het derde africaans land - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van aad en karin jong - WaarBenJij.nu het derde africaans land - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van aad en karin jong - WaarBenJij.nu

het derde africaans land

Door: aad

Blijf op de hoogte en volg aad en karin

03 Februari 2012 | Malawi, Lilongwe

3 FEB Malawimeer
Zo we hebben Tanzania verlaten en we zitten nu in Malawi dit is niet zo een groot land en het meer waar we aan kamperen is een van de grootse meer van Afrika de campsite is mooi en we hadden gisteren een leuke avond we zaten toen aan een tafel welke aan het strand staat en we hadden leuke gespreken met de eigenaar welke een holander is, deze jongen is vijf jaar geleden hier een campsite overgenomen en we hadden gisteren leuke gespreken over het leven en het starten van een campsite hier in Malawi.
Want alles is hier niet zoals het lijkt bv benzine of diesel moet op de zwarte markt gekocht worden en etenswaren komt van een plaats welke op een uur rijden ligt vanmorgen gaan we een wandeling maken naar een schooltje welke door deze ondernemer is gestart het beloofd een leuke tocht te worden het is nu half acht in de ochtend en we hadden vandaag een uitslaapdag maar omdat de klok een uur naar achteren is gegaan en dat iedereen nu gewent is om op vijf uur opgestaan om de tent alweer op te ruimen ben je al om zeven uur wakker maar ook het feit dat er twee Zweedse trucks hier staan waarvan de ene helft op de truck slapen en de andere helft in de truck en het opruimen zoveel geluid maakt dat het wel leek of het circus op de camping aan het vertrekken was.
Maar goed dat is even nu hoe waren de laaste dagen nu deze waren leuk niet echt bijzonder maar de uitzichten zijn toch elke keer weer mooi.
Al heb ik het idee dat het grootste gedeelte van de groep totaal niet geïnteresseerd is in de uitzichten want deze zitten en liggen half te slapen tijdens onze busrit ook hebben we een Amerikaanse welke de meest rare oefeningen doet in de bus of als we een toilet stop hebben.
Ze is wel wat op leeftijd maar het blijft een apart geval komt zeer actief over maar als het op opruimen aankomt, zijn ze juist zeer traag en de jongeren van de groep maken meer van de nacht een dag en van de dag in de bus een nacht en terwijl wij juist op tijd naar de tent gaan om de volgende dag weer fris en fruitig te zijn maar goed een ieder heeft zijn eigen reis.
Na ons vertrek uit Zanzibar hadden we de boot van half een in de middag we gingen weer naar Dar es Saaam hier bleven we dan ook Kamperen de dag daarop gingen we op weg naar de Baobab Vallei het zou een lange rit worden en op het einde daarvan reden we nog door het Mikumipark waar we volgens onze beschrijving af en toe zouden stoppen om naar het Wildt te kijken u deze rit ging met een snelheid zoals wij over de A1 door de Veluwe rijden we zagen het Wildt voorbij vliegen en een olifant vliegt echt niet dus je was al blij dit je zag dat een Lichtenstein hartebeest vier poten heeft, de capesite was geweldig mooi midden tussen de Baobab bomen dit zijn bomen met een zeer rare vorm van de stam vaak zeer breed het lijkt wel of deze bomen eigenlijk zeer omgedraaid zodat het wortel gestel nu dus boven de grond staat het zijn zeer bijzondere bomen het zal eigenlijk best wel leuk in onze tuin staan.
De campsite was zeer leuk en we hadden vroeg in de ochtend een korte maar leuke wandeling dit zou ook weer een lange reisdag worden maar het probleem zat aan het einde van de dag we hadden een campsite vlak bij het plaatsje Iringa maar we hadden aan de einde van de dag een flinke regenbui en dat is niet echt leuk als je de tent moest op zetten maar het is gelukt maar kamperen is niet top in de regen en om s morgens de natte tent op te ruimen om vijf uur in de ochtend is niks.
Maar we zitten vandaag in de zon aan een mooie campsite aan het Malawimeer en ik ga nu stoppen want we gaan over een half uurtje lekker lopen.
Hoi, lieve mensen in Holland hier ben ik dan weer eens met een klein berichtje zoals jullie lezen zitten we lang in de bus
En s avonds vroeg ons tentje in want bijna elke ochtend is het vroeg op staan en ons onder komen moet dan weer netjes in de zak
Anders zit je in de middag met een hoop narigheid zoals een tent met mieren of stokken die niet meer passen of je huwelijk wordt op de proef gesteld en dat willen we net even nu niet hebben
Net is er iemand langs geweest om te zeggen dat onze tent niet goed staat er hangen grote fruiten in de boom en daar staan wij net onder dus als we terug komen dan even de tent ver zetten
Aad zegt dat anders de wandeling niet naar het schooltje gaat maar naar het hospital

Dikke kus Aad en Karin

• 04 Februari 2012 - 11:40

Pa En Mam:

gelukkig weer een verhaal van jullie en dat alles goed gaat hier is ook alles goed maar we hebben hier een barre winter er legt een dik pak sneeuw en vanacht heeft vanacht hier achter 17 gr gevroren en is het 12 uur en is het gezakt tot 11 dus jullie missen wel wat gister op vrijdag met sneeuw was alles ontregeld het spoor het verkeer een piunhoop nu is het weer prachtig weer veel zon en dan met de sneeuw dus gaan we er weer uit vanavond gaan de luiken weer dicht en volgens pa graven we ons weer in want voorlopig is het nog niet over dus ga lekker in de zon zitten en geniet er van dikke kus mam

• 04 Februari 2012 - 13:56

Carla:

Hallo Aad en Karin
    Nog bedankt voor julllie kaart! Het is leuk als je thuis komt en er wordt toch nog aan je gedacht vanuit Afrika.
    Het is hier berekoud, wel even wennen na de warmte in Thailand. Alle ligt onder een dik pak sneeuw, wel jammer voor de schaatsers, maar het ziet er wel sprookjesachtig uit, vooral vandaag met de strak blauwe lucht en de zon erbij. Schaatsen zit er voor mij toch niet in met die rotte knie van mij, maar het is niet anders.
    Geniet maar lekker van de zon en de warmte (of mis je kou tocht wel een beetje?) Groetjes Carla

• 04 Februari 2012 - 22:31

Gert En Els:

Hallo luitjes, ik wil jullie nog even bedanken voor het prima uitvoeren van alle opdrachten in Ethiopë. Ik heb per mail de bedankjes al binnen gekregen!
    Jullie genieten inmiddels weer van een ander Afrikaans land. Bijzonder hè, een paar maanden geleden zaten wij ook aan het Lake Malawi! Wij hebben daar erg genoten. Maar zo genieten wij nu ook weer van jullie verhalen en foto's. Wij hebben de ballonnen en bellenblaas weer in de tas gestopt en gaan morgen vertrekken naar Birma. Jullie ook welbekend. De groep is vol, 14 personen! Wij wensen jullie heel veel plezier op jullie verdere tocht en tot ziens! Liefs, ELS

• 05 Februari 2012 - 11:36

Willem:

Terwijl jullie genieten van de zon beleven wij de noordpool met temperaturen tot -23C. Allen zit schaatsen er voor mij niet in. Ik wordt op 16 feb verwacht in het ziekenhuis in Volendam voor een knieoperatie. De scan en foto's wezen uit dat er kalk in zat en de meniscus licht beschadigt is.
    Ik hoop dat het helpt want ik begin het nu toch een beetje erg vervelend te vinden. Veel plezier nog op jullie verdere reis

• 05 Februari 2012 - 11:49

Eef En Marielle:

Hallo lui,het is een beetje aan de late kant maar ook wij lezen de reuze lange verslagen van jullie en constateren dat jullie het goed naar de zin hebben in Afriek. Nou , er komt nog veel meer moois langs op deze trip. Wij wilden dat..............helaas, next time.Aad, ik hoop dat je kooikarpers niet bevriezen bij -20 c, moet ik ineens aan denken. Voor de rest alles o.k. Wij zijn nog naar de vakantiebeurs geweest maar daar kwam vooralsnog niets uit. We zien wel. Lui, het gaat jullie goed. Veel plezier.

• 06 Februari 2012 - 19:16

Astrid:

Dus veel ervaring met een tent op en afbreken, dus van de zomer dit keer fietsen en overnachten in een.......
    Hier alles prima,prachtig winters weer,
    Groetjes

• 07 Februari 2012 - 12:02

Cor En Truus,:

Hallo Aad en Karin, Jullie hebben wel wat warmer weer als bij ons, maar de wereld is hier prachtig met de sneeuw en de zon overdag er bij.
    Alleen de wind maakt het extra koud.
    Cor gaat evengoed s'morgens nog een uurtje naar de tuin voor de sociale contacten. Ook hebben Fred en hij al van alles gekocht om het nieuwe tuinseizoen weer te beginnen, ze hebben er weer zin in. Met de gezondheid gaat het maar je weet hij geeft niet zomaar op.
    Nou Aad en Karin nog veel plezier en tot ziens.
    Dikke kus van Cor en Truus

• 07 Februari 2012 - 22:36

Janneke:

Hoi hoi,
    Wat een pracht land en vooral die bomen. leuk om te schilderen. Hier is de elfstedentochtgekte begonnen. Misschien zondag of maandag zeggen ze. Er komt al bewolking en de temperatuur gaat omhoog. Het is nu nog erg koud, maar ontzettend mooi weer vandaag. Ben heel erg benieuwd of het zal gaan gebeuren. Ik hoop alleen dat het niet op zondag is, want dan ben ik de hele dag aan het schilderen. Vandaag 7-2 is jullie kaart aangekomen. De eend doet het prima met deze luchten, iedereen vind mij erg stoer. Grappig hé, maar het is wel 10 graden onder nul in de auto en voordat het warm is ben ik al bestemming. Voor jullie nog veel reisplezier en ik hoop snel weer iets te lezen.
    Een dikke vorst kus van ons

• 09 Februari 2012 - 10:48

Astrid:

Ik heb mevr.Hoos weer blij gemaakt met jullie verslagen+foto's de volgende keer krijg ik koffie, ben op de hoogte van alle ongemakken, ze heeft jullie kaart ontvangen dat vond ze hardstikke leuk,De elf steden tocht gaat niet door.Rebecca is geslaagd voor haar theorie examen auto, nu nog het rijdenmaar ze rijd al als een speer. Het eerste examen voor school geslaagd, er volgen er nog 3.Michael doet rustig aan kan géén stage plek vinden,Zondag naar Tribute to the Cats-P3 dus alles gaat goed.Groetjes vanuit de witte Beemsterpolder

• 09 Februari 2012 - 16:13

Agnes:

Aad en Karin de elfstedentocht gaat toch niet door ,dat vinden wij heel jammer al die gekheid er om heen erg gezellig. Radio en t.v. hebben het daar alleen maar over . groetjes Cor en Agnes