onze laaste dagen in India - Reisverslag uit Phuket, Thailand van aad en karin jong - WaarBenJij.nu onze laaste dagen in India - Reisverslag uit Phuket, Thailand van aad en karin jong - WaarBenJij.nu

onze laaste dagen in India

Door: aad

Blijf op de hoogte en volg aad en karin

02 Februari 2014 | Thailand, Phuket

Hallo Nederland

Zo voor dat iedereen aan dit reisverslag begint laat ik een ding zeggen het is best wel lang geworden,dat komt omdat er of geen internet was of geen tijd om te sturen en nu heb ik mijn twijfels of ik het verhaal uit Thailand ga sturen of nog even uit Mumbai.
En hoop ik dat iedereen ook even iets vanuit Nederland kan laten weten bv hoe gaat het nu met Harry de Groot onze bakker, voetbal, hoe was Egmondloop, het weer enz.
Dus veel leesplezier met het tweede deel van deze geweldige rondreis door India.

20 januari Aurangebad de laatste dagen waren wel een beetje terug in de tijd. Eergisteren bezochten we grotten welke door Bhoedisten zijn gemaakt in de twee en derde eeuw er waren ruim 28 van deze perfect uitgehouwen tempels en grotten.
Ze lagen in een diepe kloof welk halfrond liep, eerst gingen we naar een uitkijkpunt en van daar gingen we lopend naar beneden om ze van dichtbij te bekijken we kregen ruim 3 uur de tijd dus hoefden we ons niet te haasten.
Vele van de groep gingen met een gids mee maar wij vonden dat we het beter op onze eigen snelheid konden doen.
De grotten van Ajanta zijn wereldberoemd en over elke grot staat wel wat in onze reisgids en dan heb je ook niet te maken met een Indiër welke je toch na verloop van tijd niet meer verstaat, het was een bijzondere ervaring en het is eigenlijk niet uit te leggen.
Hoe vroeger dit allemaal is gegaan want hier moeten toch wel zeer veel mensen mee bezig zijn geweest, wat ik wel leuk vond om te lezen hoe deze mensen gebruikt maakte van licht nl ze lieten in de grotten een klein laagje water staan en in dit laagje water weerkaatste het zon licht zodat ze toch genoeg licht hadden om te werken.
Daarna gingen we richting Aurangabad hier gingen we de kleine Taj Mahal bekijken op zich was hij leuk om te zien maar als je de echte gezien heb dan valt hij van dichtbij toch wel een beetje tegen.
Aurengabad het hotel is super we hebben er gisteren heerlijk gegeten zodat we vandaag weer fris op pad konden gaan.
Ik zit nu in de lobby van het hotel te wachten om naar de douche te gaan dit is omdat er maar twee kamers zijn voor 18 personen en ik heb het idee dat wij als laatste aan de beurt zijn maar we hebben de tijd tot half negen want dan gaan we met de bus richting treinstation voor een nachtelijke treinreis en morgenochtend zijn we dan om half negen in Hyderabad en dit is dan weer een super grote stad.

Maar eerst nog even vandaag we hebben we grotten en tempel van Ellora bezocht.
Deze tempels zijn uit de 6e eeuw en dat was precies de tijd dat de grotten van onze vorige plaats werden verlaten, deze tempels zijn dan ook niet van de Bhoedisten maar van Hindoes de tempels en grotten waren mooi maar er was er een die er echt uitsprong nl tempel nummer 16
De Kailashtempel het duurde 100 jaar om deze tempel uit de grotten te houwen tijdens deze honderd jaar werkten er 7000 mensen aan deze bouw 4 generaties lang.
Als je er dan ook naast staat voel je erg klein en vraag je wel eens af het hoe maar vooral het waarom, als je nu maar 1 groot gebouw maakt maar hier waren ook wel 30 grotten en er heerste een grote rivaliteit met het bouwen van al deze tempels.
Hierna gingen we nog een fort bekijken maar deze viel een beetje tegen wel hebben een hele lange klim gemaakt naar de top van dit fort foto gemaakt en gelijk weer terug.
Wordt vervolgd.
De laatste twee dagen waren we in Hyderabad en deze stad groeit ieder jaar maar door Hyderabad is bekend om zijn IT centrum van India dus eigenlijk ook wel een beetje van de wereld maar in dat gedeelte van de stad kom je eigenlijk niet, we gingen na de treinreis het Golconda Fort bekijken en daarna de Tombes het zijn er 82 van groot tot zeer klein vele koningen liggen hier in de Tombes begraven.
Maar ik merk ook dat we een beetje moe worden van al de tempels forten uit een tijd welke al eeuwen achter ons ligt.
Dus zijn we vandaag naar de bazaars in de Moslimwijken gegaan maar ook weer eens kijken hoe de Indiërs met alles omgaan want het blijft wel een raar volk.
Ze brengen je kilometer ver voor ongeveer 2 a 3 euro in hun tuk tuk de wegen zijn twee baans maar in India proberen ze er wel een vijfbaans weg van te maken hier geld absoluut voorrang nemen en vooral nooit voorrang geven en probeer zonder ongelukken thuis te komen gebruik de toeter zoveel als nodig is maar gebruik nooit je stem.
Als je een buitenlander ziet vraag dan of je op de foto mag en ga zelf als het kan ook met ze op de foto.
Wat wel makkelijk is dat op alle verpakkingen zoals zeep fris snoep, staat de prijs in roepia’s dus dat is wel zo makkelijk voor ons en wat me ook verbaast dat alles in het Engels staat terwijl hun taal toch echt Hindi is en hun letters toch echt wel uit streepje en krulletjes bestaat.
En er zijn straten waar bv maar een soort winkel is bv kleermakers, drogisterijen hier staan mensen met hun recepten en röntgenfoto’s te wachten op hun medicijnen maar ook de koperslagers.

Karin vraagt of ze ook een stukje mag schrijven.
Hier ben ik dan even
We hebben net een biertje op de kamer laten brengen want het hotel wil niet dat mensen zien dat er bier verkocht word
De reis is geweldig ik zelf heb nog nooit zoveel geleerd als de laatste drie weken soms loopt de boven kamer wel wat over maar het blijft bijzonder wat ze konden in die tijd
Ook merken we dat het wel een zware reis is en de meeste van onze reis genoten ziek zijn of ze zijn net weer beter dus het alcohol hoeveelheid is sterk verminderd maar het blijft een gezellige groep
Wel merken we als je wat beroerd bent of door je enkel bent gegaan of een blaas ontsteking heeft enz enz dat je meer voor elkaar kan krijgen bij de gids
Dit laatste betekend dat wij al 4 hotels of in een bezemhok slapen of achter tralies slapen of dat iedereen lekker s avond op zijn balkon gaat zitten die wij dan niet hebben
Het laatste probleem was de treinreis ons was verteld dat we aan de zijkant sliepen maar dat werd veranderd omdat er iemand niet lekker was dus je voelt hem al wij moesten bij de Indiërs slapen in 1 coupe
Dat waren we niet zo blij mee en dat hebben we onze gids ook duidelijk gemaakt
Wij kunnen bijna zelf alles regelen van schoon beddengoed, handdoeken of als er iets niet goed werkt
Met een glimlach is er veel te regelen maar de trein was even te gek
Met een goed gesprek merkte de gids ook wel dat dit niet allemaal kon
Dus ik hoop dat ze een heel klein beetje rekening met ons houd
Maar als je door dit land rijd vraag ik me vaak af wat mag ik verlangen en waar kan ik op rekenen of eigenlijk waar op niet
Er zijn hier grote verschillen en die kan je alleen meemaken als je hier bent elke avond liggen overal mensen op straat of mensen wijzen naar hun mond omdat ze honger hebben en daar loopt natuurlijk ook weer een paar kleine kinderen bij
Wij hebben altijd wel een rolkoek mee of een stuk zeep of wat shampoo mee en als je dit dan weg geeft krijg je meestal een glimlach terug
En dan hebben we het nog niet over de dieren gehad koeien die bijna niet meer kunnen lopen omdat er geen hoef meer op zit of ze ploffen bijna uit elkaar van de verstopping want ze vreten alles op
Sommige honden hebben zoveel vlooien dat er geen haar meer op hun lichaam zit of ze worden aangereden door een auto waar door ze niet goed meer kunnen lopen
Wat ik zeker weet je moet geen dier zijn in dit land ook al zijn ze heilig
Maar er zijn ook positieve dingen gisteren waren we bij aads zijn grote vriend KFC een kippetje aan het eten en wat denk je achter de balie stonden doven mensen dus via de menu kaart moest je bestellen
Wat een mooi alternatief blij dat er toch wat word gedaan meestal is er voor deze mensen geen kans
Brand schone zaak en je werd goed en snel geholpen en wij hadden ons buik vol gegeten
Zo mensen in Holland zoals jullie lezen wij vervelen ons nog niet en genieten nog elke dag ook al is de reis behoorlijk zwaar.
Dikke kus Karin

Nog steeds geen internet ik zit nu even in onze hotelkamer we hebben de laatste dagen erg veel oude tempels en gebouwen gezien en we beginnen een beetje tempel moe te worden en ik weet zeker dat we niet de enigen zijn.
Dus vandaag hebben we alleen maar dit dorpje bekeken dat betekent vaak slenteren door de straatjes Karin doet even een middagtukje.
Vanmorgen kwamen we op het idee om een van mijn favorieten shirts te laten namaken dus eerst gezocht naar een kleermaker toen we deze gevonden hadden wat kost het om dit shirt na temaken 200 roepies, maar nu moesten we nog stof vinden en na een paar winkel vonden we het juiste adres en na wat onderhandelen gingen we met twee lappen stof van 2 meter naar de kleermaker en vanavond om 9 uur moet het klaar zijn wordt vervolg.
Maar we zitten vandaag in [25 jan]in Badami maar voor dat we hier kwamen hadden we twee lange reisdagen eerst van Hyderabad naar Bijapur 12 uur en dat was best wel een lange reisdag wel hadden we nog wat korte tussenstops en nog een plaats waar we gingen lunchen.
Deze lunch hebben wij overgeslagen omdat we onderweg een aantal vrouwen in klederdracht hadden gezien met hele mooie oorhangers en op hun kleding hadden ze allemaal spiegels.
Ik met mijn foto toestel op scherp volgde ik Karin op de markt die je makkelijk kan volgen want ze steek boven iedereen uit
De eerste dame vond het niets zo leuk dat ik haar op de foto wilde nemen maar toen ik het resultaat liet zien was het ijs gebroken
We beseften dat wij ook een bezien waardigheid waren dus iedereen had een leuk uurtje
Toen we weer terug bij het lunch plek waren was de bus niet meer te vinden
Onze gids was even niet aanspreekbaar maar de groep had een leuk half uurtje met de bevolking
Het hotel waar we deze nacht sliepen was een verhaal apart want bij het afrekenen kwam er een van de groep achter dat de directie besloten had om ons maar eens te gaan belazeren want iedereen moest in de plaats van 115 roepies voor een biertje opeens 200 betalen, dat had te maken met een nieuwe menukaart en de oude kaart einde verhaal.
Maar toen ik op de kamer kwam en de kaart van de kamer erbij pakte viel het mij op dat alles prijzen op dat nieuwe kaart ook niet dezelfde was als op de rekening.
Ik terug naar her restaurant en nog twee leden van de groep waren hier nog dus wij de Manager erbij laten komen en het zal een erg lang verhaal worden maar we kregen alles beetje bij beetje terug.
Van Bijapur gingen we gisteren naar Banami eerst hebben we Ibrahim Rauza Mausoleum bezocht super mooi een van de kenmerken zijn de zeer grote ronde koepel nr 3 in de wereld daarna naar een andere Moskee met daarbij ook een gebouw waar mensen zijn opgebaard toen gingen we met de bus op weg er was geen tijd om te lunchen want we zouden nog twee tempel complexen bezoeken nl Lokeshwari en Virpaksha tempels deze zijn uit de 7 en de 8 eeuw maar na de laatste tempel had iedereen het wel een beetje gehad.
Morgen gaan we naar Hampi deze plaats moet super mooi zijn dus gaan we morgen weer fris op pad voor onze laatste duik in het verleden.
We krijgen nog een drukke avond want om 7 uur de verjaardag van Anna Fransien en om 9 uur naar de kleermaker en ook nog eten tussen door.
Gokarna het is nu half acht en ik was uitgeslapen en we hebben hier een heerlijk terras we zitten in huisjes van twee hoog we zitten boven ik hoor nu de vogels fluiten en Karin komt er nu ook uit met twee bulten van de muggen op haar bil en ze vraagt of ik even een thermoskan heet water kan halen dan kunnen we weer onze eigen koffie maken.
Half negen we hebben nu koffie gedronken dus weer verder met het verhaal.
Gokarna is een plaatsje aan de kust mooi en rustig gisteren toen we aan kwamen had ik eerst het idee waar stuurt Koning Aap onze reis organisatie ons nu weer heen , boven op een heuvel geen uitzicht op de zee maar nu ik hier een tijdje zit is het super want in 10 minuten lopen omlaag zit je in de gezellige straatjes waar we zeker nog wel wat gaan kopen, o ik vergeet het haast te melden maar de shirtjes welke ik had laten maken zijn super goed.
Gisteren toen we hier aan kwamen zijn we gelijk gaan lopen want het was wederom weer een lange busrit dus koffers op de kamer gezet en we gingen als eerste naar het dorp, het is een super leuk dorp maar er zijn drie stranden hier een lelijk strand bij het dorp een leuk strand met leuke eethuisjes en een mooi schoon strand en een super mooi strand met wat minder accommodatie ik had gelezen dat het tweede strand een van de beste pizza van Zuid India verkocht dus daar wilde ik heen een leuke wandeling erheen heuvel op en heuvel omlaag maar het strand zag er super gezellig uit en de zon ging al een beetje onder de mensen hier zaten in Yoga houding richting de ondergaande zon terwijl wij aan het zoeken was naar ons eethuisje.
Maar we vroegen ons ook af hoe komen we weer terug in het donker maar we hadden gelukkig licht meegenomen en er waren zoveel mensen dus het moet mogelijk zijn.
De zonsondergang was super we zaten goed met een flesje Kingfisher uitkijkend naar de ondergaande zon en je eigen realiseren dat dit toch echt wel vakantie is daarna hebben een pizza besteld en een kopje soep de soep was vers gemaakt tomatensoep met een klein beetje knoflook en heerlijk verse dragon dreef er bovenop heerlijk en daarna ons tweede flesje bier kwam de pizza en deze was echt heerlijk en zeker de beste van deze reis.
O ja dat moet ik toch wel even vertellen dat ik op een paar dagen na vegetariër ben geworden want vaak heb je hier alleen maar keuze uit restaurants welke alleen Veg Zijn ook zijn er Non Veg restaurants maar omdat er toch alleen maar kip is en deze altijd wordt gekruid of in een Curry zit of met een lekkere Masala proef je toch niet of het kip was.
Alleen moet je vaak wel even vragen of er bier verkocht wordt want je heb Moslims en Moslims welke toch ook geld willen verdienen en vaak wordt er op bier het meeste verdiend, maar dat is ook met het ontbijt vaak betaal je net zoveel als bij het avondeten voor een broodje met Jam en een gebakken ei en een kopje koffie.
Ik heb inmiddels wel een potje pindakaas gekocht en een potje Nescafé dus vaak maken we koffie zelf op de kamer want bij de koffie welke we onderweg krijgen moet is altijd zelf Nescafé toevoegen zo slap als hij geserveerd wordt.
Nog een klein dingetje elke hotel kamer heeft zeker 20 schakelaars voor het stroom en tegelijkertijd zijn er maar 3 of 4 nodig dus je loopt altijd te zoeken naar welke schakelaar je moet gebruiken,ook moet je altijd de warm water voorziening aanzetten als je een warme douche wil hebben de tv doet het vaak niet of je heb alleen maar cricket of bolywood op tv en schoon maken daar hebben ze nog nooit van gehoord maar als je op straat kijkt hoe de mensen hier wonen is onze slaapkamer vaak de schoonste van het dorp dus moet ik maar niet zeuren dat is India.
We hebben de laatste dagen een nieuwe bus deze heeft hele grote ramen dus als de bus voorbij rijdt begint iedereen naar ons te zwaaien dus wij zwaaien terug nu weten we ook hoe het Koninklijke huis door Den Haag rijdt al zwaaiend.
Maar bij deze bus hoort een chauffeur en een busboy maar nu heeft de chauffeur zijn vader[herkenbaar aan zijn gele bril] meegenomen maar deze doet helemaal niets de chauffeur doet de koffers erin en eruit en vanmorgen toen ik water haalde voor de koffie moeten jullie maar raden wie de bus schoon maakte.
Ik vraag me af hoeveel onze gids aan fooi aan deze busboy gaat geven.
Maar hoe waren onze laatste dagen hiervoor in Hampi hier sliepen we twee nachten in Malliga hotel Hospet zoek het maar op maar het is super mooi en het heeft een bar en restaurant welke zo super mooi waren alleen was er te weinig licht om de menu kaart goed te lezen maar het eten was top en de rekening ongeveer 700 roepies reken maar uit 85 roepies 1 euro.
De eerste dag hadden we niet veel tijd in Hampi en Hampi is veel te groot om het zo maar even te doen want het gebied bestrijkt we 25 a 30 kilometer dus hebben we de oudheden rond het dorp bekeken daarna even bij Chil Oud iets lekker gedronken en een soepje genomen want we wilde de zonsondergang bekijken via het uitzichtpunt.
Daarna met 2 zussen uit Limburg waar we vaak mee optrekken terug naar het hotel hier hebben we op de balustrade nog even onze rum en cola gedronken en er kwamen steeds meer mensen bij dus hadden we weer een gezellige avond.
De volgende dag gingen we met de bus naar Hanpi daar gingen we eerst ontbijten en onderweg vonden we een tuk tuk drijver welke ons de hele dag in hampi wilde rondrijden en terug naar het hotel wilde brengen [12km] voor 700 roepies.
Het werd een dag om nooit meer te vergeten niet alleen om de monumenten van deze hoofdstad van het machtige hindoeïstische rijk Vijayangar,welke zich uitstrekte van de Arabishe Zee tot de Golf vanBengalen in 1565 werd de stad door de Moslimsultaten met de grond gelijk gemaakt en werd iedereen afgeslacht alleen bleven hier en daar nog wat tempel gespaard en deze waren dan ook zeer mooi.
Maar deze dag maakte ook iets anders zeer bijzonder dat was onze tuk tuk drijver wat was dit een leuke jongen vertelde bij alle monumenten een klein verhaaltje en daarna konden wij alles even bekijken van Badhuis tot de meest bekende Virupaksha tempel naar de meest belangrijkste de Vitthala tempel het werd een super dag onderweg stopte hij om even te lunchen en na afloop liet hij ons nog even winkelen in het kleine Hampi en om 6 uur gingen we na een dag van 10 uur richting Hotel we gaven de jongen een flinke fooi en hadden we weer een mooie dag beleefd einde verhaal Hampi.
2 Feb ik ga nog maar niet het laatste verhaal uit India schrijven dit komt uit Phuket [ Thailand] we hebben vanmiddag ons intrek genomen in het het Album Loft Hotel en het is super mooi lekker ruime kamer een kleine keuken en nog een kleine zitkamer we waren best wel moe van onze reisdag dus even de laatste dagen van India niet maar dat komt over een aantal dagen nog wel want er gebeurt altijd wel wat tijdens reizen.
Maar ik had al zoveel klaar staan dus dat moet eerst maar eens richting Nederland en ik ben ook benieuwt naar jullie verhalen.
Morgen gaan we naar Erik en Gerit als ze nog op hetzelfde plekje liggen.
De groeten van Aad en Karin
Karin komt net binnen van de was en ze vond 200 Bath op de grond liggen dus daar moet op gedronken worden maar helaas niet vandaag wand op de verkiezingsdag wordt er in Thailand geen alcohol verkocht, en ook moet ik Astrid feliciteren met haar 55 jarige verjaardag [ik kan me vergissen ]

• 02 Februari 2014 - 15:09

Anja:

Hai Aad en Karin, het is idd een lang verslag maar ik had er even de tijd voor vandaag. Vrije zondag in Friesland. Fantastische reis en mss moeten jullie maar eens doen of je ook iets mankeert haha.
    Mooie foto's ook weer.
    Met de bakker gaat het goed, hij was erg geschrokken vertelde hij. Maar de bakkerij draait alweer volop hoor. Hier genoeg te doen en te beleven. Winter is het nog niet en denk dat we zo de lente inrollen. Veel succes daar en geniet XX

• 02 Februari 2014 - 15:49

Mam:

hallo blij dat we weer wat van jullie horen wat weer en verhaal
    en dan natuurlijk de fotos hier gaat alles zijn gangetje kees is vrijdag met vacantie
    gegaan gaf nog wel wat problemen maar hij is vertrokken dus vandaag
    een keesvrije zondag dus zijn we het bos in gegaan het is heel mooi weer
    een beetje voorjaar en voorlopig geen ijs verder nog een hele fijne reis en de
    groetjes aan manuel in tailand hartelijke groetjes mam

• 02 Februari 2014 - 17:13

ARIE & Margareth:

Ha die Buurtjes! Geen winter hier: sneeuwklokjes bloeien, narcissen, tulpen en hyacinten schieten de grond uit. De vogels laten het voer liggen, geen honger. De alternatieve 11-stedentocht op de Weissensee kan niet doorgaan vanwege teveel sneeuw: 1¹/² meter. In het Olympisch Stadion is een prachtige ijsvloer gelegd: geen last van sneeuw. Kaartjes besteld en we mogen 2 uur schaatsen op Thialf ijs midden in de stad. Wat een contrasten zo bij elkaar.
    De reis naar het Hoge Noorden gaat niet door dit jaar, vanwege te weinig deelname. Misschien zit iedereen wel in Oostenrijk, ingesneeuwd ?!
    Benne jullie weer op de hoogte.

• 02 Februari 2014 - 17:58

Chris:

Hoi Aad en Karin, zo wat een verhaal weer pfff :-) maar ontzettend leuk om te lezen en wat maken jullie een hoop mee en ook weer prachtige foto's.
    Gelukkig dat Aad blij is met zijn nieuwe shirts :-)
    Veel reisplezier en ik wacht weer op het volgende verhaal.
    xxx Chris

• 02 Februari 2014 - 20:51

Donna En Freek:

Ik ben er maar even voor gaan zitten .wat een verhalen ik denk dat Aad wel romanschrijver kan worden.Leuk hoor .Wij zijn eindelijk verhuisd doch hebben nog geen keuken,gaan dus alle kennissen maar af,maar ja jullie waren niet thuis !!!.Freek gaat volgende week weer golfen,krijg ik weer een beetje rust.Nu nog heel veel plezier Dikke kus van ons

• 02 Februari 2014 - 23:18

Janneke:

Hallo vakantiegangers, vandaag er over gehad dat nu wel een beetje lang duurde. Kom ik er achter dat ik het niet op mijn mail krijg. Ik zal mij op nieuw aanmelden. Wat een lang verhaal, gelukkig vanavond de tijd om rustig te lezen. Mooie foto's hebben jullie weer gemaakt. Over het weer hoef ik niets te schrijven, want dat staat er allemaal al. Zaterdag mijn Eend gehaald, ik zal een foto sturen via jullie mail. Wij zijn druk met leuke uitjes en rijden met de Eend. Schilderen doe ik ook nog tussen door. Ook daar zal ik foto's van sturen.
    Dikke kus.

• 03 Februari 2014 - 10:56

Cor En Truus:

Lieve Aad en Karin,

Blij weer iets van jullie te horen, Op dit moment zijn jullie alweer in Thailand en we hopen dat ook de rest van de vakantie veel gezelligheid brengt.
    Wat hebben jullie veel meegemaakt in India, maar wel erg veel tempels.
    De temperatuur is hier boven normaal. De zon schijnt en het is 11 graden.
    Het winterweer is nog ver weg, maar wij vinden het wel prettig zo.
    Hier op de buurt gaat alles lekker zijn gangetje. Het luchtpompje in de vijver had wat problemen maar
    dat heb ik weer verholpen.
    We hebben een paar gezellige maanden achter de rug met veel verjaardagen en feestjes.
    Hopende weer gauw iets van jullie te horen, groetjes en een dikke kus van ons

• 03 Februari 2014 - 18:08

Mary:

Hee Karin,wat een indrukwekkend verhaal weer.Da zijn toch herrinneringen om nooit meer te vergeten ,Volgens mij moet je voor je gevoel het idee hebben dat je er al veel langer bent.Tot schrijfs.
    XXX MARY.

• 04 Februari 2014 - 13:18

Lia Olij:

Lieve Aad en Karin

Wat een verhalen en prachtige foto's. Volgens Piet (en mij) wordt het weer een fantastisch boek.
    Dat verhaal van water in de grot en daarop het zonlicht om wat te zien is toch heel knap.
    En je schreef zoveel dingen die fantastisch zijn.

Alle dames 13 januari gebeld. Alleen mevr.D. gaat niet mee 15 februari. 2x gevallen niets gebroken
    geen paniek. Voor Rijpereilanden alleen mevr.L.
    Mevr.H. paar keer gebeld en 31 januari bezocht. Gaat nog steeds niet beter. Gaat toch niet mee
    naar de Kerckhaen tot nu toe.
    Van alle dames de hartelijke groeten en je geen zorgen om ze maken, maar genieten

Met Piet gaat het goed, door het mooie weer lopen we elke dag (geen egmond loop)
    We krijgen visite of gaan een paar uur naar verjaardagen.
    Op de Nieuwjaarsreceptie (heel goed verzorgd) van Klaver 4 hebben we ook gezellige uurtjes gehad.
    Sinds 8 januari zwem ik weer elke maandagmorgen.

Meer weet ik niet te verzinnen. Tot de volgende keer, groetjes

• 05 Februari 2014 - 08:43

Willem:

Hallo Aad en Karin.
    Het was inderdaad een lang verhaal en ik snap ook wel dat jullie een beetje tempelmoe worden het is gewoon te veel. De foto's waren weer prachtig. Het weer in Nederland is nog steeds wisselvallig en te warm voor de tijd van het jaar. Alles begint al uit te lopen, we lopen volgens de weerkundigen een maand voor. Dat wordt weer wat als we nog een vorstperiode krijgen. Net als in India zijn hier ook veel mensen ziek zwak en misselijk. Zelf ben ik ook een week belabberd geweest en ik heb nog steeds een verkoudheid en hoestje waar ik slecht van af kom. En zo lopen er nog velen rond als mij. Veel plezier in Thailand.
    Grtjs Willem

• 05 Februari 2014 - 12:03

Lia Olij:

Hallo Aad en Karin

Daar ben ik weer omdat ik het belangrijkste vergeten was te melden.
    Vanaf begin januari komen er 2 duiven bij ons als ik eten heb gestrooid.
    We weten niet of die van jullie zijn, maar wij zeggen dus elke morgen,
    daar zijn aad en karin weer.
    Veel plezier en "rust"in Thailand.

• 06 Februari 2014 - 15:45

Astrid:

februari alweer, morgen ( vrijdag) de opening van de Olympische winterspelen,
    ik zal jullie op de hoogte houden als er gouden plakken worden gewonnen.
    Weet eigenlijk niet of jullie het daar kunnen volgen?
    Er zaten weer mooie foto's bij, volgens mij zitten jullie opgevouwen in die tuktuk karretjes
    Ook nog een mail verstuurt!
    P.S. Ik ben 53 geworden!
    grAstrid,Dirk

• 07 Februari 2014 - 21:06

Pa:

Ik hoop dat je het mailtje ontvangen heb van mij over wat je vader Aad aan mij gebeld heb
    laat het mij dan even weten.
    Grt.Pa.