nog drie nachtjes slapen - Reisverslag uit Middenbeemster, Nederland van aad en karin jong - WaarBenJij.nu nog drie nachtjes slapen - Reisverslag uit Middenbeemster, Nederland van aad en karin jong - WaarBenJij.nu

nog drie nachtjes slapen

Door: aad

Blijf op de hoogte en volg aad en karin

20 December 2011 | Nederland, Middenbeemster

Hallo reisvrienden.
Zoals jullie kunnen zien is de reissite weer geopend we zijn de laatste weken erg in de weer geweest om alles wat mogelijk is nog te kopen of weer bij elkaar te zoeken.
Vandaag ben ik nog even snel naar Amsterdam geweest om nog wat Dollars te kopen want dat schijnt in de landen waar we heen gaan toch wat interessanter te zijn maar we nemen toch ook wel wat euro’s voor de zekerheid mee.
Deze reis is voor ons iets waar we al een lange tijd naar uitkeken want Afrika stond al een hele tijd op ons verlanglijstje.
Eerst gaan we naar Ethiopië een land waar we op werden gewezen door een aantal reis genoten welke we in India hebben ontmoet en deze reis heeft de naam Mysterieuze ondergrondse kerken en bijzonder kleurrijke volken nu dit is al gelijk iets wat ons enorm aantrekt.
Een land in Afrika waar je nu eens niet heen gaat vanwege het dierenrijk, daarom gaan jullie tijdens dit gedeelte geen Big Five op de foto’s gaan zien.
In dit land gaan wij de kerstdagen en oud en nieuw vieren ook gaan we hier een dopingritueel bekijken en we zullen tijdens deze reis een opdracht moeten vervullen want we hebben van onze reisvrienden een flinke stapel foto’s meegekregen, zodat we in elk dorp op zoek moeten naar de personen welke op deze foto’s staan ook hebben we een boekje mee gekregen welke we aan een zwarte jongen met krullend haar moeten geven we hebben er geen foto van, alleen maar een naam het lijkt wel een beetje op een tv programma waarbij je opdrachten moet uitvoeren om in het spel door tegaan, maar het klinkt misschien een beetje raar maar de mensen op deze foto’s zien er zo speciaal uit dat we het juist erg leuk vinden om deze opdracht tot een goed einde te brengen.
Na Ethiopië gaan we echt op reis we gaan dan van Nairobi naar Kaapstad en dat is een lange weg te gaan, we gaan dan door 7 Afrikaanse landen dus vele duizenden km reizen, tijdens dit gedeelte zullen we vele zo niet de meeste dagen per speciale truck afleggen en dan moeten we ook kamperen.
En gaan we er van uit dat we dan de Big Five meerdere keren ontmoeten, en andere prachtige dieren, landschappen, zonondergangen, dus gaan we een aantal dagen geheel op in deze bijzondere Afrikaanse natuur.
Met dat in het vooruit zicht hebben we nieuwe slaapzakken gekocht en Aad heeft een zelf opblaasbaar slaapmatje gekocht en hij heeft al een keer op proefgeslapen maar toen hij naar de wc was geweest toch maar weer in zijn eigen bed de nacht afgemaakt, je weet het maar nooit maar als we terug komen, weten we precies hoe we een tent op moeten zetten en zullen we zeker ons weleens afvragen wat loopt er buiten langs onze tent ook hebben we af en toe corvee dienst bij de bereiding van ons avondeten, maar we zullen ook vele avonden gezellig bij het kampvuur door brengen en dan af en toe omhoog kijken naar de prachtige met sterren verlichte hemel.
Vandaar dat we voor deze reis hebben gekozen het worden lange maar zeker ook zo boeiende dagen en er zullen vele hoogtepunten langskomen maar dat lezen jullie wel in ons reisverslag.
Als we in Kaapstad aankomen, gaan we de groep verlaten en onze gehuurde auto ophalen vandaar gaan we naar de Noordkaap deze plaats ligt bijna tegen Kaapstad aan hier gaan we een 6 tal nachten in een zeer mooie BB met zwembad door brengen.
En daarna gaan we uitzoeken hoe we de Tuin en de Wijn route in Zuid Afrika gaan rijden, deze routes staan bekent om hun prachtige uitzichten en de vele mooie en leuke kleine plaatsjes met zijn vele mooie BB dus we sluiten deze reis op ze Afrikaans af.
Zo iedereen weet nu een beetje wat we van plan zijn, hoe het met internetten zal gaan dat weet ik niet maar we gaan weer ons best doen, dat de verhalen af en toe wat lang zullen zijn weet ik haast wel zeker maar ik hoop dat jullie dat ons willen vergeven.
Morgen gaan we toch weer even de rugzakken controleren en overmorgen gaan we weer wat controleren.
We zijn er klaar voor en ik hoop dat jullie ons weer op deze reis gaan volgen.
Ik wens een ieder mooie kerstdagen en een voorspoedig 2012

Grt Aad en Karin

• 20 December 2011 - 07:56

De Buthies:

Hij doet het weer hoor!!! zie julie nog.

• 20 December 2011 - 08:24

Olga Roos:

Nou spannend weer hoor Ik wens jullie een hele fijne reis en natuurlijk ook mooie kerstdagen toe en het nieuwe jaar begint voor jullie in iedergeval heerlijk met zo'n reis. Geniet ervan.
    Ik zal jullie volgen...via deze site natuurlijk, ha,ha..

• 20 December 2011 - 08:25

Fons En Jacqueline:

Okeeee, ik wens jullie heel veel plezier....en een hele goede reis toe.

• 20 December 2011 - 08:33

Janneke:

Dit is nu eens een leuk begin van mijn werkdag. Open mijn computer en jullie staan er weer. Wat gaat het toch snel. Het ziet er goed uit, lekker rustig kleurtje. Hahaha. Ik denk dat dit een hele mooie reis wordt en ook met heel veel indrukken. Wij wensen jullie mooie kerstdagen en een reislustig 2012.

Dikke kus vanuit Vlaardingen

• 20 December 2011 - 09:36

Linda:

Hey klinkt allemaal erg spannend en avontuurlijk wat jullie gaan doen.De mail komt nu ook via mijn telefoon bknnen,dus ga jjllie zeker weer volgen.Wensjullie een hele fijne trip en veel gezondheid voor het nieuwe jaar.xx

• 20 December 2011 - 11:57

Carla:

Het wordt vast een fantastische reis. Heel veel plezier en een mooie kerst en jaarswisseling toegewenst We zullen jullie natuurlijk volgen en tot over een hele tijd
    Groeten Carla (en Gerad natuurlijk ook)

• 20 December 2011 - 17:15

Linda Jonker:

We wensen jullie weer een geweldige reis toe.

• 20 December 2011 - 20:21

Ab En Bets:

Wat leuk om te lezen wat jullie allemaal weer van plan zijn,spannend hoor.Wij wensen jullie heel veel reisplezier,hele fijne kerstdagen en een gezond en gelukkig 2012.Lieve groetjes Ab en Bets

• 20 December 2011 - 20:43

Donna En Freek:

volgens mij zou je eerst geen reisverslag maken ,maar dit is weer een heel verhaal leuk hoor. Freek heeft je gemist met golfen,maar ja dat duurt wel weer even.
    Heel fijne reis en tot het volgende reisverslag

gr van ons

• 20 December 2011 - 20:58

Anja:

Hé, daar zijn jullie weer.... goed zo!
    Nog geen kerstkaart binnen dus we wachten nog even af.... Wel van Janneke en Sandra, de buurvrouw van nummer 8 kwam hem weer netjes brengen haha. Bedankt!! Gister al geproost op jullie reis. Een fantastische tijd toegewenst en volop genieten!! XXX

• 20 December 2011 - 23:24

Sandra:

Ik ben benieuwd, Afrika lijkt me zo boeiend. We gaan het hier zeker volgen. Ik wens jullie onwijs veel plezier en doe vooral voorzichtig. Dikke kus uit Vlaardingen.

• 21 December 2011 - 13:35

Anja:

Jaaaaaaaa, binnen hoor!!!! Nu begrijp ik je pas haha.
    Helemaal leuk bedacht xxx

• 21 December 2011 - 19:32

Chris:

Leuk,jullie gaan alweer bijna op reis geniet ervan en ik kijk weer met plezier uit naar jullie stukjes en foto's! Prettige(zonnige)kerstdagen en een heel goed 2012!
    xxx Chris

• 21 December 2011 - 20:39

Bep De Blok:

hallo Karin en Aad
    Een hele fijne reis en geniet er van
    groetjes Bep en Sjef

• 21 December 2011 - 22:05

//bets:

Aad en Karin
    Een hele goede reis toegewenst en geniet er maar weer lekker van. Ik blijf jullie avonturen volgen.

Groetjes Bets.

• 21 December 2011 - 23:42

Daphne :

Hey Aad en Karin,

Ik wens jullie (weer) heel veel plezier op een zeer boeiende reis!
    Ik kijk weer uit naar jullie leuke verslagen en mooie foto's.
    Fijne dagen en een goed begin van het nieuwe jaar!!!

Groetjes Daphne

• 22 December 2011 - 13:30

Willem:

De trein kwam op tijd de reis is begonnen en ik vond het heel leuk om er weer bij te zijn.
    Heel veel plezier en ik ga jullie weer volgen.

• 22 December 2011 - 14:22

Chris En Nel:

We wensen jullie een hele mooie reis en gezellige feestdagen.
    Bedankt voor jullie uitnodiging erg leuk, we zullen er zijn.

• 23 December 2011 - 08:44

Astrid:

Als het goed is zijn jullie er nu wel het is Vrijdagochtend, Gister zijn we naar het glazen huis geweest leuke dag, leuk om op dat plein te lopen, en na afloop lekker gegeten bij de chinees, heel veel plezier jullie en veilig weer terug,groetjes uit de Beemster

• 23 December 2011 - 14:52

Nel Tol-van Schaik:

Hoi karin en Aad,

een hele mooie vakantie toegewenst.
    Pas goed op julliezelf, zowel voor de Big Five, als voor al het andere dat op jullie pad komt.
    Teven wensen wij jullie fijne kerstdagen toe en een een heel voorspoedig begin van 2012!

Tomas en Nel

• 23 December 2011 - 21:28

Mary Van Der Stelt:

wauw wat een vehaal,lijkt wel een droom.Heel bijzonder,prachtig verhaal alleen al.Ben heel erg benieuwd hoe jullie dit allemaal gaan beleven.Genieten maar van wat komen gaat.Gr. Mary.

• 23 December 2011 - 21:31

Mary Van Der Stelt:

En wat ik nog even wilde zeggen,een mooie kerst,en een geweldig 2012.liefs Mary.