagen een feestje haha.
    Dikke knuffel voor jullie XX Veel plezier!

• 25 Februari 2012 - 09:08

Willem:

Hallo Aad en Karin
    Het zijn weer prachtige foto´s en leuk dat je je verjaardag nog een beetje in stijl kon vieren met die witte wijn.
    Met mijn knie gaat het alweer de goede kant op, niet dat ik al loop als een kieviet maar het gaat elke dag beter. Geniet van dit mooie land en tot hoors.

• 25 Februari 2012 - 09:58

Anja Hindriks:

Hallo Karin, Eerst natuurlijk van harte met je 50ste. Een leukere manier om je verjaardag te vieren is er niet. Wat een schitterende reis maken jullie. De foto's geven een echt beeld van de landen waar jullie door heen trekken. Veel plezier nog, Anja

• 25 Februari 2012 - 10:53

Eef & Marielle:

Ik opende vandaag de mail en zag het reisverslag van jullie. Heb even koffie gezet om met een bakkie erbij het verslag te lezen(kost een half uur tegenwoordig) en las dat we vergeten zijn dat Karin jarig was, shit. Sorry, maar bij deze alsnog een grote knuffel van mij(51) en een dikke zoen op bijde wangen van Marielle. Ik las dat jullie in Etosha geweest waren en moest gelijk denken aan onze tijd daar op de zoutpannen en de meertjes sávonds met licht erbij, geweldig. Leek het meest op het imax theater al die dieren bij het meertje met al die geluiden. Vergeet ik nooit meer. Trouwens, heel Namibie is geweldig. Zo anders, zo leeg en dor en toch dieren. Nou jongelui, geniet er nog maar van. Nog een paar dagen vroeg je nest uit(ha ha) en dan genieten in Zuid-Afriek. Nix voor jullie, duiken met een kooi en afwachten of jaws nog op visite komt?
    Groetjes, eef en Marielle.

• 25 Februari 2012 - 12:22

Carla:

Van "back to basic" weer naar "back to normal". Heerlijk, dan pas waardeer je wat je hier hebt. Geniet er maar lekker van, want het duurt maar even heb ik begrepen. Het is vandaag heerlijk zonnig weer en niet meer zo koud, het lijkt wel lente. Met prins Johan Friso gaat het niet goed. Hij heeft hersenletsel opgelopen tijdens het skiën door een lawine. Hij heeft te lang zuurstof tekort gehad en is 50 min. gereanimeerd. Misschien komt hij niet meer uit coma en indien wel, is het de vraag of het ooit nog beter wordt.
    Ik wens jullie nog veel plezier,
    Gerard en Carla

• 25 Februari 2012 - 18:26

Mary Van Der Stelt:

Wat een prachtige reportage weer,het waren weer net allemaal sschilderijtjes die voorbij kwame,Schitterend!En Karin ben je er aan gewent dat je 50 bent,haha.Gr. Mary.

• 25 Februari 2012 - 20:09

Purmer:

fijn weer wat van jullie te horen en dat alles zo goed gaat hier is het wer als vanouds iedereen vertrekt weer de grens over cees is woensdag vertrokken naar amerika dick is weer op zijn boot in brazilie en ella en wil jr gaan voor een paar dagen naar parijs dus je hoort het wel weer wij blijven maar hier waar het gelukkig ook alweer voorjaar word tot de volgende mail groetjes en een dikke kus mam

• 26 Februari 2012 - 10:44

Marga:

Nog van harte Sarah. Genoten van het verhaal en natuurlijk de foto's . Veel plezier nog.

• 27 Februari 2012 - 14:12

Jaap En Sari:

Weer een mooi verslag en prachtige foto's van de natuur en de dieren.
    Karin nog van harte namens de buurtvereniging.Het is de bedoeling dat 31 maart de poorten worden geplaatst.
    Er wordt druk getimmerd en geschilderd.
    10 Maart is er een avond over de Beemster.Geniet nog van jullie vakantie.
    Groetjes.

• 28 Februari 2012 - 09:32

Astrid:

Wat een mooie foto's weer,nog 29 dagen wat gaat het snel,wij hebben nu ook een weekje vrij,Alles goed hier,groetjes uit de Beemster

• 04 Maart 2012 - 16:31

Wil Axel Davids:

Ik ben hier bij opa en oma en wij zijn zo benieuwd waarneer we weer een mailtje krijgen van jullie. Daar zijn we heel nieuwsierig naar. Ook naar die mooie foto's. Van Fam Davids groetjes Van Wil en Wil. Ps: Ook nog groetjes van opa en oma en mama Wil JR.